Gå til innhold

X800 XL vs. X850 PRO - verdt 300 kr mer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har rett.

"X850 Pro har 507 Core clock og 1.04 GHz memory clock hvor X800XL har 400 Mhz core clock og 980 memory clock."

Men likevel er det 4 pipelines i forskjell.

Skrevet

Ja, den core/memory forskjellen har langt mindre å si enn de 4 pipsene, believe me! Kjøper du deg en VF700cu kjøler til X800XL kan du klokke det ganske bra også og får nice ytelse (selv om det er nice ytelse stock :) )

Skrevet (endret)

X850Pro har dog like mange vertex shaders som X800XL og på 520Mhz gir det X850Pro en del høyere geometry rate enn XL kortet, noe som kan komme godt med fremover. Men i dagens spill er det liten forskjell mellom dem.

Endret av MistaPi
Skrevet

Jeg ville nok valgt x800xl. Det yter nok litt bedre, og er billigere.

Men hvis ingen andre har nevnt det:

Vent 1 måned, slik at 7800gt kommer. Yter nok mye bedre enn begge disse kortene

Skrevet
Jeg ville nok valgt x800xl. Det yter nok litt bedre, og er billigere.

Men hvis ingen andre har nevnt det:

Vent 1 måned, slik at 7800gt kommer. Yter nok mye bedre enn begge disse kortene

Kjenner vi nVidia rett så har de 7800GT tilgjengelig rett etter lansering, altså om 4 dager.

Skrevet

Vett dette er feil plass men spør likevel. Jeg har x800xl så bruker jeg den ATI Catalyst og jeg finner ikke hvordan jeg skrur av FPS viseren oppe i høyre hjørne som kommer opp i spill og filmer.

Skrevet
forventet pris på 7800GT er?

Hw.no kom fram til at det ville koste rundt 2700kr.

De hadde den amerikanske prisen (sånn ca. iallefall), så kom de fram til at det ville være rundt 2700kr, med dagens kurs.

Skrevet
Kjøper du deg en VF700cu kjøler til X800XL kan du klokke det ganske bra også og får nice ytelse (selv om det er nice ytelse stock :) )

Da er det vel bedre å gå for ultimate edition av x800xl så en ikke bryter garantien ved å skifte vifte?

Skrevet
Når 7800 GTX går for ~4500 kr, virker det ikke veldig sannsynlig for meg at GT-versjonen kan koste 2500 kr. Eller?

Tviler på at vi kommer til å se noe mye under 3K. Tipper ca. samme som 6800 gt var da det ble lansert.

Skrevet (endret)
Vett dette er feil plass men spør likevel. Jeg har x800xl så bruker jeg den ATI Catalyst og jeg finner ikke hvordan jeg skrur av FPS viseren oppe i høyre hjørne som kommer opp i spill og filmer.

Tror ikke med catalyst å gjøre. Har disse sifrene på laptopen ( uten catalyst, bare vanlige IBM drivere). Kanskje jeg tar feil...

edit: leif

Endret av expose2k
Skrevet

Kommer det på 3000,- eller mindre, så er det aktuelt for meg å kjøpe i allefall.

Sitter dog på 1 en ukes gammel x800xl nå som jeg er fornøyd med, så er jo ikke noe stress heller. ;)

Mvh

MajorP

Skrevet

Tipper 7800GT vil ligge rundt 3500. Håper på et snarlig ukens tilbud en plass slik at det kommer nærmere 3k enn 4k, for da skal jeg ha det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...