Gå til innhold

Skal klokke min AMD64 3000+ | Vifte?


-Teddy-

Anbefalte innlegg

Tittet litt på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306016&cks=PRL

 

Får den plass i et av de Qtec 400kronersene med denne hardwaren inni:

AMD64 3000+ BOXED

ASUS K8N-E DELUXE

Leadtek Winfast A400 TDH GeForce 6800 128MB DDR

 

?

 

Noen mente den buttet borti skjermkortet, og skjermkortet mitt er jo litt heavy duty på størrelse bakover også med den ribba...

 

Er det lett å montere en sliken vifte selv? Noen vifter er visstnok vanskelige å montere, og noen vifter passer ikke på noen HK selvom det står at de gjør det.

 

Noen andre her som har noen feedback på denne vifta? Har et inntrykk av at de fleste som skriver på komplett.no er 14år. ;)

 

Hjelp meg med noen av mine spørsmål iallefall da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Qtech gir neg frynsete hud. gå for noe solid

Altså, hvem har sagt noe om Qtec?

 

EDIT:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309502&view=detailed eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302130&cks=PRL eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302128&cks=PRL ?

 

Er på 92mm/80mm eller 120mm. Billigste er på 250kr og neste er på 450kr. Holder den til 250kr eller?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

mange rare svar du har fátt. hvordan du enn snur og vender pá ting er verdens beste kjőler XP-120 den har jeg. kjőler noe helt sykt. loader pá 46 grader, da har jeg extra volt pá og klokket til 2,5 ghz. med ei silenX vifte pá 680 O-min. burde vel si sitt.ú

 

xp-90c er bra men sykt tung, samme er den du linka til. lest flere tester hvor xp-120 settes opp mot store kobber kjőlere og den vinner hver gang. ikke med stor margin men den er tross allt 0,5 kg lettere

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
mange rare svar du har fátt. hvordan du enn snur og vender pá ting er verdens beste kjőler XP-120 den har jeg. kjőler noe helt sykt. loader pá 46 grader, da har jeg extra volt pá og klokket til 2,5 ghz. med ei silenX vifte pá 680 O-min. burde vel si sitt.ú

 

xp-90c er bra men sykt tung, samme er den du linka til. lest flere tester hvor xp-120 settes opp mot store kobber kjőlere og den vinner hver gang. ikke med stor margin men den er tross allt 0,5 kg lettere

Det er nettopp den kjøleren der jeg er mest forelsket i ja. 120mm og en PAPST vifte som jeg kan skru litt på med viftekjølinga mi hadde vært deilig! :love: Hvor stor er den egentlig? Er redd for plassen, lurer på om den butter borti skjermkortet som stikker ut.

 

Dette hk:

00093999.jpg

 

Med dette kort på: (er baksiden av kortet som er avbildet)

 

a4001286.jpg

 

Er jo litt close mot RAM'en og, hvordan går det egentlig med en så stor kjøler? :shrug:

 

EDIT: Og hvordan er egentlig den Spire 5500RPM's chipset kjøleren?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
hvordan du enn snur og vender pá ting er verdens beste kjőler XP-120

Det er den ikke. Både Asus StarIce (bråker noe sinnsykt), Coolermaster Hyper 6, Thermaltake Big Typhoon og XP90c er bedre på rå kjøling. Betydelig faktisk.

 

Skulle jeg kjøpt i dag ville jeg gått for Big Typhoon da den kjøler nesten like bra som Hyper 6, men er betydelig stillere.

 

Har selv Hyper 6 på systemet i sig. Takler helt fint 1.7v på cpu med loadtemp på under 50C.

Endret av toreide
Lenke til kommentar
mange rare svar du har fátt. hvordan du enn snur og vender pá ting er verdens beste kjõler XP-120 den har jeg. kjõler noe helt sykt. loader pá 46 grader, da har jeg extra volt pá og klokket til 2,5 ghz. med ei silenX vifte pá 680 O-min. burde vel si sitt.ú

 

xp-90c er bra men sykt tung, samme er den du linka til. lest flere tester hvor xp-120 settes opp mot store kobber kjõlere og den vinner hver gang. ikke med stor margin men den er tross allt 0,5 kg lettere

Swiftech MCX775-V slår XP120 ;)

 

Test av begge 2 HER

Endret av SebRam
Lenke til kommentar
mange rare svar du har fátt. hvordan du enn snur og vender pá ting er verdens beste kjõler XP-120 den har jeg. kjõler noe helt sykt. loader pá 46 grader, da har jeg extra volt pá og klokket til 2,5 ghz. med ei silenX vifte pá 680 O-min. burde vel si sitt.ú

 

xp-90c er bra men sykt tung, samme er den du linka til. lest flere tester hvor xp-120 settes opp mot store kobber kjõlere og den vinner hver gang. ikke med stor margin men den er tross allt 0,5 kg lettere

Swiftech MCX775-V slår XP120 ;)

 

Test av begge 2 HER

Her er en test hvor Swiftech'en kommer laaangt bak, test av 25 kjølere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...