Gå til innhold

winxp tror hden er full


Anbefalte innlegg

hei har nettopp reinstallert WinXp NO og til min store forskrekkelse får jeg nå besjed om at hardisken er full. 200mb ledig.

 

Men C:\ er på 7.81GB og jeg har ikke installert mye.

Men er dette har skjedd meg før en gang, og da formaterte jeg en gang.

Men vist det er noen vet om en løsning utenom enda en installering så hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere metoder du kan bruke for å spare diskplass på disken.

 

- flytte pagefile.sys (sidevekslingsfilen) til en ennen disk/partisjon

- deaktivere dvaletilstand (størrelse lik RAM)

 

Du kan også deaktivere varsel om dårlig diskplass. Husker ikke hvor akkurat nå. Anbefaler et Googlesøk.

Lenke til kommentar

I tillegg til å flytte pagefile til en annen disk bør du installere alle programmer på andre disker. Lag f.eks d:\Programfiler og installer programmene der. I mange programinstallasjoner må man velge custom el.l for å kunne spesifisere at man ikke vil installere på c:\Programfiler.

 

"Mine Dokumenter" katalogen bør flyttes til annen disk (høyreklikk, egenskaper, flytt).

 

Katalogen C:\Documents and settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Temp kan tømmes (noen filer brukes, og kan ikke slettes).

 

Slett midlertidige internett filer (egenskaper for internet/Slett filer)

 

Kjør Diskopprydding på c: (Egenskaper c:,diskopprydding).

 

Jeg har samme størrelse på C: (7,81GB), og har ca 4GB ledig på en nesten nyinstallert XP Pro.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Katalogen C:\Documents and settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Temp kan tømmes (noen filer brukes, og kan ikke slettes).

 

Slett midlertidige internett filer (egenskaper for internet/Slett filer)

 

Kjør Diskopprydding på c: (Egenskaper c:,diskopprydding).

CCleaner gjør alt dette (og mer) automatisk.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at filene på c:\ tar for mye plass, men tror winxp har en bug ellerno.

 

Når jeg merker alle filene på c: så står det at det tar 2.96gb, og sist gang dette skjedde så var det bare og formatere og installere det samme på ny, men da med masse ledig plass.

 

Det ser ut som om det bare er windows som tror hardisken er full.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...