Gå til innhold

TES: Hvor god data må man ha får å spille ob.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Jeg har HIS X1800XT 512

Gigiabyte Royal 955x hovedkort

1gb Corsair XMS2 TwinX Matched DDR2 675mhz(skal ha 1gb til)

P4 3,8

Håper det holder :hmm:

Hva tror dere?

5414165[/snapback]

personlig tror jeg ikke du vil ha noen problemer.

Endret av MiSP
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har kommet et nytt intervju på beyond3D, hvor de snakker om det tekniske ved Oblivion. Oblivion vil støtte full-HDR, altså vil man ikke kunne kjøre HDR+AA på andre enn ATI's X1XXX kort. Er litt usikker, men ser ut til at ATI X8XX kort ikke vil kunne kjøre HDR. Så ser nok ut til at jeg må oppgradere hele PC'en til Oblivion kommer ut :(. Vekk med P4, X850XT og DDR1 RAM, inn med dualcore AMD M2, DDR2 og ATI X1800 :D

Oblivion will probably be one of the first games with integrated HDR lighting at release time. Could you describe to us the specific solution used? Will it use fp blending or will there be an option to blend in the pixel shader? Does Oblivion make use of floating point textures?

Oblivion’s HDR solution does make use of floating point textures to give greater accuracy and precision for the effect and uses floating point buffer blending. Blending in the pixel shader would end up being prohibitively expensive given the complexity of our scenes.

Endret av andrvas
Skrevet (endret)

Et nytt skjermkort hadde kanskje ikke vært å forakte, men jeg har ikke råd nå. :( Men jeg har GeForce 6600GT, og HDR fungerer nå fint i Half-Life 2, så det bør jo virke her også. Synd med AA hvis det er sant det du sier, men jeg overlever nok.

Endret av MiSP
Skrevet
Hvaialle..

Funker ikke AA(vi snakker om anti aliasing, right?) og HDR samtidig? Hvorfor ikke det da? Funker som bare det i HL2:LC og CS:S på mitt ATi X800XL.

5415968[/snapback]

Det er fordi Source motoren foreløpig benytter en "dårligere" versjon av HDR, som kan kjøres på Shader 2.0 kort.

Skrevet
Hvaialle..

Funker ikke AA(vi snakker om anti aliasing, right?) og HDR samtidig? Hvorfor ikke det da? Funker som bare det i HL2:LC og CS:S på mitt ATi X800XL.

5415968[/snapback]

Det er fordi Source motoren foreløpig benytter en "dårligere" versjon av HDR, som kan kjøres på Shader 2.0 kort.

5416008[/snapback]

Og de som ikke tror på det så er det ikke vansklig å finne det ut med google at det er bare x1****-serien som støtter HDR og AA, vi får se hva nvidia har i ermet sitt i året som kommer.

Skrevet
Hvaialle..

5415968[/snapback]

5416008[/snapback]

Jøss. Skjønner jo at dette er tapt, men alikavel, ville det ikke vært mulig å ha forskjellige 'grader' HDR i spillet, som med AA? (Det er jo forskjellige greier men alikavel.)

OT: Hvordan finner jeg ut hva for en Shader jeg har på kortet mitt? Det er et x800xl.

Skrevet
Jøss. Skjønner jo at dette er tapt, men alikavel, ville det ikke vært mulig å ha forskjellige 'grader' HDR i spillet, som med AA? (Det er jo forskjellige greier men alikavel.)

OT: Hvordan finner jeg ut hva for en Shader jeg har på kortet mitt? Det er et x800xl.

5416317[/snapback]

Ville blitt veldig vanskelig å hatt to typer HDR i spillet, ville blitt veldig mye ekstraarbeid for dem som sitter å koder spillet. For det andre, se hva Bethesda sier: "Blending in the pixel shader would end up being prohibitively expensive given the complexity of our scenes."

Kortet ditt har forøvrig Shader 2.0b ;)

Skrevet (endret)

5416317[/snapback]

Ville blitt veldig vanskelig å hatt to typer HDR i spillet, ville blitt veldig mye ekstraarbeid for dem som sitter å koder spillet. For det andre, se hva Bethesda sier: "Blending in the pixel shader would end up being prohibitively expensive given the complexity of our scenes."

Kortet ditt har forøvrig Shader 2.0b ;)

5416719[/snapback]

Hva med 7800gtx , klarer heller ikke dette ?

Mente da HDR + AA :p... EDIT

Endret av gamerman
Skrevet (endret)

Desverre Gamerman, ikke gtx heller, det var det som var litt det store Ati klarte og det var HDR+AA.Og det med forskjellige grader...hvis det er ekte HDR i et spill så er det bare X1**** som kan ha AA samtidig.Men for å være helt ærlig gamerman hvor mye du taper på eyecandy når det gjelder det, ihvertfall ennå så tror jeg det er svært lite.

Endret av Fluesopp
Skrevet (endret)
Desverre Gamerman, ikke gtx heller, det var det som var litt det store Ati klarte og det var HDR+AA.Og det med forskjellige grader...hvis det er ekte HDR i et spill så er det bare X1**** som kan ha AA samtidig.Men for å være helt ærlig gamerman hvor mye du taper på eyecandy når det gjelder det, ihvertfall ennå så tror jeg det er svært lite.

5416790[/snapback]

Ok , en ting jeg har merket som var litt kjipt med hdr er at det virket som litt rar lagg eller slowdown . Har bare merket dette i Brothers in arms : Earned in blood demoen så det er vel litt dumt av meg å dømme ved det ?

Jeg har testet f.eks lost coast og den gikk drit bra :p

Har Far Cry i mine hender nå og har sett en slags patch som skal gjøre noe sykt med hdr der man editer litt i console.

Burde jeg teste dette og hvor finner jeg det :p ? (google kunne jeg vel prøvd)

Får ca 8765 i 3dmark05 (rundt der :p) om det har noe å si ....

Sorry for en stor off:topic...

EDIT : Ok , så du mener at HDR ikke er fult utbredt ennå som det blir ettervært ?

Endret av gamerman
Skrevet
YAY!! klemmer X1800XT kortet mitt.

5416903[/snapback]

Ah tok en 3dmark05 test :) fikk litt mer en deg ..

Men kan noen svare på spørsmålet 2 hakk oppover :) ?

Skrevet

Nå skal jeg ikke svare bråsikkert, men ekte HDR er det ikke mange spill av ennå. Som jeg har forstått så kommer det en god del spill med det i år, foreksempel Oblivion(som alle her gleder seg til).Jeg tror at det kommer til å bli bare mer utbredt, de spillene som får en patch som gjør at du kan bruke HDR er ikke ekte, mener jeg. Spillene må bli bygd opp med HDR i. Håper at jeg ikke svarte helt teit nå.Lost Coast er et bra eksempel på hvordan det kommer til å bli syns jeg. Å kjøre et spill med HDR+AA krever et bra kort.

Skrevet
Nå skal jeg ikke svare bråsikkert, men ekte HDR er det ikke mange spill av ennå. Som jeg har forstått så kommer det en god del spill med det i år, foreksempel Oblivion(som alle her gleder seg til).Jeg tror at det kommer til å bli bare mer utbredt, de spillene som får en patch som gjør at du kan bruke HDR er ikke ekte, mener jeg. Spillene må bli bygd opp med HDR i. Håper at jeg ikke svarte helt teit nå.Lost Coast er et bra eksempel på hvordan det kommer til å bli syns jeg. Å kjøre et spill med HDR+AA krever et bra kort.

5417044[/snapback]

Det trengs et MEGET bra kort :)

Vet du noe om dette med far cry jeg snakket om forresten ?

Skrevet
gå på guru3d.com, se om de har det der og ja den patchen bør du prøve :thumbup:

5417161[/snapback]

Ok , alt fult med 1600x1200 går vel bra det :p

Forrige gang hadde jeg ikke klokket kortet mitt og da stod det på 430/1200 med alt fult av alt 1600x1200 og det gikk drit bra .

Nå står det på 507/1350 . Går nok bedre da :p

Skal få testet den patchen i morgen :D

Skrevet
Ditt kort gamerman kommer til å rocke Far Cry med den patchen, du har jo et dritbra kort da :thumbup:

Trodde jeg skulle få HIS X1800XT 512 i dag, men jeg får det i morra da.

5417294[/snapback]

Grattis da ;)

Huff , venter på min telefon som er på reprasjon for 3 gang :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...