Gå til innhold

Bestille iPod på nettet


Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestille meg ein iPod (20 GB med fargeskjerm), og lurar på kvar eg bør bestille frå?

 

På www.apple.no ser jo iPoden billig ut (billigare enn Komplett f.eks), står at det er gratis frakt, og ein får lasergravering med på kjøpet. Nokon som har negative erfaringar med å bestille frå apple.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si det, det eneste som var å klage på var TNT. De som leverer ipoden på døra, sjåføren hadde rettningssans som en halvblind mygg. Men det er jo ikke apple sin skyld.

 

Det tok ca. 3 uker før den kom på døra, sendes vel fra Singapor eller noe sånn.

Lenke til kommentar
tja.. prosesseringstiden på ordren er 5-7 dager hvis man tar med inngraveringa. Etter dette tar det ca 1.5 uker før du får den. Husk at den skal sendes fra singapor hvor de produseres.

 

Jeg bestilte min i juli. Diggbart med graverig. Da vet man hvilken som er sin

Alle henvendelser jeg har hatt med iPod/Apple, har vært sendelser fra Nederland. Kan hende det er spesielt for iPod som skal graveres, at de kommer fra Singapore, men ellers har vel Apple et stort hovedkontor/lager i Nederland, der jeg har fått iPod, reparert iPod, samt annet Apple-tilbehør fra. Siste vare jeg bestilte, var en veske til en iBook. Der kunne jeg spore sendelsen fra Nederland, innom et par flyplasser, og til meg på jobben ca 3 dager senere, etter at Visa-betalingen ble godkjent.

Budfirmaet ringte meg da jeg var på jobb, de sto hjemme på dørstokken min.

"Ikke noe problem, hvor jobber du?"

En liten time senere kom de på jobb der de leverte med et smil.

Dette var en veske til 250,-

 

 

MEN; en ting jeg lurer på: Apple opererer meg 1 års garanti på iPod. Du kan kjøpe en utvidelsespakke som gir deg 2 års garanti/gratis service. Dersom du ikke har denne pakken, og iPoden din blir ødelagt etter 1 år, vil det koste deg dyrt.

Er dette egentlig lov? Norsk kjøpslov tilsier at alle slike varer har 2 års reklamasjonsrett, og at det ikke er lov å gi dårligere vilkår enn dette, så lenge det er en _norsk_ butikk.

Er da www.apple.no en norsk nettbutikk, eller bare en liten del av en større, internasjonal/utenlandsk nettbutikk?

Lenke til kommentar

Hm, høyres ut som litt for lang leveringstid for min del. Trur ikkje at eg vil vente så lenge berre på grunn av inngravering. Ein kamerat sa at slikt gjer dei på Bjørklund for 22 kr (han har fått inngravert namnet sitt på LeatherMan'en sin).

 

Slik levering på døra, gjeld det berre i byane? Bur i ei heller lita bygd...

Lenke til kommentar
MEN; en ting jeg lurer på: Apple opererer meg 1 års garanti på iPod. Du kan kjøpe en utvidelsespakke som gir deg 2 års garanti/gratis service. Dersom du ikke har denne pakken, og iPoden din blir ødelagt etter 1 år, vil det koste deg dyrt.

Er dette egentlig lov? Norsk kjøpslov tilsier at alle slike varer har 2 års reklamasjonsrett, og at det ikke er lov å gi dårligere vilkår enn dette, så lenge det er en _norsk_ butikk.

Er da www.apple.no en norsk nettbutikk, eller bare en liten del av en større, internasjonal/utenlandsk nettbutikk?

Det er en viss forskjell på garanti og reklamasjonsrett.

 

Garanti er en avtale som inngås mellom kjøper og selger før produktet blir solgt, denne garantien gjelder kun spesifiserte ting.

 

Reklamasjon er også en slags garanti. Det har seg slik at hvis et produkt burde kunne overleve i minst 2 år uten å streike ved normal bruk (det bør vel en iPod klare..) så har man da rett til å returnere produktet hvis det får en defekt som ikke er din feil. Merk at etter 2 år gjelder heller ikke reklamasjonsfristen, så selv om kameraet ditt burde holde i 10 år så er 2 år grensa for reklamasjon.

 

Bare som en liten oppklaring.

 

Merk likevel: de folka på komplett er jo kjempehyggelige, så supporten der er nok bedre enn den du får hos apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...