Gå til innhold

Trenger tips til mer musikk


Haddock

Anbefalte innlegg

Heisann! Vil ha litt mer musikk av samme type som jeg hører på for tiden, også tips til gode låter av alle bandene jeg har. Hører på dette for det meste :

 

-Judas Priest (Beste låtene er nok Screaming for vengance, Breaking the law, og electric eye)

-AC/DC (Har alle albumene, men beste låter blir Highway to hell, TNT, Back in black, stiff upper lip osv.)

-Iron Maden (Fear of the dark og Aces high er noen av de beste her)

-Slayer (Hvis jeg trenger noe litt "tyngre" musikk, Angel of death og Scelatons of society er best her.)

 

Dette er altså noe av det aller beste, så det hadde vært flott og fått noen tips til lignende låter og band. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg liker i alle låtene nevnt over, dere får bare høre på dem hvis dere gidder :thumbup:

 

Håper noen vil hjelpe og skjønner litt av smaken min ved å høre låtene jeg har nevnt :)

 

mvh Haddock

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør sjekke ut Deep Purple, The Who, Thin Lizzy og Black Sabbath, Samt nyere band som Def Leppard, Accept, Mötley Crüe, Dream Theater, King's X, Metal Church (spesielt albumet Human Factor), Death Angel (spesielt albumet Act III), Queensrÿche og King Diamond.

 

Da skulle du finne noe som du bør like, og som er "i familie" med dine nevnte band.

Lenke til kommentar

Angående slayer, så er dette en liste over de mest nærliggende banda:

Entombed, Stormtroopers of Death, Pantera, Megadeth, Carcass, Slipknot, Soulfly, Type O Negative, Biohazard, Sepultura, Pro-Pain, Obituary, Testament, Coal Chamber, Machine Head, Vision of Disorder, Bathory, Suicidal Tendencies og Faith No More

 

Disse har latt seg inspirere direkte: Carcass, Devastation, Kreator, Napalm Death, Entombed, Malevolent Creation, At the Gates, Brujeria, Bile, Macabre, Kill Van Kull, The Black League og Lair of the Minotaur

Lenke til kommentar
Angående slayer, så er dette en liste over de mest nærliggende banda:

Entombed, Stormtroopers of Death, Pantera, Megadeth, Carcass, Slipknot, Soulfly, Type O Negative, Biohazard, Sepultura, Pro-Pain, Obituary, Testament, Coal Chamber, Machine Head, Vision of Disorder, Bathory, Suicidal Tendencies og Faith No More

 

Disse har latt seg inspirere direkte: Carcass, Devastation, Kreator, Napalm Death, Entombed, Malevolent Creation, At the Gates, Brujeria, Bile, Macabre, Kill Van Kull, The Black League og Lair of the Minotaur

Mest nærliggende? Tja.... er litt uenig i listene.... men de er vel greie.... :shrug:

 

Slipknot's siste er forøvrig direkte inspirert av Slayer og Radiohead

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Takker for mange gode tips! :) Skal sjekke opp bandene som ble nevnt! Metallica har jeg vert innom ja, men gikk lei for en stund siden :dontgetit: Er nok mest begeistra for den gode gamle 70' og 80' tallsrocken, men hvet at slipknot har mye bra :yes:

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
slayer: Slipknot! alle untat det nyeste sublimental....

Omvendt.

 

Slipknot's første verker er kjedelig umelodiøs, kjedelige, monotong og lite variasjon.

 

Dere mer siste er utfordrende, variert, dynamisk og ikke minst melodiøst.

Vel, du om det. Jeg synes både Slipknots andre skive(selftitled) og Volum 3: The Subliminal Verses er fantastiske(og ganske så forskjellige). Anbefaler og debuten deres, Mate, Feed, Kill, Repeat. Den er ganske vanskelig å få tak i, men sangen "Do Nothing/bitchslap" er kanskje Slipknots aller kuleste enkeltlåt og gjør CD'n alene til et must for alle metalfans. :=)

Lenke til kommentar
Angående slayer, så er dette en liste over de mest nærliggende banda:

Entombed, Stormtroopers of Death, Pantera, Megadeth, Carcass, Slipknot, Soulfly, Type O Negative, Biohazard, Sepultura, Pro-Pain, Obituary, Testament, Coal Chamber, Machine Head, Vision of Disorder, Bathory, Suicidal Tendencies og Faith No More

Øhm?

 

Altså. Bathory er black metal. - Senere er det noe rart som ikke ligner på Slayer for fem øre.

Type O Negative er noe emo-greier. Mer stoner-rock/somethin' else.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...