Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Ohh, ser bra ut, har du tenkt på å bytte ut metallsiden på HDD-racket til plexi? Ville blitt kult. Gleder meg til du får vannkjøling, det ville sette to prikker over "i'en".  ï :p

5053755[/snapback]

 

jeg er usikker på om jeg får laget nytt rack i plexi, eller om jeg kler det eksisterende i plexi. Er ikke noe prioritet enda i mod'en. Takk for hyggelig tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lekkert Caliber, men du hvor kjøpte du de ledsa til hdd og power?

5052269[/snapback]

 

Takk! Tenker du da selve led'sene, eller knappene som jeg planlegger å bruke?

5052308[/snapback]

 

Selve led'sene, og en ting til, hvor mye mange V er dem på og skal du lodde dem fast eller bruke vanlig teip?

Lenke til kommentar
Mente det å kle den inn med plexi på sidene. Gjerne bruke litt mere plexi enn nødvendig der, sånn at det går litt utafor racket.

5053833[/snapback]

 

Den ideen har jeg allerede vært inne på ja, men jobber med å tenkte ut et design som binder det hele litt sammen...

 

Abbono: Led'ene er ikke annet enn sunbeam ultrabirhgt led's, både microplex, digital impuls og netshop for den del fører de. De går på 5v, og alle led's jeg har brukt så langt er loddet.

Lenke til kommentar

Knall arbeid som vanlig :thumbup:

Ang. den ekstra inverteren og de to 10cm-katodene: Du kunne jo satt dem i toppen av kabinettet? Mulig det gir en viss effekt derfra også :hmm:

Stemmer for HDD-rack i plexi (ikke bare kledd i plexi, men hel plexi), og da gjærne UV-reaktiv (hørte jeg grønn? :p )

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Knall arbeid som vanlig :thumbup:

Ang. den ekstra inverteren og de to 10cm-katodene: Du kunne jo satt dem i toppen av kabinettet? Mulig det gir en viss effekt derfra også :hmm:

Stemmer for HDD-rack i plexi (ikke bare kledd i plexi, men hel plexi), og da gjærne UV-reaktiv (hørte jeg grønn? :p )

Lykke til videre!

5058146[/snapback]

 

Har allerede en 30 cm katode i topp, men vurderer å plassere hver av de to gjenstående 10cm katodene under henoldsvis psu-brønn og racket til de optiske drevene. Tror jeg har noen forlengerkabler liggende, men vet ærlig talt ikke om det vil gi noe bedre effekt...

 

Får vurdere hdd-rack i plexi da, men det krever jo de rette verktøyene. Hvis det blir en realitet, er grønn uv-plexi en selvfølge.

Lenke til kommentar

Ang. sponsing så vet jeg at det ikke er bare en eller to hendvendelser som kan komme inn i løpet av en dag. Så ikke se for hardt ned på verken sent svar eller at de ikke kan sponse akkurat deg. Slike hendvendelser får ikke akkurat noen høy pri foran betalende kunder, noe de fleste burde forstå :)

 

Mange webshopper har også en policy å si nei på alle slike hendvendelser uansett person eller prosjekt. Noe jeg faktisk synes er mye bedre en sponsing av et prosjekt men må si nei til et som muligens kan bli bedre osv.

Lenke til kommentar

Heisann kammis.

 

 

Virkelig leit detta at de sier nei, men se positivt på det også. ved at du kjøper det selv så er det ihvertfall ingen som kan komme å si at du har fått delene i kassa di i hvertfall :)

 

Skal jeg snakke for meg selv så er ikke noe særlig for sponsing, liker å kjøpe alt selv, uansett hvor lang tid det enn måtte ta, når den dagen kommer da jeg er ferdig med prosjektet så kan jeg gi meg en klapp på skuldra og si at detta har jeg betalt for selv, hørest kanskje litt dumt ut men det er min mening da :)

Det er i hvertfall ingen som kan komme å si at jeg har fått deler til kassa i hvertfall.

 

På en annen side så må jeg også få tilføye at jeg føler også med dem som ikke har så god råd til sånt, så når en da får nei så er det leit, det er helt klart.

 

Ps. hvis de får 100 mail om dagen ang. sponsing så forstår jeg dem godt at kanskje noen av disse mailene havner i søppla men det kan også hende at de trenger litt tid på seg til å svare. Svarer de ikke den ene dagen så kan det jo hende at de svarer den andre dagen :)

Lenke til kommentar
Ps. hvis de får 100 mail om dagen ang. sponsing så forstår jeg dem godt at kanskje noen av disse mailene havner i søppla men det kan også hende at de trenger litt tid på seg til å svare. Svarer de ikke den ene dagen så kan det jo hende at de svarer den andre dagen :)

5062023[/snapback]

Shg får sånn ca 10-15 mailer om sponsing per dag ;)

 

Men de sponser vanligvis ikke ;)

Lenke til kommentar
Ang. sponsing så vet jeg at det ikke er bare en eller to hendvendelser som kan komme inn i løpet av en dag. Så ikke se for hardt ned på verken sent svar eller at de ikke kan sponse akkurat deg. Slike hendvendelser får ikke akkurat noen høy pri foran betalende kunder, noe de fleste burde forstå :)

 

Mange webshopper har også en policy å si nei på alle slike hendvendelser uansett person eller prosjekt. Noe jeg faktisk synes er mye bedre en sponsing av et prosjekt men må si nei til et som muligens kan bli bedre osv.

5061891[/snapback]

 

Full forståelse, selvfølgelig får disse webshoppene mange henveldelser ang. nettopp dette emnet, men når man ikke mottar svar på en høflig formulert henvendelse før etter 8-9 dager, begynner jeg å lure.

 

Er helt enig i at det er en bedre løsning å kjøre en generell policy som enten utelukker sponsing, eller gir henvendelser et generelt tilbud, selv om det ikke trenger å være store greiene. Å bedømme prosjekter utifra hva det KAN bli, eller for den sak hva det er på det nåværende tidspunkt kan bli feil.

 

Så for all del, avslag er ingen grunn til bitterhet, og all kudos til de som faktisk velger å sponse med noe, om det så ikke er annet enn fri frakt, men det var altså svartid på slike henvendelser jeg i dette tilfellet kommenterte :)

 

DJ-Sonic: Det er en god følelse å vite at man ene og alene står for de økonomiske innvesteringene i ens prosjekt, men så kan jeg vel heller ikke si at sponsingen jeg har mottatt utgjør noe markant del av summen jeg har lagt i prosjektet :p

Lenke til kommentar

Hei dere, skjedd en del spennende ting siden sist nå!

 

For det første har jeg fått tak i det jeg tror er de korrekte motstandene for å få led'et i power-on bryteren til å fungere.

 

For det andre har jeg fått donert en waterchill antarctica (med spukket topp), en single radiator, et asetek reservoar, en hostende hydor-pumpe samt en del slange.

 

Som om ikke det er nok har jeg også fått meg en ny sponsor; hcs-electronics! De sponser med med vibrasjonsisolerende pakninger til 80mm/120mm-vifter, og selv bestilte jeg 2 sett med støydempingsmatter fra de.

 

Så sit tight! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...