Gå til innhold

(2x 80GB Seagate i Raid) windows install problemer


Anbefalte innlegg

Hai noen som kan hjelpe :grin:

 

Nett satt opp Raid på maskinen 1 maskin jeg har men får ikke til å installere OS (windows 98,2000,xp)

 

Ikkkkkk :sad: 2000 gir meb beskjed at det er noe gale med harddisken eller no slik og at det ikke går ann å installere boot loader eller noe slik (ved Start av installasjon via c:i386winnt

 

XP går alt helt fint fram til første restart da låser den seg når loade streken er på fullt.

restarter maskinen å får beskjed at windowssystem32configsystem mangler eller er korupt ?

 

Wn 98 har jeg faktisk klart å installere 1 gang men funker ikke nå lenger får mange forskjellige feilmeldinge i starten av installasjonen.

 

:sad: snufs noen som har noen gode råd til meg ?

 

2x seagate barracuda 80GB 7200RPM i Raid

BE6-II v1.2 oppgradert raid bios. (hpt370)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, ok. Hadde faktisk problem med en driver som jeg lastet ned fra nettet. (Har abit kr7a) Var en dag jeg ikke fant disketten, og da nektet innstallasjonen å ta imot den jeg hadde lastet ned. Måtte grave dypere i skuffen for å finne orginaldisketten...da gikk det greit..fatta ingenting. Da kan jeg ikke hjelpe dessverre.....

Lenke til kommentar

case closed and im a happy Man :razz:

 

hehe funket, ikke sikker om det var PCI greiene eller oppg av raid bios men ihvertfall så funker det :grin: holder en knapp på oppg.

 

Takker dere alle :razz: hvet ikke hva jeg skulle gjort uten dette forumet har hjulpet meg litt for mange ganger :razz:

 

jaja

 

ill be back :razz:

Lenke til kommentar

Satte nylig opp 2 stk. 40Gb Seagate disker i Raid på en Highpiont controller. Trykte F6 og skulle legge inn driveren fra disketten. Etter å ha valgt riktig driver fra disketten, kom oppsettvinduet fram, og maskinen ba om omstart.

 

Problemet var bare at maskinen ikke hadde lagt inn driveren likevel. Det stod: "Raid driver for installasjon: "none"" (eller noe i den duren). Ved omstart kom man derfor ikke i gang da ingen raid-driver var installert fra F6.

 

Etter omstart trykte jeg derfor F6 igjen og fikk samme scenario igjen, men nå gjorde jeg en vri. Jeg sa jeg at jeg hadde enda flere enheter (var det "S" tro), la inn raiddriveren fra diskett for andre gang (smør på flesk). Da sa maskinen at han skulle legge inn en Highpoint etter omstart. Nå gikk alt som det skulle, og jeg fikk installert Windows XP.

 

Kort fortalt: Prøv å legg inn raid driveren 2 ganger før omstart. Merkelig, men virket for meg. Har også hatt et lignende problem med en Promise driver i winows 2000 tidligere. Her ble også problemet løst ved "dobbel" installasjon.

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...