Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fem første i år med fjorårets resultat i parentes:

Stoke (H) 1-0 3 poeng (0-0 1 poeng)

Aston Villa (B) 0-1 3 poeng (1-2 3 poeng)

Man United (H) 1-0 3 poeng (1-2 0 poeng)

Swansea (B) 2-2 1 poeng (0-0 1 poeng)

Southampton (H) 0-1 0 poeng (1-0 3 poeng)

Totalt 10 poeng (8 poeng)

 

Sunderland (B) forrige sesong: 1-1.

Med seier i morgen er vi 4 poeng foran forrige sesong.

 

Fortsetter vi slik resten av sesongen (i forhold til forrige) havner vi på 86 poeng.

(4/6 * 38 = 25. 61 + 25 = 86.)

 

Altså vil vi tangere klubbrekorden fra 2009, da vi tok sølv med nøyaktig 86 poeng. Etter årets start begynner jeg å lure på hvem som evt skal utfordre oss.. ;p Må i så fall være Arsenal som også har fått en flying start.

 

Det er uhyre interessant at både United, Chelsea og City har nye managere i år. Nye managere trenger som regel tid, og ser man på Moyes som ikke har noen erfaring med å lede en top dog, Pellegrini som har null erfaring utenfor latinsk fotball (og europacup), ingen trofeer å vise til, og Mourinho som kan se ut til å ha mistet litt av det som gjorde ham til Ze Zpezial Wan i sin forrige Chelsea-periode, så kan dette vise seg å bli en sesong som snur opp-ned på det meste i toppen av PL. Tottenham ser farlig sterke ut, det samme gjør Arsenal. Liverpool er jeg mer usikker på, men denne starten var det vel flere enn jeg som ikke hadde våget å drømme om.

 

Stabilitet er alltid nøkkelen til suksess, og nå opplever United at selv med en lik tropp og en foretrukket etterfølger til SAF er ikke alt smooth sailing likevel. Moyes må heve standarden betraktelig på kort tid om det skal bli sølvtøy på det søvnige teateret i år.

 

City med Pellegrini.. Vel, spillerstallen er så latterlig at de sannsynligvis klarer å være oppe i toppen og kjempe, men jeg tviler på at de tar serien i år. Da skal ihvertfall andre faktorer utenfor deres kontroll spille inn.

 

Chelsea blir nok sterkere og sterkere. Mourinho vet hva han vil, og spillerne vet hva han står for. Men er troppen god nok, spesielt fremover på banen? (Da snakker jeg ikke bare individuelle ferdigheter, men helheten som lag)

 

Tottenham begynner mer og mer å se ut som en seriøs utfordrer. Villas-Boas har fått en sesong på seg nå, og klubben har vist seg dyktige på overgangsmarkedet. Med vanvittig mye penger på bok etter Bale-salget, kan de også forsterke fra øverste hylle i januar, om behovet skulle melde seg.

 

Arsenal er også på gang. Vi vet alle hva Wenger er i stand til, og nå begynner han å få en tropp som det lukter svidd av. Signeringen av Özil kan være med på å trekke andre, store navn inn til klubben, og også Wenger har penger nok til å forsterke i januar om det skulle trenges. Spennende sesong for The Gunnars.

 

Og så var det oss, da. Liverpool. Det øyeblikket jeg forsiktig begynner å glede meg til matchday igjen, når jeg har en snikende følelse om at året i år er det året det skjer, da går ting på tverke. Men altså. Vi har hatt noen tålelig bra overgangsvinduer nå. FSG og BR begynner å få dreisen på sakene sine. Laget evner å spiller god fotball, men følelsen av at vi er et maskineri som maler og maler til kampen er vunnet er langt unna. Vi er fremdeles for avhengige av soloprestasjoner og lykketreff til at jeg tror det blir seriegull på oss. Skjønt, et lag som kan mønstre Suarez, Sturridge og Coutinho på topp over tid er noe ingen skal kimse av, men bakover føler jeg meg langt i fra trygg, selv om Mignolet har vært fantastisk hittil. Enkle baklengs på cornere, og litt for mye roteringer i backrekka, med folk ute av foretrukket posisjon etc gjør meg usikker. Rodgers har bevist at han kan få LFC på rett kjøl, og vi er på god vei, men jeg stålsetter meg for nok en nesten-sesong. Men at vi skal være i stand til å kjempe om topp 4 har jeg klokkertro på, og kommer vi oss ut i det gjeveste selskapet i Europa igjen til neste år, tror jeg at klubben kommer til å ta sjumilssteg. Det skjer bare ikke enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler det er umulig å tippe topp seks i ligaen i år, men skulle jeg tippet med hjertet, blir det vel noe slik:

 

1. Arsenal

2. City

3. Chelsea

4. Liverpool

5. Tottenham

6. United

 

Men nå føler jeg det er umulig å tippe noe som helst, Tottenham virker veldig sterke. Utrolig spennende sesong blir det i hvert fall :) !

 

cmyrland: Har Liverpool vært dårlige bakover? Er vel kun i de to siste kampene vi har sluppet inn billige cornermål, ellers har vel Liverpool vært rimelig solid bakover. Vil si et større problem er at vi har scoret så lite.

 

 

 

Må si jeg virkelig har troen på Brendan, og digger det han gjør. Veldig på "bølgelengde" med meg i hvert fall :) .

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Hvis Arsenal viser seg å være stabile gjennom året, vinner de PL i år. Tror desverre også at begge Manchesterlagene havner over oss på tabellen.

 

Jeg tror Arsenal kommer til å flate litt utover sesongen, uvisst av hvilken grunn. Tottenham tror jeg kommer til å holde seg gode hele sesongen. Og Liverpool skal være veldig fornøyde hvis man klarer å komme seg på 6. plass og oppover. Spillemessig er det litt for mye som skurrer og det scores for lite mål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

cmyrland: Har Liverpool vært dårlige bakover? Er vel kun i de to siste kampene vi har sluppet inn billige cornermål, ellers har vel Liverpool vært rimelig solid bakover. Vil si et større problem er at vi har scoret så lite.

 

 

Neida, ikke dårlige. Jeg er bare ikke trygg enda. Mignolet alene har berget litt for mange baklengs til nå, der motstanderen har kommet lett til avslutninger. Noe av det som kjennetegnet LFC under Benitez opp mot 2. plassen i 2009 var at motstanderen nesten aldri kom til avslutning, fordi midtbanen og forsvaret brøt ned angrepet før de kom i avslutningsposisjon. Reina var regnet som en av de beste keeperne på øya, selv om han ikke måtte gjøre mange inngripener. Da var vi solide, og jeg fryktet ikke baklengs. Vi er ikke helt der igjen enda. Men for all del, får vi satt en forsvarsrekke som kan bli skikkelig samspilt er det liten tvil om at vi har spillere og trenere som er i stand til å bygge et solid fundament for mange år fremover... Men inntil videre kjenner jeg meg litt for nervøs når motstanderen ruller opp angrep mot oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men i motsetning til mange andre lag har Liverpool vist seg som bedre i siste halvdel av sesongen de siste par årene.

 

Det har du jo rett i. Foreløpig så henger de jo brukbart med i kamp om EL-spill.

 

 

 

Neida, ikke dårlige. Jeg er bare ikke trygg enda. Mignolet alene har berget litt for mange baklengs til nå, der motstanderen har kommet lett til avslutninger. Noe av det som kjennetegnet LFC under Benitez opp mot 2. plassen i 2009 var at motstanderen nesten aldri kom til avslutning, fordi midtbanen og forsvaret brøt ned angrepet før de kom i avslutningsposisjon. Reina var regnet som en av de beste keeperne på øya, selv om han ikke måtte gjøre mange inngripener. Da var vi solide, og jeg fryktet ikke baklengs. Vi er ikke helt der igjen enda. Men for all del, får vi satt en forsvarsrekke som kan bli skikkelig samspilt er det liten tvil om at vi har spillere og trenere som er i stand til å bygge et solid fundament for mange år fremover... Men inntil videre kjenner jeg meg litt for nervøs når motstanderen ruller opp angrep mot oss.

 

Jeg synes motstanderlaga har kommet for lett gjennom midtbaneleddet da det har vært en del store hull der. Alle skadene som Liverpool har hatt baki forsvaret hjelper vel heller ikke på da det virket ganske solid baki der til tider før alle skadene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har du jo rett i. Foreløpig så henger de jo brukbart med i kamp om EL-spill.

 

 

 

Jeg synes motstanderlaga har kommet for lett gjennom midtbaneleddet da det har vært en del store hull der. Alle skadene som Liverpool har hatt baki forsvaret hjelper vel heller ikke på da det virket ganske solid baki der til tider før alle skadene.

 

Helt klart, det er ikke backrekka alene som er skyld i at mignolet må briljere. Vi hadde en helt syk midtbane på den tida.. Tenk om vi kunne beholdt Alonso og Mascherano..

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig mye til kamp i dag. Desverre har laget vært for ustabilt i de foregående kampene, hvor vi bla. tydelig ser savnet av Johnson som bidrar offensivt og ikke mist et stabilt og robust midtforsvar. Dagens motstandere er et lag som står meget svakt per dags dato, uten noen ansatt manager, og har sluppet inn over 2 mål per kamp. Med Suarez tilbake kan dette fort bli en kamp hvor vi vinner solid, og det er akkurat det vi trenger for å få igang maskineriet. Tap eller uavgjort i dag er ikke akseptablet. As easy as that..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg virkelig har troa på 3-4-1-2 formasjonen Rodgers har begynt å bruke nå.

 

Mignolet

Toure - Sakho/Skrtel - Agger

Johnson - Lucas - Gerrard - Enrique

Coutinho

Sturridge - Suarez

Det er et jævlig bra lag, og ved å spille med en treer bak kan Johnson og Enrique virkelig bidra framover. Suarez og Sturridge på topp er begge veldig fleksible noe som passer perfekt til formasjonen da de kan dra ut mot kantene. Når Coutinho kommer tilbake kan det bli jævlig bra.

 

Det jeg elsker med en 3-4-1-2 formasjon er at man både får en treer på midten og en to på topp. I pose og sekk med andre ord :) .

 

Men, slik det ser ut nå er stallen altfor tynn. Om vi skal fortsette med en 3-4-1-2 så må vi ha inn i hvert fall en, men helst to midtbanespillere (om Henderson skal fortsette på høyre "vingback", ellers trenger man en på høyre "vingback" og en midtbanespiller), og en "komplett" spiss som både kan score og skape noe for de andre spillerne.

 

Men har virkelig troen på formasjonen, og håper det også alltids var planen til Brendan, noe det forsåvidt virker som siden vi har såpass mange stoppere i troppen.

 

Jeg er glad vi er ute av ligacupen, og vi ikke har noe europacup spill. Stallen vår er altfor tynn.

Endret av Because I need change!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...