Gå til innhold

Skal kjøpe laptop, pristak 16 000...


Anbefalte innlegg

... noen som kan hjelpe meg?

 

Det er altså en venninne av meg som skal kjøpe seg laptop, følgende krav stilles:

 

* DVD-RW/CD-RW

* God batteritid

* Godt med lagringsplass

* Helst office eller lignende

* Helst Centrino?

* God skjerm

* Innebygget WLAN

* Så liten og nett som mulig

* Så lang garantitid som mulig

* Kan kjøpes over disk i Oslo eller omegn (gjerne Datakjeden)

 

Pristak er som sagt 16-17 000. Takker på forhånd for all hjelp.

 

Har sett på denne, godt forslag?

 

:--)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer veldig langt med en iBook (eller tilogmed powerbook, men jeg anbefaler iBook) med de kravene der. MS Office for MacOS er (IMHO) bedre enn Office for Windows, og du kan ikke slå iBook på ytelse eller kvalitet uten å gå langt over prisen.

For studenter får du i tillegg rabatt både på maskin og Office-pakken.

 

Edit: Og selvsagt bør du kjøpe den på Officeline Apple Center nede ved rådhuset.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hvorfor det? Centrino Duo er jo en såkalt stepping-stone cpu, om noen måneder kommer neste generasjon doblekjerne cpu'er...

 

Og dobbelkjerne blir jo svært lite brukt når det er så få programmer som engang støtter det.

 

Jeg ser iallefall at dell i9400 koster en god del mer enn i9300, med omtrent samme specs, med unntak av cpu.

 

Per idag ser jeg det ikke nødvendig med dobbelkjerne.

Lenke til kommentar
Per idag ser jeg det ikke nødvendig med dobbelkjern

I DAG nei. Men når man kjøper seg en maskin, vil man jo at den skal være fremtidsrettet. Det er ingen som vet hva morgendagen bringer, og det er like så greit å være klar enn ikke.

Og i tillegg, det er ikke bare det med dobbelkjerne som er med Duo prosessorene. De har blant annet bedre batterilevetid enn Pentium M. Denne artikkelen er interessant: http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2663&p=14

 

It’s tough to argue with the numbers - at worst, Intel’s Centrino Duo platform offers the same battery life as the previous generation Centrino, while outperforming it.  But at best, Centrino Duo can not only offer better performance than last year’s notebooks, but also longer battery life. 

 

You really can’t get say anything else - you get better performance, longer battery life and all of this at the same price as last year’s notebooks; Centrino Duo is a no-brainer and it is quite possibly the strongest step into a new year that we have seen from Intel in a very long time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...