Gå til innhold

HARDCORE - 3-4 bokser tunfisk hver dag !


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-VqMh8ni9
Sikkert ikke så farlig, men ved ekstreme(!) inntak av tunfisk kan det hope seg opp kvikksølv i kroppen.

Det er bare en myte. :) Vet om en fyr som spiser 7 bokser tunfisk hver dag, og han har ikke tatt skade av det. Tvert imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør du ikke heller spise tunfisk i vann siden det har nesten ingen ting fett i seg uansett om det er "sunt" fett eller ikke.

 

Nei, kroppen trenger disse fettsyrene for å kunne ta proteinene opp i kroppen og gjøre nytte av dem. Olivenolje, tran og Omega 3/6/9 er slike viktige fettkilder som man burde få i seg hvis man trener styrke og vil bygge muskler.

 

Edit: selv spiser jeg 2 bokser tunfisk (i olje) til dagen.

Det er jo også en fordel å variere proteininntaket, derfor bytter jeg tunfisken av og til ut med Cottage Cheese, egg, rent kjøtt, proteinpulver ++

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar
Bør du ikke heller spise tunfisk i vann siden det har nesten ingen ting fett i seg uansett om det er "sunt" fett eller ikke.

 

Nei, kroppen trenger disse fettsyrene for å kunne ta proteinene opp i kroppen og gjøre nytte av dem. Olivenolje, tran og Omega 3/6/9 er slike viktige fettkilder som man burde få i seg hvis man trener styrke og vil bygge muskler.

 

Edit: selv spiser jeg 2 bokser tunfisk (i olje) til dagen.

Det er jo også en fordel å variere proteininntaket, derfor bytter jeg tunfisken av og til ut med Cottage Cheese, egg, rent kjøtt, proteinpulver ++

Jepp, riktig fett er viktig ! Derfor i olje, dessuten smaker det bedre enn i vann syns nå jeg. :yes:

Lenke til kommentar
så 2 bokser tunfisk i -vann- funker ikke?

 

Edit: for tiden spiser jeg ikke tunfisk for å bygge mer muskler, men for å spise litt mer sunt.

 

Klart tunfisk i vann er bra :yes: Det er sunt og inneholder like mye proteiner. Men hvis du ønsker best mulig resultater hvis det f.eks gjelder å bygge større muskler, trenger kroppen slikt fett for å nyttiggjøre seg/ta opp proteinene i kroppen.

 

Når man trener for å bygge muskler, skal man innta 2,5-3 gram proteiner pr kilo kroppsvekt pr dag.

Eksempel: Hvis man da veier 80kg, "trenger" man 80*2,8=224gram proteiner.

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar
Kurt, spiser du bare tunfisk alene?

 

Hva er det som passer å spise tunfisk ilag med?

Er tunfisk-protein bedre enn protein isolat shake?

De fleste vil foretrekke å ta en shake istedet for tunfisk pågrunn av smaken. Men det er ingen tvil om hvilket av de 2 som er best for muskelbygging og kroppen generellt, det er tunfisken

 

Tunfisk er normalt å blande med salat og mais. Dette gjorde jeg før, men pågrunn av at det tar litt for lang tid og det er egentlig like så greit å spise rett fra boksen, begynte jeg å gjøre dette istedet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...