Gå til innhold

Hva slags pc er råest?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Satyriasis hva er galt med AMD siden du ikke ville ha det?

AMD er de råeste systemene til spilling så du sa du skulle ha en rå spillemaskin så et AMD system passer fint for deg.

Har hatt noen AMD maskiner og noen Intel maskiner oppigjennom, og har hatt mest kluss med AMD'ene... er igrunnen bare det.... og da virker det igrunnen bare som Intel lagere mere stabile cpu'er.... Men skal ikke skryte på meg at jeg er noen verdensmester på dette området, for da hadde jeg aldri prøvd å spørre her om råd....

hehehe like moro hver gang noen sier at amd har mer stabile cpuer enn intel :) om du derimot sa at amd har mer problemer med chipsett/hovedkort enn intel, så skal jeg ikke krangle

 

men som de sier her, skal du ha pc til 30.000 så er det amd du bør velge, mene jeg fraråder fx57. gå for X2 4800+ :thumbup:

 

putt den i et asus a8n premium hovedkort, krydre med 2gb ocz ram, legg til minst et 7800gtx skjermkort og du får den råeste maskina på markedet.

 

systemdisk må nesten bli en raptor 74gb (eller 2 i raid 0) og minst en 400gb wd til lagring.

 

når det gjelder kabinett så er det helt oppptil kjøperen selv å se hva han ønsker, mene jeg foreslår noe fra lian li.

 

skjerm får dahle gi råd om, da han er mest skilled på det området

 

logitech di novo tastatur pakke kan jo vurderes, den ser veldig nice ut og jeg ser at folk liker det. til gaming kan du ta med en logitech g5/g7 (g7 er trådløs)

Lenke til kommentar
Har ikke bare planer om å bruke den til spilling, men det er jo spilla som oftest spiser opp maskinkrafta....

Ikke spilling i det hele tatt?

 

Edit: Urgh. Leseevner på grunnskolenivå fra min side. Overså det aldri så lite vesentlige ordet "bare" + at trådstarter nevnte i første post at PC'en skulle være en rå spill-pc. En Dual Xeon kan fortsatt fungere skjønt..

 

Da går du selvsagt for en dobbelkjerne/dobbelprosessor-løsning (om ikke annet for å klare å bruke opp hele budsjettet :p).

 

Hvis Intel fortsatt er hva du foretrekker så kan jo kanskje ett Dual Xeon system friste? Så en fyr som satte opp en jævli fet Dual Xeon PC på ocforums.com omtrent i den prisklassen du er ute etter. Skal se om jeg kan grave opp en link...

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
Det at trådstarter registrerte seg i dag, gjør meg enda mer tvilende.

noen som kjeder seg ja

Stemmer det ja, og det er fordi en kammerat av meg tipsa meg om å spørre her, han mente at de fleste her inne hadde mye peilig på å sette sammen en god pc.... og Før tråden blir stengt som dere alle ønsker vil jeg bare takke alle de som har kommet med seriøse svar.... det er faktisk virkelig til hjelp, og jeg begynner faktisk å vurdere AMD :( ... hehe.... og alle de andre som ikke gidder å hjelpe måtte bare gå å legge seg å sove..... barnetv er over for lenge siden....

Lenke til kommentar

Tullepost eller ikke, tviler på at noen hadde sagt neitakk til en Pentium 4 670 til spillemaskin. Vet ikke hvordan PC'er dere har hos dere vegis men det lukter penger hvis alle der har AMD'er bedre enn 670.

 

Nå har jeg vridd og vendt på det, ikke problem å få en intel som slår 95% av AMD'ene i norske hjem. Snakker om tullepost men...

Lenke til kommentar

Noen enkle fakta til trådstarter:

 

AMDs FX-prosessorer er bedre enn Intels tilsvarende prosessorer. Punktum. Alt i alt får du mer spillytelse for pengene med AMD.

At Intel lager mer stabile prosessorer enn AMD er i mine øyne også bare sprøyt. AMDs "ustabilitet" skriver seg for det meste tilbake til K7-generasjonen, for nForce-brikeksett kom. Det er altså hovedkortene det har vært problemer med, ikke selve prosessorene.

 

En PC til 30 000,- er i de aller fleste tilfeller bortkastede penger. Med mindre penger er bortkastet for deg/pappaen din som skjemmer bort sønnen sin.

 

Du vil få mye mer ut av det å kjøpe en PC til 15 000, kanskje 20 000 nå, og oppgradere ting som skjermkort, prosessor/hk og RAM om 1-2 år.

 

 

Dersom du ikke er seriøs angående PC-kjøp til 30 000,- som pappa betaler, men bare lagde denne tråden for å skape masse oppmerksomhet, er du ikke den første. Nettopp derfor er det en hel masse som øyeblikkelig stiller seg tvilsom til realismen i forespørselen din. Noe jeg selv også gjør.

 

Dersom du virkelig SKAL ha en PC til 30 000,- hadde jeg lagd en ny post (ikke en ny tråd) der du presenterer alt litt mer profesjonelt; bruksområder, hva du trenger (f.eks ikke skjerm, bare kabinett med innmat), budsjett (dette har du jo nevnt...) og om du foretrekker AMD foran Intel (les min og flere andres kommentar om AMD/intel og hva som er best til spill).

 

 

th-3; det er på en annen side ikke noe problem å få en AMD-PC som slår 101% av alle Intel-PCer i norske hjem i spilling, med mindre du bruker 50 000,- på LN2-kjøling til din P4EE/Pentium D/Pentium 6xx whateva.

 

Misforstå meg rett, Intel har mange gode bruksområder der de slår AMD, men her er det nevnt spill-PC, og da gir jeg meg ikke på det. Ihvertfall ikke fordi man mener at AMD er mer ustabil enn Intel.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Jeg vil låne pappaen din litt:D Nei men over til litt mer serriøs. Kjøp pc til 20000 og spare 10000 til en senere oppgradering :thumbup: Vil være mye bedre det. En pc som nå koster 30000 vil vel bli slått av en til 15000 om 1 år kansje?

Amd er å foretrekke til spilling, men en 3,6Ghz intel skulle da henge med i svingene den også :!:

 

Edit: Playmofetish var visst kjappere en meg ;)

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar
Tullepost eller ikke, tviler på at noen hadde sagt neitakk til en Pentium 4 670 til spillemaskin. Vet ikke hvordan PC'er dere har hos dere vegis men det lukter penger hvis alle der har AMD'er bedre enn 670.

 

Nå har jeg vridd og vendt på det, ikke problem å få en intel som slår 95% av AMD'ene i norske hjem. Snakker om tullepost men...

Er den pentium 4 670'n bra til spilling også?

Lenke til kommentar
Tullepost eller ikke, tviler på at noen hadde sagt neitakk til en Pentium 4 670 til spillemaskin. Vet ikke hvordan PC'er dere har hos dere vegis men det lukter penger hvis alle der har AMD'er bedre enn 670.

 

Nå har jeg vridd og vendt på det, ikke problem å få en intel som slår 95% av AMD'ene i norske hjem. Snakker om tullepost men...

Er den pentium 4 670'n bra til spilling også?

Den funker nok ganske bra til spilling :thumbup: Om du vil ha intel så gå for det :)

Lenke til kommentar
Noen enkle fakta til trådstarter:

 

AMDs FX-prosessorer er bedre enn Intels tilsvarende prosessorer. Punktum. Alt i alt får du mer spillytelse for pengene med AMD.

At Intel lager mer stabile prosessorer enn AMD er i mine øyne også bare sprøyt. AMDs "ustabilitet" skriver seg for det meste tilbake til K7-generasjonen, for nForce-brikeksett kom. Det er altså hovedkortene det har vært problemer med, ikke selve prosessorene.

 

En PC til 30 000,- er i de aller fleste tilfeller bortkastede penger. Med mindre penger er bortkastet for deg/pappaen din som skjemmer bort sønnen sin.

 

Du vil få mye mer ut av det å kjøpe en PC til 15 000, kanskje 20 000 nå, og oppgradere ting som skjermkort, prosessor/hk og RAM om 1-2 år.

 

 

Dersom du ikke er seriøs angående PC-kjøp til 30 000,- som pappa betaler, men bare lagde denne tråden for å skape masse oppmerksomhet, er du ikke den første. Nettopp derfor er det en hel masse som øyeblikkelig stiller seg tvilsom til realismen i forespørselen din. Noe jeg selv også gjør.

 

Dersom du virkelig SKAL ha en PC til 30 000,- hadde jeg lagd en ny post (ikke en ny tråd) der du presenterer alt litt mer profesjonelt; bruksområder, hva du trenger (f.eks ikke skjerm, bare kabinett med innmat), budsjett (dette har du jo nevnt...) og om du foretrekker AMD foran Intel (les min og flere andres kommentar om AMD/intel og hva som er best til spill).

 

 

th-3; det er på en annen side ikke noe problem å få en AMD-PC som slår 101% av alle Intel-PCer i norske hjem i spilling, med mindre du bruker 50 000,- på LN2-kjøling til din P4EE/Pentium D/Pentium 6xx whateva.

 

Misforstå meg rett, Intel har mange gode bruksområder der de slår AMD, men her er det nevnt spill-PC, og da gir jeg meg ikke på det. Ihvertfall ikke fordi man mener at AMD er mer ustabil enn Intel.

Eneste som var bullshit med kommentaren min var at pappa betaler.... skal bygge en pc med budsjett inntil 30.000,- ja... og ettersom jeg ikke vil kaste bort pengene på noe dritt ønsker jeg hjelp fra noen som er mere proffe enn meg selv....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...