Gå til innhold

Moderatorer bør roe seg ned!


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at emnefeltet bør være utformet på en nogenlunde informativ måte.

 

Likevel synes jeg moderatorene her inne er altfor firkantete og altfor ofte utøver dårlig skjønn.

 

Opplever at tråder som ikke burde vært stengt, blir det av moderatorene. Og etter min mening altfor mange ganger på bakgrunn av rent pirk.

 

Anbefaler at dere tar en runde på det i redaksjonen. Hvis dere ønsker at vi skal ha enrespektfull holdning i forumet, så er første bud å faktisk etterleve det selv.

 

Hvis vi alle bestreber oss på å gjøre forumet best mulig så blir det bra. Men det inkluderer moderatorer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I disse trådene du her tenker på: Har trådstarter først fått en oppfordring til endring av emnefelt hvor tråden så har blitt stengt med bakgrunn i at trådstarter ikke har tatt til seg dette, eller er trådene stengt uten denne oppfordringen?

 

Merk deg for øvrig innlegget til @kd.

 

Edit:

Ser du er mest aktiv i kjøp/salg. Denne kategorien har, som du sikkert har merket deg, egne retningslinjer som tar for seg emnefelt og minimumsinformasjon i tråd. Det finnes for øvrig en egen diskusjonstråd vedr. dette: Stenging av poster i Hjelp til kjøp/salg av PC

Endret av am3k
Lenke til kommentar

QUOTE (Tomat-Ulf @ 15/08/2005 : 21:59)
Her.

Har foresten sendt en mail om dette til forumledelsen. Ironisk nok har jeg ikke fått noe svar på dette.

Dette gikk på noen direkte advarsler du har fått. Dette skal tas opp med moderatoren det gjelder, evt. forumstyret, og IKKE i forumet. Derfor ble den posten stengt. Det er en fordel å lese retningslinjene.

Lenke til kommentar

QUOTE (Afseth @ 15/08/2005 : 22:44)
QUOTE (Tomat-Ulf @ 15/08/2005 : 21:59)
Her.

Har foresten sendt en mail om dette til forumledelsen. Ironisk nok har jeg ikke fått noe svar på dette.

Dette gikk på noen direkte advarsler du har fått. Dette skal tas opp med moderatoren det gjelder, evt. forumstyret, og IKKE i forumet. Derfor ble den posten stengt. Det er en fordel å lese retningslinjene.

Som sagt har jeg sendt en mail til ledelsen uten å få svar. Derformå jeg nevne det her. Dessuten har jeg lest igjennom hele retningslinjene og nettiketten hvis du lurer på det.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

OK, på tide med en moderering:

 

Generelt må vi alle ha en respekt og beundring for folk som bruker tid på at vi skal ha et forum. Sånn sett er det urettferdig å henge ut alle moderatorer på generelt grunnlag.

 

Har vært endel på Hjelp til kjøp av PC-forumet. Det har vært tråder der med emnefelt jeg ikke har hatt problemer med å skjønne, men som er slått ned på av moderator. Andre har riktignok hatt et forvirrende emnefelt.

 

Joda, jeg er ny her og skal vel være litt forsiktig. Det var vel frustrasjon av å miste en tråd som startet min outburst.

Lenke til kommentar

QUOTE (Tomat-Ulf @ 15/08/2005 : 23:13)
Som sagt har jeg sendt en mail til ledelsen uten å få svar. Derformå jeg nevne det her.

Med fare for å gå off-topic. Du skrev tråden som ble stengt bare fire timer etter siste advarsel. Du kan ikke forvente at ledelsen kan ta en avgjørelse på 2-3 timer... eller i det hele tatt rekke å lese din henvendelse i løpet av de fire timene. Gi de og moderatoren litt tid til å svare før du skriver en klagetråd over advarslene i forumet... ikke alle sitter foran datamaskinen 24/7.

 

Som sagt, grunnen til at den ble stengt, var at du tok opp advarsler i selve forumet fremfor å ta det opp med moderator og forumstyret. Hvorfor klager du da over at den ble stengt? Er det jeg lurer på.

Lenke til kommentar

QUOTE (Afseth @ 16/08/2005 : 21:55)
QUOTE (Tomat-Ulf @ 15/08/2005 : 23:13)
Som sagt har jeg sendt en mail til ledelsen uten å få svar. Derformå jeg nevne det her.

Med fare for å gå off-topic. Du skrev tråden som ble stengt bare fire timer etter siste advarsel. Du kan ikke forvente at ledelsen kan ta en avgjørelse på 2-3 timer... eller i det hele tatt rekke å lese din henvendelse i løpet av de fire timene. Gi de og moderatoren litt tid til å svare før du skriver en klagetråd over advarslene i forumet... ikke alle sitter foran datamaskinen 24/7.

 

Som sagt, grunnen til at den ble stengt, var at du tok opp advarsler i selve forumet fremfor å ta det opp med moderator og forumstyret. Hvorfor klager du da over at den ble stengt? Er det jeg lurer på.

Jo noen av oss.....

 

 

 

 

kanskje større mulighet for egne brukere til å slettte innlegg og tråder kan hjelpe...?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

QUOTE (FtZ- @ 15/08/2005 : 20:19)
føler nå ikke at en så ny person har vert her lenge nok til og kunne uttale seg , jeg føler at moderatorne gjør en bra jobb med og stenge nødvendige tråder , det er bra at vi må tenke 2 ganger når vi gjør noe her på forumet ;)

først av alt, han kan godt ha vært på forumet ei stund, selv om han ikke har postet så mange poster(gjest osv.) Men jeg er helt enig i tråstarter(å jeg har vært ganske lenge) noen ganger er de rett og slett for sløv, mens andre ganger misbruker de sin makt til å stenge tråder...

Så litt forbedring på de feltene hadde ikke skadet... Må si de fleste moderatorer gjør en god jobb, men det finnes noen(navn skal ikke nevnes) som jeg mener gjør en ganske dårli jobb til tider.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...