Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Åh? Skjedde flere ganger med meg så sent som i BFA, selv om første mann til mølla konseptet er borte, så despawner nodene kort tid etter første mann. 

 

Var et par ganger Anchor Weed forsvant foran øyene på meg, og det var i starten av BFA når de var verdt flere hundre gull per stykk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh? Skjedde flere ganger med meg så sent som i BFA, selv om første mann til mølla konseptet er borte, så despawner nodene kort tid etter første mann.

 

Var et par ganger Anchor Weed forsvant foran øyene på meg, og det var i starten av BFA når de var verdt flere hundre gull per stykk.

Nå er det ikke snakk om despawning.

Opp til Wrath(?) kunne man feile med å samle mats, altså man kunne bruke flere forsøk på å få det til.

Min char klarte ikke å plukke blomstene, det klarte dog den andre fyren.

Lenke til kommentar

Endelig fått spille classic wow i 3-4 timer i strekk. Bare lvl 7 men gudbedre, jeg kan ikke huske å smilt så mye i et spill førr

Nesten uansett hva jeg opplever, så koser jeg meg bare. Kø for å drepe quest mob, mob tagging, "alt F4" råd i trade chat, quester som man fakitsk må lese, og ikke minst alle de jeg har møtt på deler mitt syn. Wow classic er bare nydelig, i all sin begrensing.

Gleder meg til å wipe på Onyxia om noen måneder

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Storkost meg hele uka, men jeg tror fort at jeg legger deg ifra meg allerede nå i helgen. Når Classic ble annonsert så var jeg veldig negativ og skeptisk, men må jo bare bite i meg alt det for til tross for at spillet er veldig tregt og absolutt alt du gjør tar uhorvelig lang tid så er det sosiale aspektet rundt det såpass genialt at du sitter å koser deg hele veien uansett. "Moderne" World of Warcraft har mistet nesten hele det aspektet og for meg så gjør det Classic til en bedre spillopplevelse enn WoW har føltes å være på temmelig mange år.

 

Men til tross for alt det så innser jeg samtidig at dette er et spill med null respekt for min fritid. For å få mest mulig glede ut av et spill som Classic så må du være villig til å investere en helt absurd mengde med timer og fritid. Har allerede /played på over 2 dager og er ikke engang level 30. Og jeg vet jo av erfaring hvor tidkrevende hver minste lille ting er på level 60. Klart man kan spille litt her og der og komme seg til mål om x-antall måneder og det vil nok fungere helt ok det men for meg personlig så er dette et spill hvor jeg nærmest må dedikere meg for å få mest mulig glede ut av det og den dedikasjonen er jeg rett og slett ikke villig til å gi spillet.

 

Det fungerte når jeg var fjortis helt uten dømmekraft og perspektiv. Nå måtte det ha gått på bekostning av nærmest alt annet av "fritidsaktiviteter" i all overskuelig fremtid og såpass dedikert klarer jeg faktisk ikke å være.

 

 

For meg blir Classic det spillet jeg vil ha, men som jeg ikke har tid og dedikasjon til å spille. Mens Retail/Live blir det spillet som tillater meg å gjøre ting effektivt nok til at det fungerer, men som samtidig har mistet hele sin identitet så jeg får ikke noe glede ut av å spille det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det verste med Classic akkurat nå er køen på mange servere

 

Men, jeg har hatt mine beste WoW timer siden Cata, da jeg i alle de etter har for det meste gjort alt alene

 

Eneste formen for grupper i retail var LFD, mens i Classic så har jeg hatt mange grupper mens jeg har questet, fordi det går fortere og mange quester må man ha gruppe, vanskelig å solo Elites i Classic og i retail er det knapt elites lengre

 

Skal spille ut Søndag, så er det tilbake til arbeid og sånt så da blir det nok mye mindre spilling, om noe i det hele tatt, kommer an på køen..

Lenke til kommentar

Det verste med Classic akkurat nå er køen på mange servere

 

Men, jeg har hatt mine beste WoW timer siden Cata, da jeg i alle de etter har for det meste gjort alt alene

 

Eneste formen for grupper i retail var LFD, mens i Classic så har jeg hatt mange grupper mens jeg har questet, fordi det går fortere og mange quester må man ha gruppe, vanskelig å solo Elites i Classic og i retail er det knapt elites lengre

 

Skal spille ut Søndag, så er det tilbake til arbeid og sånt så da blir det nok mye mindre spilling, om noe i det hele tatt, kommer an på køen..

 

Kommet ut patch som øker antall spillere på hver servere. Ser at Firemaw nå bare har 2 timer venting kontra 9 timer som det var rundt samme tider igår. Ellers kjenner meg igjen i det RamGuy sier. Jeg spilte aldri WoW back in the days men jeg liker å spille det nå, men kommer til å spille en time her og der, veeeeldig casual. Akkurat nå fungerer det syns jeg. 0 problem å finne groups siden det florerer med spillere overalt til enhver tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Storkost meg hele uka, men jeg tror fort at jeg legger deg ifra meg allerede nå i helgen. Når Classic ble annonsert så var jeg veldig negativ og skeptisk, men må jo bare bite i meg alt det for til tross for at spillet er veldig tregt og absolutt alt du gjør tar uhorvelig lang tid så er det sosiale aspektet rundt det såpass genialt at du sitter å koser deg hele veien uansett. "Moderne" World of Warcraft har mistet nesten hele det aspektet og for meg så gjør det Classic til en bedre spillopplevelse enn WoW har føltes å være på temmelig mange år.

 

Men til tross for alt det så innser jeg samtidig at dette er et spill med null respekt for min fritid. For å få mest mulig glede ut av et spill som Classic så må du være villig til å investere en helt absurd mengde med timer og fritid. Har allerede /played på over 2 dager og er ikke engang level 30. Og jeg vet jo av erfaring hvor tidkrevende hver minste lille ting er på level 60. Klart man kan spille litt her og der og komme seg til mål om x-antall måneder og det vil nok fungere helt ok det men for meg personlig så er dette et spill hvor jeg nærmest må dedikere meg for å få mest mulig glede ut av det og den dedikasjonen er jeg rett og slett ikke villig til å gi spillet.

 

Det fungerte når jeg var fjortis helt uten dømmekraft og perspektiv. Nå måtte det ha gått på bekostning av nærmest alt annet av "fritidsaktiviteter" i all overskuelig fremtid og såpass dedikert klarer jeg faktisk ikke å være.

 

 

For meg blir Classic det spillet jeg vil ha, men som jeg ikke har tid og dedikasjon til å spille. Mens Retail/Live blir det spillet som tillater meg å gjøre ting effektivt nok til at det fungerer, men som samtidig har mistet hele sin identitet så jeg får ikke noe glede ut av å spille det.

Det er lett å kjenne seg igjen i mye av det du sier her.

Men jeg kjenner i tillegg til at jeg sliter med å oppretteholde interessen når ting tar såpass mye tid.

 

Dukker stadig opp finurlige detaljer som jeg hadde helt glemt, f.eks. Weapon Masters og at de var spredt over syv vinder.

Det tilføyde kanskje spillet noe i 2005 at man må ut på eventyr med Orc Rogue sin for lære seg å bruke sverd, til denne ukjente byen "Undercity", hvordan kommer man i seg i hele tatt ditt?

Nå som det er null mysterie hva Undercity er, hvordan den ser ut og hvordan man kommer seg ditt, så blir det hele bare tungvint. 

 

De sosiale aspektene er absolutt tipp topp, men det er alt i mellom jeg sliter mest med.

Hadde et morsomt tilfelle på Echo Isles hvor jeg bevisst prøvde å ta livet av meg selv for å spirit resse, men hele selvmordsforsøket ble stoppet av en druid som kom løpende forbi. 

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg der, og det var også mye av grunnen til at jeg aldri har vært en purist som sa #NoChanges. Det er klart at det å gå for tilnærmet null endringer er det tryggeste, for hver endring Blizzard hadde gjort for å "modernisere" Classic/Vanilla ville jo blitt møtt med avsky av X% uansett hva de hadde gjort. Ved å gå for #NoChanges så slipper man jo alt styret og debatten rundt om endringer som blir gjort er en forbedring eller ikke.

 

Forutsatt at Blizzard ikke hadde gått helt overbord så hadde jeg selv foretrukket en Vanilla+ opplevelse. Ting som at flere steder har fått postkasser, at meeting stones faktisk er aktive og kan brukes osv.. Er for meg helt åpenbare quality of life forbedringer som kunne vært tatt med.

 

Dette med at ting tar så lang tid er jo litt av sjarmen, så vanskelig å helt se for seg hvordan man eventuelt skulle klart å løse opp i akkurat den floka. Personlig så kunne jeg gjerne sett for meg at XP kravet for å nå level 60 hadde blitt opp mot halvert. Men da hadde jo mange blitt veldig negative. Men jeg tror at på grunn av hvor tidkrevende Classic er så vil det gjøre det veldig lite attraktivt over tid for veldig mange som ellers hadde spilt det. Du får jo selvsagt også utfordringer med økonomi osv om du halverer XP kravet som jo også må takles på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Det verste med Classic akkurat nå er køen på mange servere

 

Men, jeg har hatt mine beste WoW timer siden Cata, da jeg i alle de etter har for det meste gjort alt alene

 

Eneste formen for grupper i retail var LFD, mens i Classic så har jeg hatt mange grupper mens jeg har questet, fordi det går fortere og mange quester må man ha gruppe, vanskelig å solo Elites i Classic og i retail er det knapt elites lengre

 

Skal spille ut Søndag, så er det tilbake til arbeid og sånt så da blir det nok mye mindre spilling, om noe i det hele tatt, kommer an på køen..

 

 

Ville ikke bekymret meg allverdens for køene. Åpnes stadig nye servere og  de mest utålmodige migrerer dit og alle nye som ikke har startet enda sitter nok neppe igjennom en kø på flere timer og hopper heller rett på en av de nye serverne. De har også økt cap så køene er generelt kortere nå enn de har vært på samme tidspunkt tidligere.

 

For ikke å snakke om at jeg tror nok at allerede til uka så vil køene være merkbart kortere fordi mange har fått sin dose Nostalgi denne uka her og spiller langt mindre aktivt fra neste uke av. Blir nok litt unntakstilstander igjennom helga da det nok er endel som ikke har fått kastet seg på enda som kommer iløpet av helga. Men fra mandag av og utover så tror jeg vi vil se at en god del begynner å forsvinne.

 

Etter 14 dager+ så tror jeg veldig mange har forsvunnet, eller hvertfall spiller langt mindre aktivt. Hypen har jo vært helt hinsides, jeg har gamle kolleger på vennelista som ikke har spilt et eneste Blizzardspill på år og dag som driver å prøver ut Classic. Men alle gjør det kun fordi det er morsomt å se det igjen, ingen har faktiske ambisjoner om å spille dette over tid og sånn tror jeg det er for veldig mange. Også har du folk som meg, som koser seg, godt kunne tenke seg å fortsette men som fort innser etter 2 dager /played at det krever for mye tid og dedikasjon så de faller av også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ihvertfall meget morro å spille. Det er egentlig jævlig rart. Jeg spilte aldri WoW i gamle dager da jeg ikke taklet slåssesystemet. Men nå som jeg sitter med 2080Ti og 34" ultrawide og kunne nytt alt mulig av spill så sitter jeg og storkoser meg med et 15år gammelt spill jeg ikke likte før. Det er noe med verdenen og miljøet som sjarmerer meg. Det er artig å dra rundt og se så mange spillere rundt deg. 

Tror det er mange som meg som har gått å ventet på et nytt MMO men benytter nå sjansen på å oppleve WoW som det var i gamle dager. Genistrek av Blizzard ihvertfall. Tror ikke populæriteten faller med det første og blir spennende å se hva Blizzard gjør videre nå i forhold til expansions osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gleder meg til å spille når køene roer seg litt.

 

Kommer til å spille ekstremt casual og skal kose meg hele veien opp til lvl 60. Om det går til neste sommer før jeg er Max lvl så er det helt greit. Spiller når jeg har tid og skal ikke forplikte meg til noe.

 

Bare så sykt usikker på class. Blir nok å spille på bare en character, så tenker kanskje druid. Da kan jeg ha tre roller i leveling prosessen, og heale (som jeg liker så godt) i dungeons osv på Max lvl :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne godt ha hatt mye Retail i Classic, som dual spec og warlock summon uten behov for 2 andre personer

MEN, det kan komme mye nytt etterhvert, og det er noe de har sagt at de skal vurdere, men da etter alle fasene

 

Håper på Grim Batol (Som er i Wetlands på kartet..) og Karazhan

Begge disse var planlagt for Vanilla

Lenke til kommentar

Dukker stadig opp finurlige detaljer som jeg hadde helt glemt, f.eks. Weapon Masters og at de var spredt over syv vinder.

Det tilføyde kanskje spillet noe i 2005 at man må ut på eventyr med Orc Rogue sin for lære seg å bruke sverd, til denne ukjente byen "Undercity", hvordan kommer man i seg i hele tatt ditt?

Nå som det er null mysterie hva Undercity er, hvordan den ser ut og hvordan man kommer seg ditt, så blir det hele bare tungvint.

Feil. Det tilføyer akkurat samme eventyret nå også. Kanskje ikke for deg, men det tror jeg er din egen feil. Visste du at Explorer's League i Ironforge har et historisk museum fult av ting fra old-tiden? Vi snakker Titans, opprinnelse av dverger og troggs, som henger sammen med discen du finner i Uldaman, og en haug av bøker angående orcene sin invasjon. Alt dette kan du lese in-game. Du finner mer i Eastvale Loggin Camp, og over hele verden. Jeg visste om noen av disse, men jeg har funnet en hel haug flere, til tross for at jeg har spilt spillet av og på i 13 år. Etter min mening er det som uten tvil har ødelagt WoW mest, at Blizzard har gitt etter for de som mener at noe bare er "tungvint". Men det er ikke et problem å løse. Det er bedre slik.

Lenke til kommentar

Etter min mening er det som uten tvil har ødelagt WoW mest, at Blizzard har gitt etter for de som mener at noe bare er "tungvint". Men det er ikke et problem å løse. Det er bedre slik.

Tror det er mye sant i det du sier der.

Godt eksempel på "tungvindt" er jo et tidlig quest i Deadmines (uttafor instancen). Elite Mobs som man skal samle items fra, og en named mob man også skal likvidere.

 

En ting er å lage gruppe, det må man nesten, men når det kommer 7-8 grupper samtidig, og spawnraten er på mellom 5 og 10 minutter og dropraten er som classic er kjent for så skjønner jeg hvorfor sånne ting som raskere spawn, garantert drop og shared mob tags har blitt introdusert. Nå må man da 1) slåss om tag, 2) håpe på item drop og 3) håpe på at det er "din" loot.

 

Vil ikke ha det forandra for det - hvorenn rart det høres ut etter den klagestormen jeg akkurat lira av meg, men det BLIR mer sosialt ut av at det er sånn. Si at det hadde vært shared tag da, så hadde man hatt 28 stykker stående der og vente, tagge, drepe for så og stikke sin vei.

 

Fant den her på reddit. Syntes den fargela det veldig bra

 
Classic WoW has corrupted the community
renderTimingPixel.png

So lemme start by saying I've been playing WoW since Vanilla. I was a Night Elf Rogue, I was in a pretty good end game guild, I had tons of friends. Naturally when WoW Classic came out I was super nostalgic for it and was all aboard on the hype train. Little did I know what the dark implications of WoW Classic coming back meant. I'll give you guys a few examples.

  • I whispered a guy to tank his Deadmines group and he straight up invited me. The guy didn't even check my io or achievements. It was all I could do to not leave the group immediately as he obviously wasn't screening his members and rejecting unskilled players. Do people even check item levels anymore? Luckily we made it through but not before the group leader annoyingly asked if I minded him also needing on my cruel barb, fucking rogues.

  • People come around and spam me with buffs or heals while I'm soloing. I didn't ask for your blessing of might, now you're fucking up my sims, and now I have too much food in my inventory to loot the grays off this body. I also have no gauge for whether I can solo that enemy anymore, thanks asshole.

  • People literally just invite me to groups without asking. I'll be killing mobs next to them and they'll just assume that I want to group up for a quest. Do I even know you? How do I know you're not just trying to pad your logs with my Battle Shout? Everyone is so lazy and wants to just be your friend so they make quests easier, people should really stop assuming they're on my level.

  • Some audacious motherfucker was literally giving away bags. He open traded with me and didn't even ask and just shoved two of his name into my inventory and now I have to look at him every time I open it. All I'm saying is in retail, I didn't have to accept handouts with my 2800+ io score, people respected my natural talent. People in Classic just want others to play their game for them.

  • And on the note of people not respecting how good I am. These people will just add me as a friend after I tolerate questing with them. They just assume they've earned the right to invite me to tank their dungeon groups. I have at least 6 different people who message me regularly asking if I want to group quest or run a dungeon. Then when I get in there I actually have to talk to them, they ask me about my day or if I've gotten anything good lately, mind your own business sheesh. I'm sorry is the World of HowsTheWeathercraft? No one even argues for their BiS gear anymore! I watched a priest give a staff with spirit to a mage who needed the int upgrade, come on people! Manners won't get you into a world first guild.

  • This is the shit that really gets me. All these toxic behaviors are horribly contagious. I try constantly to enforce the idea that you're not playing the game until you've finished the unbearable grind to 60 and can get gear so you don't have to group with plebs anymore, but people just keep being courteous! "People are enjoying the world, it's not a race" bunch of fucking normies coming in to ruin our society by taking away our QOL changes so they can have their "Server Community" again. Just yesterday some guy wanted a the Short Bastard Sword of the Bear that I was selling but he didn't have money, and I literally just gave it to him instead! This is absolutely out of control, I'm being forced to be a part of this new system where we have to treat other players like people.

This "WoW Classic Community" is destroying the wholesome fabric of gatekeeping and elitism that has made WoW strong. Just look at how much fun applying for Mythic groups is. Nothing gives me a rush quite like getting invited to a group instantly due to my +15 2 chest scores. I earned my right to be the best at WoW and people who like Classic are just mad that they're not good enough to play Retail.

 

 

Lenke til kommentar

Er jo litt morsomt og på grensen til rørende å se egne unger spille det jeg spilte for 15 år siden. Jeg ble med ungene og vennene dems når de laget seg en char, starting area og opp til lvl 5 eller så. Ingen av dem har egentlig noensinne spilt wow, men som så mange andre er det blitt en classic wow hype deluxe nå. Det varer nok ikke, men morro å se. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...