Gå til innhold

Windows Vista, bruke nå? Skjermkort trøbbel!


ADT

Anbefalte innlegg

Gitt at jeg visste om *kremt* en kamerat *kremt* som har Vista betaversjon nr.1 kunne je... *kremt* denne kameraten brukt PC'en til noe fornuftig i det heletatt? Ville det være mulig å installere noen fornuftige programmer på den? Eller blir PC'en mi... *kremt* PC'en til kameraten min kun en kuriositet?

 

Takker for all hjelp! :thumbup:

 

Hint: http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306739

 

edit: LES NESTE SIDE, HAR PROBLEMER MED DRIVERE

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Både Vista og Internet Explorer 7 er offisielt bare tilgjengelig for testere som er medlem av Microsoft Development Network (MSDN). Men disse er mange, så det er ikke overraskende at en eller flere av dem har sett sitt snitt til å gjøre programvaren tilgjengelig for alle.

 

Det er temmelig mange som abbonerer på MSDN eller TechNet, så det er ikke så fryktelig vanskelig å få tak i.

 

Windows Vista fungerer, men skal du bruke det, så ikke legge det over det orginale OS-et, det er BETA så du kan ikke regne med at alt er i sin skjønneste orden, og siden de har gjort endringer på filsystemet også, så kunne du risikert å miste data.

 

Lag en egen partisjon for det, eller på en testmaskin, det er tryggest.

Lenke til kommentar
Hadde tenkt til å formatere uansett, så det er ett fett om alt forsvinner, men jeg tenker jo litt på drivere og spill og slikt... :hmm:

Ikke alt av drivere er ferdigutviklet spesielt for Windows Vista, men det er ganske mange som har installert XP-driverene til diverse hardware med hell, deriblant jeg.

 

Jeg spiller ikke, men annen programvare har jeg hatt lite problemer med. Det største problemet var SQL Server 2005, men det var sannsynligvis siden Windows Vista og SQL Server 2005 begge bruker en beta av .NET Framework 2.0, men forskjellig beta.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke ha lastet ned Vista- hva skal du med et OS med fult av buggs osv. Kjenner noen som har det, og det er ikke særlig bra.

Hm, jeg har en litt annen oppfatning, men det er nå så. Har du fått vite noe om hvilke feil som er i Vista? Det er nok av de som forteller om feil i Vista men som ikke kan sette fingeren på en eneste feil, men de "bare vet" at de er der, og det blir litt tynt.

Lenke til kommentar
Tja, masse flotte ord her, men hva betyr dette for meg? En vanlig gamer (se sig for HW) og en som surfer mye på nettet...

Du bør ikke ha Vista Beta1 som hovedOS på maskinen din. Om du skal teste den så legg den på en egen partisjon. Det er tross alt en tidlig beta versjon, og den er ikke beregnet på annet enn testing.

Lenke til kommentar

Har ikke lest den andre postene enn trådstarters, så ikke skyt meg om dette er sagt før:

 

Det er forløpig ikke mulig å bruke Vista med mindre du er en beta tester.

Men, det går ann å teste ut "Følelsen" ved å skinne den med WindowBlinds til Vista stil. (Link til .EXE fil)

 

Bare innstaler programmet og velg skinnen du skal ha, Vista stilen heter 'Longhorn Slate 4051'.

Lenke til kommentar
LDDM. Dette er glasseffekten i Vista.

LDDM er: Longhorn Device Driver Model. Det er AERO som er glass-effekt osv.

Beklager en liten glipp. Men du trenger LDDM drivere for å få glasseffekten til å fungere. Noen kort trenger heller ikke ekstra drivere, da den standard-driveren holder.

Lenke til kommentar

Bruker Vista naa, men fysj saa daarlig alt gaar! Driverene til grafikk/kortet faar jeg ikke til aa fungere, saa alt av scrolling paa internettsider tar laaaaaang tid! Noen som kan hjelpe meg her?

 

I Hardware monitor staar det X800XT PE (LDDM), men i display settings staar det "default monitor on (blank)"

 

Jeg kan ikke bruke AERO themet... kommer bare en melding som sier at device er endret...

 

Ellers er jo alt greit.. litt knotete med hensyn til drivere, og restarter stoett og stadig, men det maa man nok bare regne med...

post-104-1124408314_thumb.jpg

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...