Gå til innhold

RAM som takler OC


Anbefalte innlegg

Har begynt å kødde litt med min P3 3,0Ghz pc med et Aopen AX4SPE-UN. Og etterhvert som hastighetene blir høyere kommer en slags sirene fra dataens interne "høyttaler," ifølge Aopens sider så er det en "RAM ERROR."

Og så til poenget:

Trenger billig ddr pc3200 (eller høyere) 1024Mb, 2*512 brikke som takler overklokking. Jeg vil ha den billig for hvis ikke det er ram'en som er problemet (men muligens HK'e :hmm: ) , vil jeg ikke ha brukt en "formue" på en syyyyke ram som bare kan kjøre defualt. :D

 

BTW: Hva er viktigst; rask CPU og "treg" ram eller defualt (når jeg klokker må jeg sette ned hastigheten på RAM'en)

På forhånd takk! ;)

 

Beklager hvis feilpost!

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ram'en din blir ikke tregere av at du setter end hastigheten når du klokker, så fremt du klokker opp det du setter den ned da :p

*kremt* Defualt 400 Mhz, under klokking (f.eks.) 366Mhz :ermm:

Du må finne en divider som gir deg en hastighet så nærme standard som mulig.. Er ikke sikkert at du får det til akkurat, men da vil værtfall klokken på cpu ta igjen det du taper.

Lenke til kommentar
Ram'en din blir ikke tregere av at du setter end hastigheten når du klokker, så fremt du klokker opp det du setter den ned da :p

*kremt* Defualt 400 Mhz, under klokking (f.eks.) 366Mhz :ermm:

Du må finne en divider som gir deg en hastighet så nærme standard som mulig.. Er ikke sikkert at du får det til akkurat, men da vil værtfall klokken på cpu ta igjen det du taper.

:):) Skal prøve

MEN ram forslag noen??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...