Gå til innhold

Nytt bra tv-kort m/fjernkontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

et med ATITheater 550 PRO chipet burde duge! =)

last ned sample under via bittorrent! :)

http://home.no/ncis/ATI.Theater.550.Pro.Xv...ple.avi.torrent

det er tatt med MediaPortal og ATI Theater 550 PRO + litt VirtualDub magi :w00t:

 

Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro for 642 kr er en BRA deal for da får du med alt som er i de dyreste modellene fra dem andre selskapene plus 3d comb filter som bare finnes i 550pro og en 12 bit video decoder! (som bare finnes i 550pro)

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25678

 

PS: bruk MediaPortal fra http://mediaportal.sourceforge.net/ eller Windass media center 2005 for å få det meste ut av dette tvkortet! :)

for medfølgene software er noe *DRITT!* :) vis du spør meg

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Hauppauge pvr150 gir deg alt du ønsker til en rimlig pris (under 1000 lappen ink frakt). Kan anbefales sterkt. Har hatt flerne tv kort og ingen av dem har vært så ok som PVR 150. Leverse med fjernkontroll. Korte krever/bruker lite resurser av pc'en forøvrigt.

Programvare som følger med er ikke av den mest avanseret, men dette kan man lett finne bedre av på nette..

 

Pinnacle har jeg ihvertfall fått mer en nok av opp gjennom årene. Mulig de har blitt bedre siste tiden?..

 

Terratec har også noen gode tvkort med bra kvalitet til svært lave priser.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
jeg skal kjøpe meg et tv kort til jeg skal flytte på hybeel.

Det skal ikke koste mere enn 1500 og skal ha fjernkontroll, PCI kort.

Kan ikke noe om tv-kort så takk for hjelpen.

Veldig liten forskjell på topp TV-kort. Bare les diverse tester 550 PRO vs PVR150 VS nVTV, søk på Google.

Jeg har hatt alle 3, kunne ikke se noe forskjell. Og det kommer sikkert også av TV-signalene. Men jeg leser hva andre nettsider har konkludert med.

 

Kjøper du 550 PRO, så får du et ELENDIG software, tro meg, har hatt den. Fikk den aldri til å funke med MCE 2005 heller. Billig er den hvertfall, helt grei billedkvalitet.

 

Har også hatt Hauppage 150, grei nok. Likte ikke softwaren. Samme billedkvalitet.

 

Sitter igjen med nVTV og Hauppage 500 MCE, og MCE 2005. Funker veldig bra.

Lenke til kommentar

Når det gjelder bildekvalitet og opptakskvalitet, resursbruk kan jeg også trygt anbefale Hauppage 150. I motsetning til de fleste syns jeg den medfølgene softwaren er like grei og bruke som feks Mediaportal. Men det er sikkert en vanesak...

 

Men har en negativ tilbakemelding på pwr150, og det er text-tv. Jeg har aldri fått det til og virke, og det er det veeeldig mange andre som også sliter med. Så langt har jeg ikke sett noen som har fisket dette, så i praksis er det et kort uten text-tv :dontgetit:

Noen har også litt trøbbel med at IR remote faller ut, men det har ikke jeg opplevd. Fjernkontrollen er god, bildet veldig bra, og kortet er stabilt ;)

 

 

Edit; hva i all verden er poenget med den siste posten din wiak?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
jeg skal kjøpe meg et tv kort til jeg skal flytte på hybeel.

Det skal ikke koste mere enn 1500 og skal ha fjernkontroll, PCI kort.

Kan ikke noe om tv-kort så takk for hjelpen.

Veldig liten forskjell på topp TV-kort. Bare les diverse tester 550 PRO vs PVR150 VS nVTV, søk på Google.

Jeg har hatt alle 3, kunne ikke se noe forskjell. Og det kommer sikkert også av TV-signalene. Men jeg leser hva andre nettsider har konkludert med.

 

Kjøper du 550 PRO, så får du et ELENDIG software, tro meg, har hatt den. Fikk den aldri til å funke med MCE 2005 heller. Billig er den hvertfall, helt grei billedkvalitet.

 

Har også hatt Hauppage 150, grei nok. Likte ikke softwaren. Samme billedkvalitet.

 

Sitter igjen med nVTV og Hauppage 500 MCE, og MCE 2005. Funker veldig bra.

alså softwaren til ALLE tvkort er elendig er jo bare møkk man bruker jo WinDVR eller andre sånne programer og jeg kan anbefale MediaPortal (super mce :p)

http://htpcnews.com/main.php?id=v550pro_1

 

PS: Min funker helt fint og da bruker jeg PAL_B !!!! ;) filterene er helt topp med den siste drivern (fra ati.com), kvalitteten på bilde er som Digital TV anyway ;)

og hvordan fikk du MCE22005 til å funke? når den ikke støtter Norway enda ;) bare usa og noen andre land

 

btw: alle kan få problemer med 550pro for den må ha et Hovedkort som støtter PCI 3.3V and 5V (ta kontakt med hk produsenten)

https://support.ati.com/ics/support/KBAnswe...uestionID=19512

og nå funker 550 PRO helt fint på Abit AV8 (med BIOS 21)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
og hvordan fikk du MCE22005 til å funke? når den ikke støtter Norway enda ;) bare usa og noen andre land

 

Hvor jeg fikk tak i den? Har hvertfall ikke kjøpt den, og nå er jeg dønn ærlig. Hørt om Bittorrent? :love:

MCE2005 får du fint til å funke i Norge også, funker hvor som helst, det er bare den elektroniske TV-guiden som ikke funker. Ellers funker alt som bare det.

Lenke til kommentar
Kvaliteten på de bilden var rett og slett jævli. Da er det mye bedre bildetkvalitet på mitt Pinnacle PCtv Pro kort :thumbup:

kortet ditt er jo 3 år gammelt omtrent og har hat over 100 driver oppdateringer

og 550pro har bare hat noen siden den kom ut på markedet i år, og screenshots sier egentlig lite om selve kvalitteten ;) hihi

Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11/07/2005 : 11:52

  QUOTE (Scortech @ 10/07/2005 : 02:55)

Kvaliteten på de bilden var rett og slett jævli. Da er det mye bedre bildetkvalitet på mitt Pinnacle PCtv Pro kort 

 

 

kortet ditt er jo 3 år gammelt omtrent og har hat over 100 driver oppdateringer

og 550pro har bare hat noen siden den kom ut på markedet i år, og screenshots sier egentlig lite om selve kvalitteten  hihi

He he, jobber du for ATI eller wiak? Hvis scrennshots ikke sier noe, la vær og legge de ut. Og at 550Pro er så nytt at driverene ikke er bra enda, er jo et merkelig argument. Enten så ER det bra, eller så er det IKKE bra. Om det kan bli bra i fremtiden er ikke så veldig interessant syns jeg.

 

Ikke missforstå, jeg tror så gjerne 550Pro er et bra kort, men for å være helt ærlig blir i alle fall jeg mer skeptisk enn betrygget når folk er fanatisk tilhenger av et eller annet.

Du har liksom prøvd ALLE tv software som finnes, siden du vet ALLE er dritt osv.

Si i alle fall en negativ ting om 550Pro, så er det mulig jeg tar dine råd mer allvorlig :)

Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11/07/2005 : 11:52

  QUOTE (Scortech @ 10/07/2005 : 02:55)

Kvaliteten på de bilden var rett og slett jævli. Da er det mye bedre bildetkvalitet på mitt Pinnacle PCtv Pro kort  

 

 

kortet ditt er jo 3 år gammelt omtrent og har hat over 100 driver oppdateringer

og 550pro har bare hat noen siden den kom ut på markedet i år, og screenshots sier egentlig lite om selve kvalitteten  hihi

He he, jobber du for ATI eller wiak? Hvis scrennshots ikke sier noe, la vær og legge de ut. Og at 550Pro er så nytt at driverene ikke er bra enda, er jo et merkelig argument. Enten så ER det bra, eller så er det IKKE bra. Om det kan bli bra i fremtiden er ikke så veldig interessant syns jeg.

 

Ikke missforstå, jeg tror så gjerne 550Pro er et bra kort, men for å være helt ærlig blir i alle fall jeg mer skeptisk enn betrygget når folk er fanatisk tilhenger av et eller annet.

Du har liksom prøvd ALLE tv software som finnes, siden du vet ALLE er dritt osv.

Si i alle fall en negativ ting om 550Pro, så er det mulig jeg tar dine råd mer allvorlig :)

hehe en negative ting med 550pro er jo at den ikke enda har støtte i driveren for AC3 koding ;) det er bygd inn i 550pro menemen :love:

Lenke til kommentar

Men har en negativ tilbakemelding på pwr150, og det er text-tv. Jeg har aldri fått det til og virke, og det er det veeeldig mange andre som også sliter med. Så langt har jeg ikke sett noen som har fisket dette, så i praksis er det et kort uten text-tv :dontgetit:

text-tv funker som bare det på mitt PVR150...

Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 11/07/2005 : 13:20

  QUOTE (pcp160 @ 10/07/2005 : 09:35)

 

Men har en negativ tilbakemelding på pwr150, og det er text-tv. Jeg har aldri fått det til og virke, og det er det veeeldig mange andre som også sliter med. Så langt har jeg ikke sett noen som har fisket dette, så i praksis er det et kort uten text-tv 

 

 

 

text-tv funker som bare det på mitt PVR150... 

Ok, jeg skal ikke si at alle opplever dette, men jeg vet at mange gjør det. Jeg har forsøkt ganske mye for og finne ut av det, og dermed kommet i kontakt med mange med samme problem på diverse forum.

 

Problemet er da som MicrolaXx

forklarer i første post her; Innlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...