Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har et spm ang poker, la oss si en hånd har 2 par, 9+8, og en annen har 10+7, hvem vinner?

Og en annen ting, hvis han hadde 7*3 istedet, trengte han bare å vise de 3 syverne, eller må han vise alt han har?

Da gjelder vel det øverste paret.

 

Et annet spørsmål: Da vi spilte forrige gang, hadde jeg "klin" lik hånd med en annen. Vi spilte hold'em, og begge to hadde ess og la oss si 8 på hånda (husker ikke). Jeg hadde ess i spar, han hadde ess i noe annet. Jeg hadde 8 i hjerter, og han hadde 8 i noe annet. Da mente jeg at jeg hadde den beste hånda, og han gikk med på det. Men så sjekket han det angivelig opp, og sa at den runden skulle resultere i uavgjort. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
har et spm ang poker, la oss si en hånd har 2 par, 9+8, og en annen har 10+7, hvem vinner?

Og en annen ting, hvis han hadde 7*3 istedet, trengte han bare å vise de 3 syverne, eller må han vise alt han har?

Da gjelder vel det øverste paret.

 

Et annet spørsmål: Da vi spilte forrige gang, hadde jeg "klin" lik hånd med en annen. Vi spilte hold'em, og begge to hadde ess og la oss si 8 på hånda (husker ikke). Jeg hadde ess i spar, han hadde ess i noe annet. Jeg hadde 8 i hjerter, og han hadde 8 i noe annet. Da mente jeg at jeg hadde den beste hånda, og han gikk med på det. Men så sjekket han det angivelig opp, og sa at den runden skulle resultere i uavgjort. Stemmer dette?

Er det ikke noe med at typen på kortet (spar, hjerter, kløver, ruter) avgjør i slike tilfeller? Har sett dette bli brukt i andre kortspill, men er usikker på om det går an i poker.

Lenke til kommentar

Har vel spilt poker med venner i nesten 2år nå, spiller med og uten penger, spørs litt på hvem som er med.

I fjord gikk jeg til innkjøpt av nytt sjetongsett med 600sjettonger i en liten tre "koffert" til 2k. Har også bord, stokkemasking,carddealer og diverse.

Lenke til kommentar
har et spm ang poker, la oss si en hånd har 2 par, 9+8, og en annen har 10+7, hvem vinner?

Og en annen ting, hvis han hadde 7*3 istedet, trengte han bare å vise de 3 syverne, eller må han vise alt han har?

Da gjelder vel det øverste paret.

 

Et annet spørsmål: Da vi spilte forrige gang, hadde jeg "klin" lik hånd med en annen. Vi spilte hold'em, og begge to hadde ess og la oss si 8 på hånda (husker ikke). Jeg hadde ess i spar, han hadde ess i noe annet. Jeg hadde 8 i hjerter, og han hadde 8 i noe annet. Da mente jeg at jeg hadde den beste hånda, og han gikk med på det. Men så sjekket han det angivelig opp, og sa at den runden skulle resultere i uavgjort. Stemmer dette?

Er det ikke noe med at typen på kortet (spar, hjerter, kløver, ruter) avgjør i slike tilfeller? Har sett dette bli brukt i andre kortspill, men er usikker på om det går an i poker.

Nei, potten deles..

Lenke til kommentar
har et spm ang poker, la oss si en hånd har 2 par, 9+8, og en annen har 10+7, hvem vinner?

Og en annen ting, hvis han hadde 7*3 istedet, trengte han bare å vise de 3 syverne, eller må han vise alt han har?

Da gjelder vel det øverste paret.

 

Et annet spørsmål: Da vi spilte forrige gang, hadde jeg "klin" lik hånd med en annen. Vi spilte hold'em, og begge to hadde ess og la oss si 8 på hånda (husker ikke). Jeg hadde ess i spar, han hadde ess i noe annet. Jeg hadde 8 i hjerter, og han hadde 8 i noe annet. Da mente jeg at jeg hadde den beste hånda, og han gikk med på det. Men så sjekket han det angivelig opp, og sa at den runden skulle resultere i uavgjort. Stemmer dette?

Er det ikke noe med at typen på kortet (spar, hjerter, kløver, ruter) avgjør i slike tilfeller? Har sett dette bli brukt i andre kortspill, men er usikker på om det går an i poker.

Detter er splitt pot

Lenke til kommentar
Er det to par, er det det beste paret som gjelder. Hvis det er to stykker som har to like par/event et likt par, er det det siste/de tre siste kortene som gjelder...

 

Slik er det og med flush, der er den den som har det høyeste kortet som vinner..

Ja, mener det er slik at de tre neste kortene teller da! "Highest kicker", som det kortet kalles.. Men, da må det kortet være på handen, og ikke på bordet, "community card" .. Ellers har jo begge den samme "kicker'n" ..

Lenke til kommentar

Det er kun 5 kort som teller.

 

Feks:

 

Hånd 1: A-7

Hånd 2: A-7

 

Bord: A-5-J-7-2

 

Så deles potten.

 

Eller:

 

Hånd 1: K-J

Hånd 2: K-10

 

Bord: K-4-4-2-6

 

Da vinner hånd 1 pga siste kortet er bedre enn hånd 2.

 

Eller:

 

Hånd 1: A - Q

Hånd 2: A - 3

 

Bord: 4-A-J-2-8

 

Da vinner hånd 1 pga de fem beste kortene han har er: A-A-Q-J-8, mens hånd 2 har "kun": A-A-J-8-4

 

 

Samme gjelder hvis to har lik tress, da er det de to andre kortene som gjelder..

 

U See?

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

poker og de fleste andre kortspill synes jeg er morro...

 

har lest hele denne posten, men har ikke hørt om noen som teller kortene enda, er det ingen av dere som gjør det, eller er det bare ingen som har sagt noe?

 

noen som bruker taktikker når de spiller poker?

 

ps. jeg teller kortene i alle kortspill :D

Lenke til kommentar
poker og de fleste andre kortspill synes jeg er morro...

 

har lest hele denne posten, men har ikke hørt om noen som teller kortene enda, er det ingen av dere som gjør det, eller er det bare ingen som har sagt noe?

 

noen som bruker taktikker når de spiller poker?

 

ps. jeg teller kortene i alle kortspill :D

Hvordan telle kort i Texas? Du kan regne sannsynlighet, men siden alle kortene stokkes etter hver runde er det jo ikke noe poeng i å telle. Mens i feks Black Jack der du spiller ferdig kortstokken er det smart å telle...

Lenke til kommentar
poker og de fleste andre kortspill synes jeg er morro...

 

har lest hele denne posten, men har ikke hørt om noen som teller kortene enda, er det ingen av dere som gjør det, eller er det bare ingen som har sagt noe?

 

noen som bruker taktikker når de spiller poker?

 

ps. jeg teller kortene i alle kortspill :D

Så klart bruker vi taktikker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...