Gå til innhold

Hvilket navn har min prosessor?


edge

Anbefalte innlegg

Jeg kom plutselig til å tenke på noe.. jeg vet jo ikke om min prosessor vil passe zalman-kjøleren jeg skal kjøpe!

 

Fakta jeg vet fra dell.no er at chipset er Intel 850E, den er en P4 2.8 GHz.. Hvis den som jeg tror er en Northwood, er den da sokkel 478?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke CPUen som forteller om kjøleren er kompatibel, det er selve hovedkortet. Nå er jeg ikke sikker om alle DELL-maskiner støtter Zalman kjøleren på grunn av at DELL-hovedkort har forskjellige fester og derfor kan den ikke monteres på. Ta bilde at kortet når du har tatt av stock-kjøleren. Kanskje du har flaks og den vil passe med litt modding.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke CPUen som forteller om kjøleren er kompatibel, det er selve hovedkortet. Nå er jeg ikke sikker om alle DELL-maskiner støtter Zalman kjøleren på grunn av at DELL-hovedkort har forskjellige fester og derfor kan den ikke monteres på. Ta bilde at kortet når du har tatt av stock-kjøleren. Kanskje du har flaks og den vil passe med litt modding.

Ironisk nok har jeg prøvd å ta av stock-tingen.. det er en kjøleribbe, med clips som NEKTER å komme av.. under er en plastikk-ramme..

 

 

for å få den av må du presse så hardt på klipsene at jeg tro hket brekker..

 

 

EDIT- Det var northwood!

Endret av Marc91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...