Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

høres ut som en symaskin og drikker bensin


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I det siste har motoren min i min kjøre doning begynt å høres ut som en liten symaskin.

Likeheten i lyden med en elektrisk motor er faktisk VELDIG slående.

Før hørtes den da ut som en bil.

I tillegg har den begynt å drikke mye mer bensin.

 

Noen som har noen idèer? luftfilteret ble byttet i april. sammen med plugger, kabler, bensinfilter og olje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde håpet på evolusjon den andre veien jeg.

Til en ekstremt bensingjerrig v12.

Ikke til en bensinslukende elektromotor.

Alt ser ut som om det er i orden, skal ærlig inrømme at jeg ikke å rørt en skrue, men reimer pleier da å sitte både åpent og synelig.

Ikkesant?

Lenke til kommentar

Tror summelyden din kommer fra enten frontlageret i dynamoen eller reimskiva.

Jeg har hatt samme symtomene bortsett fra bensinforbruket da, nå har jeg en bensinsluk fra før så litt motstand i dynamolageret har lite å si på det.

Årsaken til at jeg tror det er at jeg har selv den lyden og har hatt den før også.

Første gangen kom det av dynamolageret mens nå kommer det av gammel viftereim som lager litt lyd mot reimskiva.

Husk at dynamoen går med mye høyere hastighet en motoren ettersom den er høyt giret, mest sansynlig opp mot 20 000rpm på fullt turtall.

 

Første gangen jeg hadde det ble det borte ved å bytte dynamo men 2 år etter kom det tilbake og jeg bytta dynamo på nytt , denne gangen til en ny men samme ulyden som når jeg står under panseret med motoren i gang kommer helt klart fra denne.

Altså reimlyd dannet av reim som tar dårlig på reimskiva.

 

Kan selvsagt være noe annet men jeg ville ha sjekka dette først ved å f.eks ta av viftereima og starta motoren.

Er lyden borte så er det ikke så mye annet det kan være.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...