Gå til innhold

Ingen som liker splitta ergometrisk tastatur ?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et splitta tastatur i rundt 2 år nå. For meg er dette det eneste rette alternativet. Jeg ser nå at logitech lanserer gaming tastaturet osv osv. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke lager dem splitta. Det er så mye bedre å skrive på, mye mindre sjangs for å skrive feil, mye lettere å lære seg utenatt osv osv. Jeg har bare positive ting å si om det. Jeg har ikke noe særlig kjent merke heller, men funksjonen er verdt alle penga. Er det noen som bruker den typen tastatur her? Noen som er enig med meg :p ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sitter med et Logitech tastatur med split som du kaller det. Synes dette er veldig bra til skriving og spilling. Har fungert utmerket i 5-6 år og tålte til og med en halv kopp godt sukret te. (måtte ta av tastene å vaske de)

 

Jeg husker at det var litt uvant da jeg fikset meg dette tastaturet, men det er utmerket å bruke slike tastatur når man bare blir vant til det.

 

mvh.

Valentino

 

EDIT: skriveleif

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor man skal dele opp tastene og putte de lengre unna hverandre, og ikke minst ha et fjelll man må kave armene opp på for å nå taster med, når man kan ha et forvokst knekkebrød som funker utmerket uten problemer, og ikke har masser av dilldall som det forferdlige Logitech Bling Bling tasteturet G15.

 

Hadde aldri kunne satt meg ned noe slikt, og hva i alle dager skal man med Frag Score osv. på tastetur displayet? Tar jo bare konsentrasjonen vekk fra skjermen, Tab tasten finner man fram til uten å måtte ta synet vekk..

 

Custom keys: Joda, hvis de hadde hatt OLED skjerm og ikke med alle de andre dilldall tastene rundt om.

Lenke til kommentar

Word :yes:

 

'Knekt' tastatur er langt å foretrekke foran vanlige, de er MYE mer behagelig å skrive på. Problemet er vel alle som skriver med LFT-metoden, siden det går adskillig senere på et splitta tastatur. For min egen del er det en nedtur hver gang jeg må skrive på et konvensjonelt tastatur.

Lenke til kommentar

greia med disse splitta tastaturene er at de er ergometrisk riktig. De er tilpasset menneskelige hender. Vanlige tastatur er så rette at du må holde hendene rett framover. Dette er unaturlig, det er bare å holde hendene inn mot et midtpunkt i lufta, så ser du hvilken vei armene og håndledd peker. Du må bare prøve det rett og slett, så ser du at splitta er mye mer logisk.

Lenke til kommentar

med splitta mener jeg et ergometrisk tastaur som er delt på midten. Selv om leger bruker rette tastatur betyr det ikke at det er bedre. Når logitech for eksempel lanserer tastatur og mus pakke for gaming, syntes jeg det er rart de har lagt vekt på at musen er ergometrisk(mus som jeg selv har og er kjempefornøyd med) men at tastaturet er rett og vanlig. Jeg har nå ergometrisk tastatur og mus, og det gjør det mye mer behaglig og bruke, samt mye bedre. For med tastaturet som sagt, så skriver man mye mindre feil, siden hendene ligger mer naturlig, vil det aldri skje at du må vri hånda tilbake i en naturlig stilling et lite øyeblikk, som med vanlige rette tastatur.

Lenke til kommentar

yepp der har du det. det er dritfett til spilling. Hånda ligger helt naturlig på den, du slipper å strekke hendene rett fram eller sette deg i en stilling sånn at armene ligger behaglig. Jeg har et tastatur som har til og med større split enn det der. Det var med et slikt tastatur jeg lærte å skrive utenatt, etter å ha hatt et flatt et i en del år(der jeg måtte se ned ofte for å treffe riktig)

Lenke til kommentar

Jeg må ha 100krs keyboard som har vanlige FIRKANTA taster og ikke splittet. Det er ganske enkelt fordi det er jeg vandt med. Fleste andre steder som datalaber, biblotek, internetcafe, osv vanligvis har standardkeyboard.

 

Dere som er vandt med enten skeive taster eller splittet keyboard, hvordan er det og skrive på et helt vanlig keyboard?

 

Når jeg skal fikse/vise noe på min fars pc(som har skeive taster) så monger jeg hele tiden om jeg prøver og plotte vanlige ting som: ipconfig, ping, www.vg.no

Det er bare pga tastene er skeive...og det irriterer meg helt sinnsykt!

 

Så jeg liker ikke unormale keyboard siden hjernen min og fingerne mine er vandt med standard keyboard. Det kan godt hende at skeive tastaturer eller splittet er raskere og skrive på eller bedre for senene(ellerno?), men jeg orker ikke tilvenningen om jeg ikke må.

 

Alle er vel enige at flere standarder er irriterende! :D Det syntes hvertfall jeg...(sikkert med et par unntak da..:p)

Lenke til kommentar

jeg husker at når jeg hadde kjøpt meg det nye splitta tastaturet, at jeg måtte stille inn hjernen på det ja. Jeg tenkte " det er bare å akseptere at dette tastaturet er sånn, og jeg skal lære å bruke det på den måten det er ment for" Og når jeg begynte å bruke det var det mye mindre stressende, og etter et par dager kunne jeg tastaturet utenatt, med minimal feilmargin. Grunnet til at hendene ligger helt 100% naturlig på det, samma hva hjernen er vant til, som du utdybet nobrains, så endrer ikke det strukturen i hånd og armledd. Nå er det helt rart for meg å skrive på et rett tastatur, siden jeg må holde hendene så unaturlig og tett sammen, jeg skriver masse feil på rette tastatur, og dessuten mye tregere.

Lenke til kommentar

Sikkert bra med splitt, og lære å bruke det og slikt. Men problemet er vel at man fremstår som en komplett idiot når man etter tid skal bruke "vanlig" rett tastatur og skriver som en nisse... Ser for meg første arbeidsdag i ny jobb med et slikt lite skrekk senario foran pc'en! ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...