Gå til innhold

Opera ikke lenger identifisert som IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott.

 

Fleire har fått augene opp for W3-standardane, og alle nettlesarar kan no konsentrere seg om dei, og alle sider vert like bra i alle nettlesarar.

 

Dersom du vil støtte dei som jobbar hardt i mot W3-standardane, og vil utforme (X)HTML etter eige ønske, bruke MSIE.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Fleire har fått augene opp for W3-standardane, og alle nettlesarar kan no konsentrere seg om dei, og alle sider vert like bra i alle nettlesarar.

De eneste som bryr seg som W3 er dessverre bare utviklere, brukere bryr seg ikke og vil bare at ting skal fungere.

 

At folk går over til Firefox/Opera har ingenting med (X)HTML/CSS støtte å gjøre, men funksjoner.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvor lurt jeg synes det er.. Jeg valgte identifiser som Opera en periode og oppdaget faktisk en del sider som ikke ble vist slik de skulle..

Jeg har identifisert som Opera så lenge jeg kan huske, og har egentlig ikke tenkt noe over det. Så for meg har det ikke vært noe problem. Det er alltid det første jeg endrer når jeg legger inn Opera. Men YMMV ;)

Lenke til kommentar
Fleire har fått augene opp for W3-standardane, og alle nettlesarar kan no konsentrere seg om dei, og alle sider vert like bra i alle nettlesarar.

De eneste som bryr seg som W3 er dessverre bare utviklere, brukere bryr seg ikke og vil bare at ting skal fungere.

 

At folk går over til Firefox/Opera har ingenting med (X)HTML/CSS støtte å gjøre, men funksjoner.

Funksjoner? Jeg byttet til opera fordi det er støtte for CSS 2. Bedre støtte for XML (forresten FireFox som er best støtte for XML) og bedre støtte for vanlig (X)HTML.

Funksjoner er delvis riktig, en internettside kan få mange flere funksjoner dersom den er utviklet med CSS 2 og brukeren bruker en nettleser som har støtte for det.

Lenke til kommentar
Angående ID av nettleser....med internet Explorer får jeg ikke hotmeil til å funke, men firefox så funker det..noen som har en forklaring på det

Sannsynligvis for strenge innstillinger i din Internet Explorer. Eventuellt at du har en eller annen proxy som blokkerer i Internet Explorer som Firefox ikke benytter seg av. Det finnes tredjeparts programmer som tar over proxy filtreringen, og Naviscope er et eksempel på et slikt program/tillegg for IE. Firefox bruker kanskje egne proxy innstillinger uavhengig av IE uten at jeg vet det. Men sjekk de 2 tingene før du river av deg alt håret.

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...