Gå til innhold

Alkoholfritt øl og bilkjøring.


perpyro

Anbefalte innlegg

Sitter her i sommervarmen og nyter øl.....Munkholm alkoholfritt for å være presis.

Spørsmålet er jo da: Hvor alkoholfritt er dette ølet?

Under en viss lovregulert grense eller helt fritt for alko?

Kan jeg kjøre bil etter å ha drukket 2-3 slike eller vil jeg komme over Donald Duck promillegrensa i Norge?

Problemet er at ølet er godt og jeg vil veldig gjerne kunne kombinere dette med bilkjøring, så derfor!

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte da lettøl i min ungdom (13-14år) uten at det ble stilt noe spørsmål ved men det var jo lenge før Kjell Magne slo til som stasminister.

 

Tenkte det var noen som hadde eksakte tall på dette.

Å kjøre bil etter å ha drukket munkholm gjør jeg i god tro om at det er alkoholfritt, det står jo med store bokstaver ALKOHOL FRITT på flaska.:innocent:

Stiller alikavel spørsmål ved om det er alkoholfritt eller"alkoholfritt" i lovens bokstav.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Kan Munkholm kjøpes av barn/ungdom under 18?

Stemmer det :)

 

Drakk selv munkholm idag :hmm:

Dette er helt ot, men avataren og signaturen din passer ikke så veldig bra sammen...

Men det er kanskje poenget. (Ikke vet jeg, jeg er bare liten og dum :p)

Endret av -Tori-
Lenke til kommentar
Alkoholprosent: 0,6%

Ingredienser: Malt, humle, gjær og vann

Kaloriinnhold: 25 kcal/100 g

Holdbarhet: 12 mnd

Emballasjevarianter: 0,33 l glassflaske.

 

Det alkoholfrie ølet inneholder så små mengder alkohol at vi neppe står i fare for å tippe over promillegrensen på 0,2, ifølge Hasselgård.

- For å få en promille på 0,21 må en voksen man drikke sju flasker Clausthaler på styrten. For å opprettholde promillen må vedkommende drikke en ny flaske hvert tolvte minutt. Dette er beregninger vi har hentet inn fra Statens Rettstokiskologiske Institutt, sier Helge Hasselgård.

 

Da har jeg fått svar på mitt spørsmål. :thumbup:

Litt betenkelig at 0,6% øl selges som alkoholfritt men det var det dette jeg trodde selv også.

 

Og tusen takk til FunC og alle de andre. :yes:

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...