Gå til innhold

Gigabyte K8 Triton. Tastatur funker ikke! [Fixet]

TharenZ

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.. i da ble jeg eier av et GigaByte K8 Triton som jeg hadde gledet meg til.. Pcen ble satt sammen og den startet. Etter en vellykket formatering starter jo instalering av drivere osv. men før jeg kom så langt ->

Over till mitt problem: Tastaturet fungerer i bios og under hele windows instalasjonen.. men når jeg prøver å bruke det etter at jeg har logget inn på min bruker så funker det ikke. Som regel skal det jo være en plug and play driver som skal ordne så tastaturet skal fungere. Men de driverne ser ikke ut til å fungere. Jeg har prøvd å gå på Min Datamaskin -> Maskinvare -> Enhetsbehandling for å prøve å instalere driverne som følgte med tastaturet, uten noen lykke :(

Jeg prøvde så å instalere noen drivere som ikke til hørte tastaturet men som var i MS sitt plug and play "register". Tastaturet fungerte. Men så fort du gjør en sånn handling så vil MS ha en Restart! Etter restarten sluttet det å fungere i windows. Men det fungerer i bios.

Noen som har vært borti lignende?

Takker for alle svar

Endret av TharenZ
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er K8 Triton det samme som K8NS Pro?

Det kan jo virke som et driverproblem, men er det et USB-tastatur så sjekk om det er enablet støtte for det i Bios. Kan også være problemer med USB-tastatur før SP1 i WinXP.

Skrevet

Jeg hadde musa i usb porten bak på datan.. Når jeg byttet musa fra usb til ps2 så fungerte alt :D

Virker som at Gigabyte kortet ikke takler at tastaturet står alene på ps2 porten mens musa står på usb.

Men nå er det i orden.. Gromt hovedkort.. anbefales :thumbup:

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...