Gå til innhold

Problemer med inkludering i side..


Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk for ikke lenge siden lagd en hjemmeside (med litt hjelp). Jeg har også et fint program som organiserer mine DVD`er , og jeg ønsker å inkludere dette i hjemmesiden min. Sånn ser scriptet ut originalt: http://www.epleslang.com/dvd/index.php og sånn blir det etter jeg har prøvd å inkludere i siden min ser det sånn ut: http://www.epleslang.com/dvd.php , det funker altså.. Men ikonene vises ikke og jeg får denne meldingen på toppen:

 

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/kskatland/domains/epleslang.com/public_html/dvd.php:6) in /home/kskatland/domains/epleslang.com/public_html/dvd/index.php on line 16

 

For å inkludere bruker jeg:

 

<?PHP

include("dvd/index.php");

?>

 

I dvd.php

 

 

Jeg er ganske grønn i PHP så det er sikkert noe lett ;)

 

Mvh

Fjaslokt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

session_start() må kjøres før all annen output. Dvs. du må flytte det fra dvd/index.php til selve dvd.php. For å få frem bildene o.l. må du endre src fra pics/imdb.gif til dvd/pics/imdb.gif, om jeg ikke tar helt feil.

 

Husk også på at sider som skal inklueres ikke skal inneholde doctype, head, body og alt det der, siden det da vil komme to ganger.

Lenke til kommentar

okei, nå ser det ut som endel er i orden.. Fortsatt fungerer ikke søk og neste som det skal da det peker til index.php istedet for dvd/index.php , men det ser ut som det skal..

 

En annen ting; Hvordan kan jeg sette opp så jeg har en side som inneholder design og menyen, så når jeg skal legge til noe så er det kun i selve hovedboksen jeg legger til.. Så når jeg nå skal legge til en link i menyen til DVD, så slipper jeg å legge til linken i alle de andre undersidene.. Litt vanskelig å forklare, si ifra om dere ikke skjønner hva jeg mener..

 

Jeg skjønner at jeg kan ha en blank side med all design og meny osv, og bruke include.. Men hvordan får jeg teksten til å havne i hovedboksen uten å måtte skrive koden til boksen i den nye fila ?

Endret av Fjaslokt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...