Gå til innhold

Laber interesse for scriptespråk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er dårlige nyheter for selskapene IBM, Oracle, SAP, Intel og andre som utvikler produkter som støtter PHP. Det virker som de har lykkes dårlig med å ta i bruk disse språkene.

 

Interessant. Er det noen som har noe informasjon om hvilke produkter dette er snakk om.Jeg var fullstendig klar over at PHP støtter IBM DB2 og Oracle, men jeg visste ikke at det er den andre veien også.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen bør etter min menings strammes opp.

 

1: Scriptspråk er generelt, artikkelen fokuserer på "PHP, Perl and Python Development", hvilket er et subset, typisk til bruk for LAMP.

 

2: Sammenlign

Reduksjonen er spesielt merkbar i land i Europa og mindre i USA.
med EMEA, dvs
Europe, the Middle East and Africa
hvilket betyr det kunne være total kollaps i Midtøsten og Afrika mens det var fremgang i Europa. Artikkelen gir intet grunnlag slik den står for å konkludere sikkert at det går nedover i Europa. Joda, det er nok flere utviklere i Europa enn Midtøsten og Afrika, men vi vet ikke hvordan de har vektet sitt utvalg av bare 400 utviklere. Det er forøvrig en snodighet å slå sammen markedene til EMEA her.

 

3:

Det var 400 utviklere i små, mellomstore og store bedrifter som deltok i undersøkelsen
er en lite kvanifisert beskrivelse, husk at hva amerikanere kaller lite er stort i Norge (har dessverre ikke tallene i hodet). Forøvrig fant jeg ikke detaljer om størrelsen på bedriftene.

 

4: Det står ingenting om hvorfor det angivelig er en nedgang, heller ikke hva utviklere eventuelt går over til å bruke. Det finner jeg påfallende.

“One of the key factors to this loss of developer mindshare has been the inability of these languages to penetrate the enterprise space.”
er for tynn. Har LAMP virkelig ikke nådd enterprise-segmentet?
Lenke til kommentar

Hva har bedriftene gått over til lurer jeg også litt på. Kan det være ASP istedet for PHP? Javascript, Java, De nyeste Microsoft verktøy i .Net porteføljen? XML? Har ikke særlig greie på programmering selv, så er det nevnt. Kanskje noen av produktene jeg nevner faktisk ikke utfyller PHP, Perl og Python godt nok, eller at de er for tungvinte å lære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...