Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kopiering mellom pc'er ødelegger avi fil -LØST-


Anbefalte innlegg

Har et veldig rart problem.

 

Jeg har en server 2003 som jeg har lastet ned en avi fil, xvid, la oss bare si at det er feriefilmen en tidligere klassekamerat for å slippe en diskusjon om hva en avi fil kan inneholde.

 

Når jeg spiller av filen direkte fra server, så funker den fint - hvis jeg kopierer filen til brukspc'n får jeg følgende feilmelding (nero showtime) "Cannot play this mediafile ClassFactory cannot supply requested class (0x80040111)"

 

Server og pc har begge Cnet gb kort, swithc cnet gb switch.

 

Er det filsikkerheten til server2003 som ikke liker filen blir kopiert, eller er det nettverkskort/driver som phukker opp systemet.

 

Noen ideer?

Endret av Taxman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk kodek på bruksPC.

Tror ikke det er problemet - for jeg spiller av filen fra brukspc, men da fra en "mappet" stasjon som ligger på filserver. Dersom jeg kopierer filen fra server til brukspc så vil den ikke spille, men den samme fila lar seg spille rett fra server. Det er det som er det rare.

 

Testet også med vlc media player bare for å eliminere ev. codec problemer - den klarer også å spille fra server, men filen på brukspc funker ikke. Dersom den blir avspilt så er den full av artifacter (så problemet ligner codec feil, og det var det jeg trodde det var helt til jeg fant ut at filen funket fint når jeg spilte /streamet fra server)

Lenke til kommentar

Testet følgende nå nettopp -

1)Spilte av filen direkte fra server (på bruksmaskin), den funket

2)Kopiere filen til brukspc, prøve og spille av - korrupt

3)Kopiere den samme filen tilbake tilserver, prøve og spile av korrupt

 

Min konklusjon er at det må være noe som skjer under overførselen av filen. Har nettopp (for et par uker siden) kjøpt meg gb kort - kan være de som ødelegger filen (at det går for fort??).

 

Ganske skummelt dette her for jeg har tidligere bare overført filer og brent dem - ikke testet, så det kan hende jeg har fler ubruklige dvd'er liggendes. ikke bra..

 

 

EDIT :

Jeg lagte en sfv fil på serveren, ok - overførte sfv filen og org filen til brukspc og fikk dette

QuickSFV v2.3

XXXXXXXXX.avi

1 file checked

There was 1 bad file

 

Så nå er det "bevist" det er Cnet kortene (eller 1 av dem) som kødder det til for meg.. F..N!

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Siden det virker fint å spille det av over den mappede stasjonen din, ville jeg tro at overføringen over nettverket går helt fint (så fremst det ikke er noe som skjer når det overføres for full f.. da).

Du kunne jo prøvd å sette 100-kort i en av endene og se om problemet forsvinner.

 

Men...siden det er når filen skrives til harddisken, for så å leses fra denne igjen problemet oppstår, ville jeg antatt problemet ditt ligger her et sted.

Prøvd å kopiere til en annen fysisk disk og se om problemet blir likt?

Hva med kontrollere? Hvis du har flere diskkontrollere i maskinen din, kan du prøve å kopiere til en disk som henger på en annen kontroller.

 

Prøve feile prøve feile :yes:

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

 

Men...siden det er når filen skrives til harddisken, for så å leses fra denne igjen problemet oppstår, ville jeg antatt problemet ditt ligger her et sted.

Prøvd å kopiere til en annen fysisk disk og se om problemet blir likt?

Hva med kontrollere? Hvis du har flere diskkontrollere i maskinen din, kan du prøve å kopiere til en disk som henger på en annen kontroller.

 

Prøve feile prøve feile  :yes:

Testet både mot ide disk og en sata disk.

 

Jeg tror også at det er når det går for full fart at noe blir galt. Tidligere så fikk jeg bare 14% hastighet, og da funket alt. Nå den siste tiden så får jeg 23-24% (uten at jeg har gjort noe) - og da går det sikkert "for fort". Har cat6 kabler.

 

Har prøvd og skifte drivere, men uansett hvilke driver jeg har, så fyker den avgårde i 23% hastighet.. Skal aldri mere klage på at jeg bare fikk 14% (se egen tråd) - bare nettverket funker.

 

Noen som vet en metode for å fjerne drivere fra biblioteket til windows, slik at jeg er sikker på at jeg får lagt inn helt friske drivere?

 

EDIT : Et eller annet har skjedd med driver på server, tok ut kort, restartet, slo av, satt i kort, restartet la inn driver på nytt - og vips. Vet ikke hvorfor det ikke funket med å bare reinstallere/update driver, men nå funket det, og da er jeg happy (og farten er fremdeles 23-24% :-)

 

Takker for alle innspill

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...