Gå til innhold

MPX Notebook KN1


Anbefalte innlegg

Kanskje dyrere ja. Chipsettet i KN1 er faktisk det nyeste, så det er ikke dårlig. Kan jo f.eks være en ny maskin med bedre oppløsning på skjerm, annerledes skjermkort osv. Men uansett så får du en bra pc når det gjelder KN1. Eneste som kunne vært bedre er oppløsning på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig på oppløsning, men det er også det eneste jeg har å utsette på maskinen.. Muligens også at den ikke har Expresscard. Hvordan er det med overklokking på noe sånt som dette? Skjermkortet burde vel gå an, men hva med FSB og multiplier på hovedkort/CPU?

Lenke til kommentar
Enig på oppløsning, men det er også det eneste jeg har å utsette på maskinen..

Back again :D Snakket med Mpx i dag jeg, og dem har ikke på noe måte bestemt seg å slutte å selge KN1 med det første, men evt utvide spekk med større harddisk-ram-skjermkort samt holde prisnivået pr i dag, men høyst mulig senke...

 

De sa også at prisen på denne maskinen ikke er noe tilbud pr dags dato, men helt standard (var tilbud ca3 uker siden 12,500 inkl frakt)

 

Så selgeren rådet meg (KRYSTALL KLART) å vente et halvt år hvis jeg hadde muligheten.

 

Se hva som har hendt med 1557 modellen... for 6 mnd siden kostet den 12,000,- i dag 8600,-... Så igjen "jeg garanterer" et bedre tilbud om 6 mnd.. hvis ikke så skal jeg betale mellomlegget ditt :thumbup:

 

NB- Jeg fikk et tilbud på maskinen i dag 12,500,- inkl frakt... Jeg sa jeg hadde fått et godt tilbud fra Netshop, og vips så ble prisen senket gitt.. ;)

 

Lykke til!!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

:hmm:

 

Hva var maskinen spesifisert med da? Jeg vil nemlig skreddersy den litt (1 x 1024 RAM-brikke f.eks.).

 

Vet at maskinen til MPX ikke er noe "tilbud" i så måte, men jeg tenker bare på det som en vare de selger/tilbyr, ikke "LØP OG KJØP NÅ!"-tilbud. Det det dreier seg om er jo rett og slett at KN1 gir utrolig mye for penga (synes nå jeg).

 

Hvilket tilbud fra Netshop var det du refererte til da? Sa de noe konkret om når den nye maskinen ville være klar, eller noe annet spesifikt?

 

Har min bestilling liggende inne foreløpig, har noen uker å avbestille på. :) Fristende å vente nå ja..

Lenke til kommentar
:hmm:

 

Hva var maskinen spesifisert med da? Jeg vil nemlig skreddersy den litt (1 x 1024 RAM-brikke f.eks.).

 

Vet at maskinen til MPX ikke er noe "tilbud" i så måte, men jeg tenker bare på det som en vare de selger/tilbyr, ikke "LØP OG KJØP NÅ!"-tilbud. Det det dreier seg om er jo rett og slett at KN1 gir utrolig mye for penga (synes nå jeg).

 

Hvilket tilbud fra Netshop var det du refererte til da? Sa de noe konkret om når den nye maskinen ville være klar, eller noe annet spesifikt?

 

Har min bestilling liggende inne foreløpig, har noen uker å avbestille på. :) Fristende å vente nå ja..

1,73 GHz Pentium-M- 80 GB HD-1 x 1024MB RAM-a/b/g-WLAN-XP Pro standardoppsettet. Jeg refererte til den maskinen jeg har i dag 154WS.

Lenke til kommentar

Vel, ditt var ikke akkurat det beste heller. Dessuten så er det min egen mening, ikke argument. KN1 har faktisk det nyeste av teknologi når det gjelder bærbare. Jeg hadde hvertfall ikke ventet 6 mnd bare for at prisen skal gå ned et par tusenlapper. Og at en selger fra mpx sier at man bør vente 6 mnd sier heller ikke mye, hvertfall ikke når han ikke kommer med noe info, bare det at man bør vente.

Lenke til kommentar
Vel, ditt var ikke akkurat det beste heller. Dessuten så er det min egen mening, ikke argument. KN1 har faktisk det nyeste av teknologi når det gjelder bærbare. Jeg hadde hvertfall ikke ventet 6 mnd bare for at prisen skal gå ned et par tusenlapper. Og at en selger fra mpx sier at man bør vente 6 mnd sier heller ikke mye, hvertfall ikke når han ikke kommer med noe info, bare det at man bør vente.

Kanskje du bør lese innlegget mit igjen da... større hardisker-bedre skjermkort-mer ram- og noe jeg glemte i stad større prosessorer.(det er det man kan oppnå ved å vente) men til samme prisnivå som i dag...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skal forvente å se en maskin som KN1 med Nvidia 6800 i nærmeste framtid, hvis det er det du tenker på. Når det gjelder HD så får du HD opptil 120GB og det er også SATA disker, allerede nå. Så hvorfor vente? Når det gjelder skjermkort så kommer 6600 til å holde seg en god stund framover. Det er faktisk et av de beste du får tak i nå. Men vil du vente, så gjør det, for all del. Og prosessorer ja, bare å kjøpe billig brukt prosessor og pinmodde.

Lenke til kommentar

Standard på KN1 er 2 x 512, men det er det eneste jeg vil endre på.

 

Netshops 154WS er jo en del annerledes spesifisert, synes jeg. 512MB minne for det første, XP Home, 60 GB HD... TV-tuner og blåtann er jo det som er bedre, ved første øyekast. Hvis jeg flytter til Japan kjøper jeg heller TV-tuner som PCMCIA-kort der, for å få riktig utstyr. Blåtann-adapter har jeg i USB-format, og bruker heller ikke det så mye at det er noe særskilt bonus å ha det innebygget. Men uansett ender man altså opp med 14-15 000 totalt hos Netshop for 154WS-en.. Allikevel så fikk du prutet ned KN1 til 12 500 - MED frakt? Får ikke mindre lyst til å kjøpe da, nei. ;)

 

Tror nesten jeg må ringe selv og høre hva en selger på MPX kan si om denne kommende maskinen. Hvis det er den samme prisen som nå, men bedre specs, har jeg tid til å vente. Hvis prisen vil gå opp er det ikke så interessant lenger, fordi jeg egentlig er en tusenlapp over budsjett allerede (KN1 er imidlertid såpass real på verdi for pengene at jeg tok steget opp). At maskinen går ned i pris ville jo forsåvidt også vært flott, men det høres vel ut som den blir erstattet av noe annet. Da er det jo plutselig en ny sak hva viftestøy, batterilevetid, skjerm, m.m. angår. Nå er det jo allerede noen erfaringer på KN1 i denne tråden her, men denne nye vet vi jo ingenting om.

Lenke til kommentar
Standard på KN1 er 2 x 512, men det er det eneste jeg vil endre på.

 

Netshops 154WS er jo en del annerledes spesifisert, synes jeg. 512MB minne for det første, XP Home, 60 GB HD... TV-tuner og blåtann er jo det som er bedre, ved første øyekast. Hvis jeg flytter til Japan kjøper jeg heller TV-tuner som PCMCIA-kort der, for å få riktig utstyr. Blåtann-adapter har jeg i USB-format, og bruker heller ikke det så mye at det er noe særskilt bonus å ha det innebygget. Men uansett ender man altså opp med 14-15 000 totalt hos Netshop for 154WS-en.. Allikevel så fikk du prutet ned KN1 til 12 500 - MED frakt? Får ikke mindre lyst til å kjøpe da, nei. ;)

 

Tror nesten jeg må ringe selv og høre hva en selger på MPX kan si om denne kommende maskinen. Hvis det er den samme prisen som nå, men bedre specs, har jeg tid til å vente. Hvis prisen vil gå opp er det ikke så interessant lenger, fordi jeg egentlig er en tusenlapp over budsjett allerede (KN1 er imidlertid såpass real på verdi for pengene at jeg tok steget opp). At maskinen går ned i pris ville jo forsåvidt også vært flott, men det høres vel ut som den blir erstattet av noe annet. Da er det jo plutselig en ny sak hva viftestøy, batterilevetid, skjerm, m.m. angår. Nå er det jo allerede noen erfaringer på KN1 i denne tråden her, men denne nye vet vi jo ingenting om.

Jeg vurdere disse to maskinene mot hverandre, men falt for min grunnet klart bedre skjerm, og mye mindre støy (dette var viktig for meg)

 

Jeg kjøpte den med 2,0GHz 760 Prosessor og 1X 1024MB ram, og opperativsystem trengte jeg ikke..

 

Jeg har ikke snakket om en ny maskin fra MPX (men sansynligheten er der sikkert)

Jeg brukte bare min maskin som et eks, og ja jeg fikk tilbud på 12,500,- med 1X 1024 ram, så det lønner seg helt klart å ta en tlf...

 

Jeg er kansje flink til å kjøpe i og med jeg er selger selv, men bare gi utrykk for at du er veldig int i 2 produkter, men alikevel usikker.. ;) Lykke til

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hva er bedre med skjermen på 154WS? Er det "Crystal Clear" som gjør det?

 

Støy er forsåvidt viktig for meg ettersom jeg sikkert kommer til å bruke den på forelesninger og slikt, men da er det jo svært lite krevende bruk i utgangspunktet (tekstbehandling som oftest). Når man velger 1 x 1024 på den maskinen hos Netshop er det kun PC2700. Overrasker meg litt, og trekker ned for min del.

 

Hvordan er chassiet på 154WS? Noen andre kommentarer på den, positive og negative? Tastatur, pekeverktøy.. m.m.

 

Edit: Får bruke selger-vokabularet mitt jeg også da. ;)

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
Hva er bedre med skjermen på 154WS? Er det "Crystal Clear" som gjør det?

 

Støy er forsåvidt viktig for meg ettersom jeg sikkert kommer til å bruke den på forelesninger og slikt, men da er det jo svært lite krevende bruk i utgangspunktet (tekstbehandling som oftest). Når man velger 1 x 1024 på den maskinen hos Netshop er det kun PC2700. Overrasker meg litt, og trekker ned for min del.

 

Hvordan er chassiet på 154WS? Noen andre kommentarer på den, positive og negative? Tastatur, pekeverktøy.. m.m.

 

Edit: Får bruke selger-vokabularet mitt jeg også da. ;)

Bla annet Crystal Clear gjør dette ja, og det er stor forskjell på de to (jeg har testet begge) Chassiet er veldig bra/solid (dette er samme maskin som Zepto6515WD .

Maskinen bærer preg av kvalitet hele veien, nydelig tastatur,solid,støysvak mm

 

test her http://www.hardware.no/artikkel/16993

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ser at batteritiden er en del svakere på Zeptoen, og likte heller ikke at det stikker ut såpass mye av antenne-inngangen for TV som det gjør. Den har kanskje en ytre del som kan skrus av..?

 

Virker som om skjermen er bedre, hvertfall hvis man skal dømme etter HW-testen. I så måte kunne det jo kanskje lønne seg å vente og kjøpe Zeptoen over jul. Da er det kanskje et bedre batteri på den, og prisen burde være litt lavere.

 

Skal prøve å få ringt MPX iløpet av de nærmeste dagene og høre hva som egentlig er situasjonen for KN1. Spørs hvor mye klokere jeg blir, men da har jeg hvertfall tatt en telefon dit og sjekket.

Lenke til kommentar
Ser at batteritiden er en del svakere på Zeptoen, og likte heller ikke at det stikker ut såpass mye av antenne-inngangen for TV som det gjør. Den har kanskje en ytre del som kan skrus av..?

 

Virker som om skjermen er bedre, hvertfall hvis man skal dømme etter HW-testen. I så måte kunne det jo kanskje lønne seg å vente og kjøpe Zeptoen over jul. Da er det kanskje et bedre batteri på den, og prisen burde være litt lavere.

 

Skal prøve å få ringt MPX iløpet av de nærmeste dagene og høre hva som egentlig er situasjonen for KN1. Spørs hvor mye klokere jeg blir, men da har jeg hvertfall tatt en telefon dit og sjekket.

Antenne out for tv plugger man bare inn ved bruk.. Det kommer et 9 cellers batteri til den snart (6 celler i dag)

Lenke til kommentar

Ringte inn i stad, og fikk pratet med en selger. Notebook KN1 var en kjempesuksess og skulle være i salg en god stund fremover. Den ville ikke endre seg for øyeblikket, men han var litt uklar på hva som ville skje om en stund. De skulle vel beholde den, men da muligens med andre specs. Fikk fjernet frakten, så da koster den rett under 13 000.

 

Denne er 90% for min del. Lar ordren min ligge, så får jeg meg en god bærbar til en grei pris. Så er det bare å håpe at jeg ikke kjøper den helt uten grunn (vil vise seg i desember ;)).

 

Edit: Lurer også litt på drivere. Følger det med noen? Er det vanskelig å få tak i oppdaterte?

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
Bare lurer litt på drivere, bla. til skjerm, hvilke bruker dere(som har KN1)? Offisielle Nvidia drivere funker ok til skjermkortet?

De fungerer bra de... jeg kjører standard drivere på hele maskinen og fikk grei score i 3d mark 05... Driverne er naturligvis oppdaterte, men orginale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...