Gå til innhold

Hvordan sette opp en FTP server ?

RimArt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Er det noen som kan hjelpe meg me då sette opp en FTP server ?

Noen som vet om noen guider eller noe ?

Har prøvd å søkt litt,men fant ikke noen svar som kunne hjelpe meg ..

Takk for alle svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For hvilket operativ-system? For windows er det så enkelt som å installere IIS-services (add remove window components) for så å konfigurere denne via IIS-snapin'en fra Administrative tools.

Skrevet
For hvilket operativ-system? For windows er det så enkelt som å installere IIS-services (add remove window components) for så å konfigurere denne via IIS-snapin'en fra Administrative tools.

hehe .. jaha.. får se på det da.. for Windows XP Pro.. Hvilket program skal jeg rbuke, hva skla jeg gjøre o.s.v ?

Skrevet

Trodde du viste det jeg ???

Skrevet

Litt vel mange tråder om dette nå, du kan jo søke litt... ;)

Ellers bruker jeg selv bulletproof ftp server..

Har du fast ip? eller dynamisk?

Er du bak firewall / router? Da må¨du forwarde porter...

Litt mer info, så blir det lettere å hjelpe deg.. :)

Skrevet
Litt vel mange tråder om dette nå, du kan jo søke litt... ;)

Ellers bruker jeg selv bulletproof ftp server..

Har du fast ip? eller dynamisk?

Er du bak firewall / router? Da må¨du forwarde porter...

Litt mer info, så blir det lettere å hjelpe deg.. :)

har søkt litt men fant ingen svar som kunne hjelpe meg. Har ikke fast IP nei.

Har router. Ellers ingen brannmurer på den pc en som FTP serveren skal være på.

noe mer ?

Skrevet

Tro det eller ei, men det finnes faktisk allerede en FTP-server i Win XP. Hvis du går på Add/remove programs, Add/Remove Windows Components finner du den under detaljene til Internet Informations services (IIS).

Skrevet

Først lager du en konto som du kan logge på også går du inn på show user accounts. Der klikker du på brukernavnet også velger du en mappe der det står home direktory. Da blir den mappa delt, og filene som ligger i den.

Skrevet
Først lager du en konto som du kan logge på også går du inn på show user accounts. Der klikker du på brukernavnet også velger du en mappe der det står home direktory. Da blir den mappa delt, og filene som ligger i den.

ja takk.. nå fikk jeg det til. Men går det ann at man kan bytte andresse .?. for det er litt kjedelig å ha IP adressen !

Skrevet

Vil på det sterkeste anbefale å styre klar av ftp-serveren i IIS. Avinstaller den snarest. Kjør heller Bulletproof FTP, GuildFTP eller lignende gratis server-software.

Hvis du ikke har fast ip kan dyndns kanskje være noe? Ellers må du, som nevnt før, huske å sjekke at de riktige portene og NAT i ruteren er åpnet og konfigurert. Eventuelt forwarda til andre åpne porter.

PS: Let litt mer. Alt som har blitt skrevet her så langt, er nevnt på to andre tråder jeg har sett nye innlegg på senest i kveld. :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...