Gå til innhold

Hvordan dør fugler?


Anbefalte innlegg

magnesium brukes til kinaputt krutt og raketter populært kalt "flash powder" som er en blanding med et annet stoff jeg ikke husker i farta for å gjøre stoffet mindre sensitivt, ublandet magnesium i pulverform er veldig sensitiv til statisk elektrisitet og kan eksplodere i beholdere hvor det dannes trykk. så derfor skal man heller ikke bruke kruttet fra raketter og batterier til å lage bomber da dette er vedlig sensitivt mot statisk elektrisitet. det værste du kan finne på er å bruke magneiumen fra stjerneskudd for å lage såkalt "sparkler bomb", dette er ublandet ren magnesium i høy grad som gjør at de kan utgjøre stor fare pga sin sensitivitet.

 

altså ikke gjør det,det er farlig!!!

 

uten trykk smeller det ikke. en ballong som går istykker er en eksplosjon selv om det ikke er krutt,men bare luft.

 

takk for oppmerksomheten

 

sorry for OT,men følte jeg måtte si det.

 

Jeg fylte en kaffekopp med "stjerneskudd-krutt" en gang og antente det. Det var ikke mye kaffekopp igjen etterpå. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Fant en fugl i et hull, i en bergvegg. Denne var død. Så, det at de gjemmer seg, er en teori. Det noen over her snakker om er jo dyreplageri. Jeg kan bare nevne en gang, på hytta. der jeg og min far skulle se om måkene merket luftgeværskudd fra 150m. Noe de virkelig ikke gjorde :) Vifta litt med vingene eller noe.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

:lol: Husker en gang i grilla, så var det noen venner av meg som kasta hot dog-brød på taket til måsene. De hadde visst hatt hjortesalt og tabascosaus og litt av hvert i de. Måsene spiste som gale, spydde, spiste det igjen, og spydde, sov. Og vi lo.

Er ikke meningen å høres ut som en gal dyremishandler her, er faktisk ganske glad i dyr. Bare synes vi har nok av de jævla måsene som flakser rundt, (og nei jeg gidder ikke starte en "synes du ikke et måseliv er like mye verdt som et annet liv"-diskusjon nå.) tongue.gif

 

Jada, du er selvfølgelig veldig glad i dyr... Som Jack the Ripper var glad i kvinner...

Lenke til kommentar

Det er snodig det der, når luft beveger seg utendørs så kalles det vind og da er det både friskt og sunt. Men når luft beveger seg inndørs kalles det trekk, og da er det usunt og potensielt livsfarlig? Forstå det den som kan ...   :roll:

 

Det er ingenting farlig med hverken vind eller gjennomtrekk så lenge du ikke blir nedkjølt i noen særlig grad. Om du blir nedkjølt går dette som regel helt fint, men man har lettere for å bli syk da enn om man hadde beholdt normal kroppstemperatur. Vi lever i år 2013, ikke i 1903.

Lenke til kommentar

Hadde vært så kult å se en fornøyd måke ta av med magen full av natriummetall og og vann og plutselig bare eksplodere. :lol:

 

Tror du måka ville ha synes det hadde vært fett og dett deg springe av gårde med magen full av natriummetall og vann og plutselig eksplodere? Jeg vet ikke hvor mye humor det er blant måker, men en kråke hadde nok sett det morsomme i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å svare på spørsmålet i første post, så kan eg bekrefte at fuglar nokon gonger dør midt i lufta. Eg var ute og gjekk ein dag, då eg nesten fekk ein spurv midt i hovudet.

 

Ingen tilsynelatande truslar fra oven eller stader den kunne ha falt frå. Den deiste rett i bakken frå ingensteds og trakk sitt siste åndedrag.

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet i første post, så kan eg bekrefte at fuglar nokon gonger dør midt i lufta. Eg var ute og gjekk ein dag, då eg nesten fekk ein spurv midt i hovudet.

 

Ingen tilsynelatande truslar fra oven eller stader den kunne ha falt frå. Den deiste rett i bakken frå ingensteds og trakk sitt siste åndedrag.

 

Fugler i hodet fører til hodeskader og Nynorsk:)

 

Fugler kan dø både indirekte (spise forgiftet mat/insekter eller drikke forurenset vann) og de kan bli utryddet som skadedyr fordi de spiser opp såfrø/avlinger eller sprer parasitter/sykdom.

Man må selvsagt nøye overvåke at man ikke har et for liberalt forbruk av slik gift, men det er da ingenting som tyder på at det er drastisk mer fugledød nå enn tidligere (man ligger vel faktisk litt under gjennomsnittet til nå i år)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...