Gå til innhold

Fix ferdig fra Komplett 27k -verdt pengene?


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jeg har ærlig talt ikke nok peil til å smelle i hop pc selv (lets face it) og ikke synes jeg det er noe morsomt heller. Så dermed blir det hjemmelaget "light" med hjelp av Komplett.no sin pcbygger. Nylig dukket dette monsteret opp på Komplett. Jeg VET jo sef at oppsettet er kick ass, men spørsmålet er om det er verdt pengene?

 

Dyrt er best!!

 

Skal brukes til spilling sef! :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Så er jo spørsmålet hva jeg skal med 2 x 7800GTX da? Er "overkill" rette ordet?

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Det ante meg egentlig, samtidig er det vel en grunn til at Komplett hiver to stykker oppi? Eller er det for å selge til godtroende, "må-ha-det-siste" dingsefreaks som meg?

Lenke til kommentar

Pretty mutch..

 

Be noen her finne frem et oppsett til deg, så ber du Komplett.no bygge PCen for deg. Mye billigere, men fortsatt utrolig bra flyt i spill.

 

Jeg satte i sammen et forslag til en bamse av en maskin her, en hel pakke, med skjerm og alt, hvis du trenger det:

 

Skjermkort: Club3D Geforce 7800 GTX 256MB PCIe

- 4 695,00

 

Tastatur: Labtec Standard Tastatur

- 95,00

Minne: 2x OCZ 1024MB Dual Channel Value Series

- 2 190,00

Kabinett: Thermaltake Tsunami Aluminium Sort

- 1 044,00

Skjerm: Samsung 19" LCD SyncMaster 913N Sølv

- 3 195,00

DVD-Spiller: Samsung DVD-spiller IDE DVD16x/ CD48x

- 220,00

DVD-Brenner: NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

- 390,00

Hovedkort: DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort

- 1 795,00

Harddisk: 2x Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II

- 2090,00

Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 bulk

- 325,00

Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED

- 2 895,00

Strømforsyning: OCZ PowerStream strømforsyning 520W

- 1 350,00

CPU kjøling Thermaltake Vannkjøling BigWater

- 695,00

Høyttalere: Creative Inspire P5800 5.1

- 625,00

 

Sum: 21 604,-

 

Hentet fra http://www.netshop.no

 

Dette hadde jeg valgt, hadde jeg skullet kjøpt meg ny PC.

Endret av Azton
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jeg klarer meg selvsagt uten... :!:

 

Men spørsmålet er om det i det hele tatt er "kjekt å ha" eller bare penger ut vinduet. Ellers så satser jeg nok sikkert på en råtass bygget over denne lesten, men med ETT 7800GTX

Lenke til kommentar

nextron har konge bygger..

med dual opteron..meir framtidsretta pc det da. så kan du seinare bytte ut cpuane med dual core, så får du quad cpu, etc.

hadde eg heller gått for, enn ein fx prosessor.

f.eks 2xopteron 244 for jo du får under 1800 pr stk, og 246 for 2600 pr stk eller no..om den FX prosessoren er ik akkuratt billig heller.. og snart bli jo meir og meir spill og programmer skrevet for fleire cpuer. da kjem FX til å dette av tronen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Takk Azton! Har jo "lest meg litt opp" her inne, men opplegget ditt så mer eller mindre ut som det jeg hadde tenkt meg, minus skjermen kanskje, men det er en annen diskusjon.

 

Litt av en jungel for en stakkars gamer det her, tenk deg om du måtte tatt stilling til hva slags type vindusviskere og sikringer du skulle ha på den neste nybilen din!

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

PCen er bra... og dyr.

 

2x7800GTX er litt overkill synes jeg å. Om du er ute etter å spare litt penger (5000) holder det med et kort nå. Du kan jo altids kjøpe et til senere. Det vill si om ikke det neste er like bra som 2x7800 som en 7800 er like 2x6800 nå. :) Det er også mange tester som hviser at mer eller mindre alle AMD cpuene ikke klarer å gi nok til at 2x7800 yter så bra som det "burde"

 

Gidder ikke å søke opp alt, men tokk de delen jeg har kjøpt og sammenlignet pris/ytelse.

 

Jeg kom da sånn fort frem til at denne pcen har *ca 8.700,- Kr "verdi" deler som gir mer ytelse enn den jeg kjøpte. Min kostet 14.500,- + 8.700,- = 23.200. Det er det jeg synes denne pcen er verdt. Da jeg med andre ord hadde hatt en helt lik en for den prisen :)

 

Mulig det er bedre for deg å kjøpe Pcen i deler å få noen du kjenner til å bygge den for deg... eller dra innom en PC forhandler på forhånd og spøre en der om de kan bygge en pc for en billig penge. Evt "privat"/Svart :D

 

 

 

*( 9.700 om man tar med det crappy tastatur/musen som er verdt 0 i min bok. Jeg hadde kjøpt et billig 50 Kr tastatur og en MX518 mus til 390. Noe jeg også har gjort hehe :) )

Lenke til kommentar

se på oppsettet jeg har (i signaturen)

 

kunne ikke vært mer fornøyd

 

men ser at det oppsettet du har av en eller annen grunn har endt opp veldig dyrt???

 

jeg har betalt mellom 30 og 35K for mitt oppsett tilsammen, og jeg har en raptor disk + 5x200GB disker

- vannkjøling kostet ca 8-9000kr

- jeg har Corsair CMX4000PRO (kanskje ikke så mye prisforskjell?)

- kabinettet kostet 2500kr

 

kan bare ikke skjønne hvordan det oppsettet koster 27000kr

 

er det bare support pengene ligger her?

 

høyttalere i mitt oppsett er ikke med

 

 

 

EDIT: SÅ IKKE MED EN GANG AT DET VAR 2x7800GTX :blush:

Endret av MAndreas
Lenke til kommentar

Ja, PCen skal nok klare å kjøre det meste. Forresten, så er både hovedkort, CPU og minne, ganske overklokkingsvennlig, så hvis du når så dypt inn i jungelen at du en gang bestemmer deg for å overklokke, så kan du få ganske mye ut av det ;)

 

Hovedkortet har også SLI, så du kan lett fyre inn ett til når det er behov for det. Jeg tror det kommer til å bli en god stund til det blir avleggs og må oppgraderes.

 

Når det gjelder kjøleløsningen jeg har valgt, altså et TT BigWater sett, så tok jeg denne fordi jeg har god erfaring med den selv, og det kjøler veldig akseptabelt i forhold til pris.

 

Hvis du velger vekk skjermen, så har du jo en pris på 18000,- for en skikkelig god PC.

 

Vet ikke om du har skjerm fra før, eller hvordan det ligger ann, men jeg kan hvertfall gå god for den! Sitter på den nå, og det er en skikkelig godtass. Merker ingen forskjell fra denne til en CRT i spill. Det skal også sies at jeg er ganske følsom på spillkvaliteten ;)

Lenke til kommentar

du kan jo sikkert sette sammen en pc på nett først så får du komplett til å bygge den for deg. så får du den tilsendt. det kjenner jeg flere som har gjort og det har gått bra det. bygga en pc til 74.000 her om dagen. det ble en pakke det å :p bygga den på nett da. angeående det med både DVD Brenner og DVD Rom. jeg ser det mest praktisk i å ha begge deler. vil ikke slite ut brenneren min på vanlig cd/dvd spilling. ja nå bruker jeg ikke å spille av cd/dvd så mye her da men :p

kunne jo satt opp et system til rundt 27 høvdinger selv jeg da.

 

her er en pc jeg nettopp har satt opp:

 

Oppsett til rundt 27.000 kr på komplett.no

 

CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte=3990 kr på komplett.no

 

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16=1399 kr på komplett.no

 

Ram: 2x Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs=4298 kr på komplett.no

 

Harddisk: 5x Samsung SpinPoint P120 250GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM=4950 kr på komplett.no

 

Harddisk Kontroller: 3x Sunsway/ST Lab PCI ATA133 2P , Silicon Image chip=750 kr på komplett.no

 

Harddisk Kabler: 5x Flatkabel IDE ATA133 60 cm=425 kr på komplett.no

 

DVD Brenner: Plextor DVD-brenner PX-716A IDE Retail inkl. sort og hvit front=995 kr på komplett.no

 

DVD Rom: LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Hvit=295 kr på komplett.no

 

Kabinett: Cooler Master Centurion 531 Sølv (Uten Strømforsyning)=749 kr på komplett.no

 

Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower 680W Strømforsyning, 20/24pin=1295 kr på komplett.no

 

Skjermkort: XFX GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail=4195 kr på komplett.no

 

Skjerm: Videoseven 19" LCD L19PS TCO-99 21ms (14/7), 500:1, 1280 x 1024=2595 kr på komplett.no

 

 

Sum tilsammen: 25936 kr på komplett.no

 

Denne pc`en ville jeg mer enn gjerne hatt :)

 

hvis du ville hatt noe slik oppsett så setter du den opp på nett og ber komplett om å sette den sammen for deg. det blir vel noen kr ekstra for at de setter den opp for deg, men det er verdt.

 

Lykke til.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...