Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SirOwen skrev (8 timer siden):

?

Det var ett lag på banen, og spurs ble redusert til juniorer.

 

KANE2009 skrev (17 timer siden):

Småspillet, pasningene, avslutningene etc. Var mye som ikke satt. Men ja, de klarte å nøytralisere hverandre I guess. 

^^har da forklart greit hva jeg mente et par innlegg etter originalinlegget. Synes kampen lett kunne tippet i Tottenham sin favør. Ser på du Xg så hadde Tottenham bedre sjanser totalt enn oss. Tottenham (som en del av kampplanen sin) la seg bakpå og satset på kontringer, så selvfølgelig har vi masse posession, men det hjelper jo lite når avslutningene ikke sitter i det hele tatt og vi nesten ikke kommer oss innenfor 16 meteren (ta en titt på heatmap for eksempel, illustrerer det relativt godt). Vi er i tillegg litt heldige med Salah sitt mål. Lov å være uenig i det selvfølgelig.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
15 minutes ago, KANE2009 said:

Lov å være uenig i det selvfølgelig.

Ble overrasket, ja, for var det noe som satt så var det småspillet og pasningene. Avslutningene manglet fokus, og hadde de hatt det hadde vi vunnet med 3-4 mål. Men det solide pasningsspillet og det høye presset gjorde at vi hadde en possession på uvirkelige 76-24. Og det mot et lag som ledet ligaen på det tidspunktet.

Så er nok uenig, og det er Klopp, spillerne selv og den øvrige britiske media :) 

Lenke til kommentar

Jeg må bare le når jeg leser at forslaget om 5 bytter ut sesongen blir stemt ned gang på gang.
Selvsagt blir det det. De små klubbene ser de store få en haug med skader og øyner derfor sjansen til enten en god plassering og europaspill eller enda viktigere, unngå nedrykk.

Og det ser det en jo ut i fra stemmene. Tidlig i sesongen var de nære på og manglet 1 stemme eller noe. Nå som skadene hagler på topplagene så mangler de plutselig 4 stemmer.

Derfor håper jeg (i tillegg til at jeg er Liverpool supporter) at Liverpool vinner ligaen igjen og topplagene ender i toppen, som en stor "fuck you" til de som driver og stemmer imot.

At vi leder ligaen med nesten et helt lag ute med skade er imponerende. Ungguttene griper sjasen med begge hendene. Spesielt Curtis jones, som virkelig storspiller.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
SirOwen skrev (7 timer siden):

Ble overrasket, ja, for var det noe som satt så var det småspillet og pasningene. Avslutningene manglet fokus, og hadde de hatt det hadde vi vunnet med 3-4 mål. Men det solide pasningsspillet og det høye presset gjorde at vi hadde en possession på uvirkelige 76-24. Og det mot et lag som ledet ligaen på det tidspunktet.

Så er nok uenig, og det er Klopp, spillerne selv og den øvrige britiske media :) 

Dette hadde vært et kjempebra innlegg om Tottenham hadde prøvd å holde ballen i laget og vært interessert i å prøve å "spille fotball". Det var de ikke. Det er veldig rart å skryte på seg høy possession som en viktig statestikk i et kampbilde der det ene lagets kampplan er å la det andre laget ha ballen og samtidig kritisere andre for å ha dårlig fotballforståelse. 

Lenke til kommentar
oOF skrev (45 minutter siden):

https://www.liverpool.no/kommentar/2020/12/det-toeffe-gjenvinningspresset-og-en-ung-mann-med-en-ny-sterk-prestasjon/

Her kan man jo lese litt analyse om kmapen sett fra Liverpools ståsted. Samtidig er det utrolig deilig at typisk Mourinho-fotball ikke vant denne kampen.

Stort sett grei analyse, spesielt delen om "offensiv markering" og Jones som virker å være god, men også her får man inntrykk av at Liverpool klarer å spille Tottenham dype. Det gjør de jo ikke. Tottenham lå dypt som utgangspunkt. Og selv om Liverpool var gode på den offensive markeringen så var det jo altså Tottenham som hadde de farligste sjansene og klarte å score på en kontring mens Liverpool ledet og burde hatt enda større fokus på å ikke miste ball selv/ta ut spissene. 

Men fotball er jo litt flaks og. Spurs tok både Arsenal, City og United i år med, om jeg ikke husker feil, mindre sjanser på mål. Og man blir veldig sårbare når man velger å spille denne typen ball og ikke klarer å forsvare seg på dødball (igjen og igjen). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Sexylubb1 said:

Dette hadde vært et kjempebra innlegg om Tottenham hadde prøvd å holde ballen i laget og vært interessert i å prøve å "spille fotball". Det var de ikke. Det er veldig rart å skryte på seg høy possession som en viktig statestikk i et kampbilde der det ene lagets kampplan er å la det andre laget ha ballen og samtidig kritisere andre for å ha dårlig fotballforståelse. 

Poenget er at vi får høy possession fordi vi er gode til å gjenvinne ball. Det er jo ikke slik at Tottenham ikke ville ha ballinnehav. I tillegg virker det som om du er glad i stråmenn, all den tid jeg ikke kan se at jeg har kritisert andre for å ha dårlig fotballforståelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SirOwen skrev (1 time siden):

Poenget er at vi får høy possession fordi vi er gode til å gjenvinne ball. Det er jo ikke slik at Tottenham ikke ville ha ballinnehav. I tillegg virker det som om du er glad i stråmenn, all den tid jeg ikke kan se at jeg har kritisert andre for å ha dårlig fotballforståelse.

I vgd-tråden? 

Dere fikk høy possession fordi Mourinho liker å ligge lavt og kjøre kontringer mot gode lag.

Men for all del. Liverpool er et godt fotballag, Klopp en fantastisk trener og dere spilte hjemme. Dere hadde nok vunnet ballinnehavet uansett. Men ikke 75-25.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Sexylubb1 said:

Dere fikk høy possession fordi Mourinho liker å ligge lavt og kjøre kontringer mot gode lag.

OG fordi vi presset meget høyt. Med lavere press ville Spurs fått mer etablert spill, istedetfor bare kontringer. Noe vi så litt mer av i 2. omgang da Spurs også presset litt høyere. 

Kudos for vel utført detektivarbeid, btw (ref. vgd-tråden...)

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (3 minutter siden):

OG fordi vi presset meget høyt. Med lavere press ville Spurs fått mer etablert spill, istedetfor bare kontringer. Noe vi så litt mer av i 2. omgang da Spurs også presset litt høyere. 

Kudos for vel utført detektivarbeid, btw (ref. vgd-tråden...)

Helt tilfeldig. Kom til å trykke på brukeren din med en feil i går kveld. :p

Ja, men da er vi jo enige da? Om Tottenham hadde prøvd mer så ville Tottenham hatt høyere possession. Om Liverpool hadde prøvd mindre så ville Tottenham hatt høyere posession selv om det ikke var det de hadde planlagt? 

Tottenham hadde til sammenligning 30% hjemme mot årets tafatte utgave av Arsenal med tilskuere på tribunen. De gikk inn i den kampen med akkurat samme taktikk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...