Gå til innhold

Få min mor på trådløst!


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

 

 

Okei, saken er som følger, jeg er rimelig kompetent på OS, men ikke MS Home, og her ligger min mistanke.

 

 

Sakens kjerne er at jeg har kjøpt inn alt hva min mor trenger til å bli IP'fisert (hun er snart 50år), dvs Ny laptop,adsl,IP-tlf,trådløs router,analog tlf etc....the whole package.

 

 

laptop'en er en Fujitsu Siemens Amilo L1300 (Celeron sak, ja jeg veit......!!! ) med Win XP Home, og et Conexant Prism kort for WIFI integrert, 802.11g og bakoverkompatibel med 802.11b, routeren er en Trådløs Jensen 802.11b, og da jeg installerte ferdig pc, og skulle på nett, så fant den ikke nettet i det hele tatt, prøvde alle mulige forskjellige settinger på router, og endret det som var de få(!) settingene på prism kortet, satt også den til kun å kjøre på b wifi standard, i en eller annen setting, husker ikke navnet, men nei....ikkeno gikk, den hadde INGEN signal i det hele tatt.

 

Tok også opp en annen laptop med 802.11b kort, og den gikk rett på nett.....

Prism kortet er iflg produsenten og alle nettbutikker jeg har sett pc'n, bakoverkompatibel og støtter 802.11b,......

 

Da lurer jeg på, det MÅ være XP Home som "kokker" opp dette?

 

Har noen opplevd dette?

Og eller vet noe mer om dette?

 

 

 

Mvh

 

boza

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjørt Nettverksveiviseren i XP home?

 

Har hatt tilsvarende problem med en stasjonær PC med usb stick.

Ville ikke på nett før veiviseren var kjørt.

 

tips: Slå av alle sikkerhets instillinger på routeren, få ting opp å gå før du prøver å slå på krypteringer og slikt.

 

Kommer du på nett vist du kobler maskina rett i routeren?`(med kabel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...