Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte på Oerjan89's innlegg i går om trenerspørsmålet i Liverpool og den nye trenertypen. Dette på grunn av at trenerspørsmålet i Liverpool er noe som opptar meg mye. Den nye typen trener som står for mest coaching og Comolli som tar seg av overgangene tenkte jeg. Hvem kan passe som det? Plutselig dukket det opp et navn i hodet mitt: Jostein GrindhaugKan en trener som trente 3.divisjonslaget Åkra for kun 2 sesonger siden være manager for et storlag som Liverpool. Egentlig så er det uaktuelt men denne tidligere Åkra trener er noe for seg selv. Så kan han virkelig trene Liverpool. Jeg mener faktisk at han kan det. Da tenker dere at det sikkert kun er pga at jeg er Haugesund supporter, men nettopp det er jo en ulempe for meg. Skal jeg liksom ha lyst til at et av favorittlagene mine skal kvitte seg med suksesstreneren. Egentlig burde jeg ikke det, men i dette tilfellet synes jeg faktisk det. Nå skal jeg forklare hvorfor.I ble Rune Skarsfjord ansatt som trener i FK Haugesund og fikk fullt ansvar for overgangene. I denne perioden opplevde vi både oppturer og nedturer. Cupfinalen i 2007 var en opptur, men i serien svinget prestasjonene enormt. Vi lå på bunnen og toppen av tabellen flere ganger i løpet av en sesong. Når det gjelder overgangene så kom det inn mange signeringer og mange forsvant ut per sesong. De fleste av disse signeringene virket lite gjennomtenkte og floppet i Haugesund. Det virket ikke som at de hadde sett mange av disse spillerne spille en gang. Et prakteksempel på dette var spissen Cameron Weaver som kunne en ting. Nemlig å stusse ballen. Det holdt ikke mål i Haugesund og han ble kjapt sendt tilbake hvor han kom fra. Dette skjedde også med mange andre spillere og jeg kunne ramset opp mange spillere som floppet i Skarsfjord perioden men det blir litt for off topic. Høsten 2008 sa Rune Skarsfjord opp jobben noe uforståelig og Haugesund sto uten trener. Da gjorde klubben noen grep og sørget for at Asbjørn Helgeland skulle ha ansvar for overgangene og at trener skulle ansettes som en mer coaching trener. Det tok lang tid å finne en trener, men rundt juletider var treneren klar. Treneren var Jostein Grindhaug. Etter den gang sto Asbjørn Helgeland for alle signeringene og alle spillerne som ble hentet inn hadde de sett på i form av prøvespill eller at de rett og slett kjente spillerne fra hjemlig liga. Siden den gang har de hentet inn spillere som Djurdjic, Sørum og Sørensen for å nevne noen. I tillegg har spillere som Steinsland, Nygaard og Andreassen fått en ny vår. Dette tror jeg skyldes fantastisk coaching av Grindhaug. Etter den gang har vi rykket opp til Tippeligaen og fått en fantastisk førstesesong med en 6. plass. Dette tror jeg skyldes coachingen til Grindhaug og overgangsteften til Helgeland.Så over til Liverpool. Situasjonen er lignende som den var i Haugesund i 2008 og en mann er ansatt i samme rolle som Helgeland har i FK Haugesund. Denne mannen er Damien Comolli og han vil som dere sikkert vet ha ansvar for overganger i Liverpool. Det eneste som mangler er den nye typen manager og da tenker jeg. Kan denne nye typen manager være den samme som den var i FK Haugesund. Ja hvorfor ikke. Det er nå skeptiske Liverpool supportere sitter som et spørsmålstegn og lurer på hvorfor en slik manager kan trene en storklubb som Liverpool. Jeg skal forklare hvorfor han er egnet som manager.Mange av dere andre Liverpool supportere ønsker Solbakken som manager og nå har det seg faktisk sånn at Grindhaug nettopp har vært i København på studietur for å lære av Solbakken. Jeg fant ingen link som bekrefter det jeg sier så dere får bare tro på meg. Her er derimot en link til en artikkel fra før besøket for å bevise at Grindhaug faktisk har vært der.Solbakken besøk. I den artikkelen som ble skrevet i Haugesunds avis etter besøket sa Solbakken følgende: "Det var nok ikke bare han som lærte noe av denne turen. Jeg lærte også noe av å ha Grindhaug på besøk." Han sa også: "Jeg føler vi to er ganske like trenertyper og jeg tror at Grindhaug kan nå langt." Så hvis vi ikke kan få oss Solbakken som trener hvorfor ikke bare skaffe oss en lignende trener. Grindhaug ble kåret til årets trener og har som sagt utviklet troppen noe ekstremt. Så og si alle Haugesund spillerne har blitt bedre etter at Grindhaug ble ansatt. For eksempel Trygve Nygaard har jo levert sin beste sesong noen sinne i en alder av 35 år. Han har også utviklet Norges kanskje beste og mest samkjørte spisspar. Jeg kunne ramset opp mange andre Haugesund spillere som har hatt en fantastisk utvikling etter at Grindhaug ble ansatt og jeg tror at det samme kan skje dersom Grindhaug blir ansatt i Liverpool.Noen tenker nok at en så dårlig bortemanager vil vi ikke ha i Liverpool, men når sant skal sies så er ikke Grindhaug en så dårlig bortemanager. Haugesund fikk 13 poeng på bortebane denne sesongen og kom på en 9.plass på bortetabellen. I tillegg spilte de bedre enn de fleste lagene de møtte på bortebane. Rosenborg, Lillestrøm og Stabæk for å nevne noen. Derfor er ikke Grindhaug en dårlig bortemanager og han er garantert en bedre bortemanager enn Hodgson. På hjemmetabellen kom de på en tredjeplass og imponerte mange med fantastisk spill og mange scoringer. Dette har Grindhaug gjort med nyopprykkede Haugesund tenk hva han kunne gjort med et lag som Liverpool. Hjemmestatistikken er som sagt fantastisk og Grindhaug kunne nok aldri tapt 2-1 på hjemmebane mot Blackpool dersom han var Liverpool manager. Når det gjelder det offensive spillet som vi ønsker å se av Liverpool kan vi nok få se dersom Grindhaug blir ansatt. Grindhaug leverte bra offensivt spill i samtlige hjemmekamper utenom Rosenborg kampen som ble ødelagt pga. elendige baneforhold. På bortebane har han også levert bra offensivt spill selv om det bare ble 3 seiere. Hodgson vil aldri kunne gi oss noe særlig underholdende spill, men det kan definitivt Grindhaug. Med hjelp av Comolli kan Grindhaug lykkes i Liverpool. Han er en ung manager og kan utvikle seg også som manager. Comolli kommer til å stå for overgangene og Grindhaug kan stå for den fantastiske coachingen som han har vist i FK Haugesund. Jeg tror det kan bli en suksess. Så da får jeg spør igjen: Kan treneren som trente Åkra IL i tredjedivisjon for kun 2 sesonger siden ta over en storklubb som Liverpool? Jeg mener at han kan det og jeg håper at flere Liverpool supportere også mener det.Kanskje ikke nå, men om noen år/tiår kan kanskje dette være en realitet.

Skrevet i 2010 på Fmnorge.

Lenke til kommentar

 

Så kan han virkelig trene Liverpool. Jeg mener faktisk at han kan det. Da tenker dere at det sikkert kun er pga at jeg er Haugesund supporter,

Skrevet i 2010 på Fmnorge.

 

Nettopp. Skjønner ikke hvorfor du så stolt viser til et tulleinnlegg som er fire år gammelt? Hadde det vært for å bevise "ja jeg hadde rett", hadde jeg forstått det. Men denne Grindhaug er det fortsatt få som vet hvem er. Hvis han er så fantastisk, burde vel noen andre større norske klubber vise sin interesse? Man trenger ikke ha vunnet Champions League X antall ganger for å bli manager i Liverpool, men han trenger nok en litt bedre merittliste enn som så.

 

Tviler forøvrig sterkt på at Brendan havner i Barca.

Lenke til kommentar

Vet ikke om folk har fått det med seg, eller om det allerede er nevnt, men denne nyheten vakte oppsikt i morges.

 

Rodolfo Borrell has been hired by Man city as Academy technical director. Apparently he breached contract by talking to city while he was still in charge at lfc academy

 

Veldig trist å se en såpass bra trener forlate klubben, til fordel for penger. Rodolfo skal vel ha mye ære for å ha fått frem flere gode akademispillere, og City vil uten tvil ha nytte av ham.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...