Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Installering av Nettverkskort


Anbefalte innlegg

Prøver å innstallere et Zonet Zen 3200 fast ethernet adapter, men sliter med å få innstallert driverne.

 

Det første problemet oppstår når maskinen skal gjenkjenne adapteret: Det gjenkjenner det som et Realtek adapter, ikke Sonet.

 

Neste trinn er at det ikke finner driverne som er på driverdisketten, men vil isteden ha Windows 98 driverne, og ber meg sette inn Windows 98 Cd'n.

 

Etter at jeg avinstallere det måtte jeg gjenopprette filer som vredir.vxd, dfs.vxd og msnp32.dll.

 

Håper noen har et tips for hvordan jeg skal få det installert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I manualen står det sikkert noe om det... Jeg hadde et Unex kort, som skulle gjenkjennes som realtek. Litt rart det...

 

Men hvis du går inn i CD'en, så burde det være en mappe som heter drivere eller noe i den duren. Hvis du bare finner ei mappe der som heter noe med win98 eller om det bare er ett par med drivere, så kan du bare velge de standard-driverne som windows fåreslår.

Hvis de ikke virker, så kan du sjekke på hjemmesidene å se om det finnes noe driverutgaver som er beregnet til WinXP(Hvis det er det du har da :idea: )

Lenke til kommentar

Hei,

 

Grunnen til at datamaskinen din gjennkjenner dette som et Realtek adapter er at det sannsynlighvis har et Realtek brikkesett\chipset.

 

Da kjenner windows dette adapteret selv igjen og prøver å laste driverene inn fra sin egen database.

 

Jeg vil anbefale deg å finne ut hva brikkesett Zonet adapteret ditt har(Tror det er RTL8139), deretter å installere dinne driveren. (www.realtek.com.tw).

 

Når maskinen din spør om du vil innstalere det nye nettverkskortet, svarer du at du har egne drivere på en definert plass. Så velger du driverene du har lastet ned.

 

mvh, Joakim Haukvik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...