Gå til innhold

Hvordan dør fugler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi ga en gang millitærkjeks til en fugl. Den fløy og så sprengte den. Bestefar lo rått.

det styggeste jeg har hørt om var en person som la ut loffebiter mens han selv satt 30m unna med et luftgevær og skjøt alle fuglene som kom for å spise loffen. da er du en syk jævel altså.

Hmmmmmmm... Høres dette kjent ut?

Ja det gjør det.

Skal ikke nevne navn.

Dårlig gjort, helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Vi ga en gang millitærkjeks til en fugl. Den fløy og så sprengte den. Bestefar lo rått.

det styggeste jeg har hørt om var en person som la ut loffebiter mens han selv satt 30m unna med et luftgevær og skjøt alle fuglene som kom for å spise loffen. da er du en syk jævel altså.

 

Eventuelt 14-åring med tilgang på luftgevær.

Endret av Garanti
Lenke til kommentar
Vi ga en gang millitærkjeks til en fugl. Den fløy og så sprengte den. Bestefar lo rått.

det styggeste jeg har hørt om var en person som la ut loffebiter mens han selv satt 30m unna med et luftgevær og skjøt alle fuglene som kom for å spise loffen. da er du en syk jævel altså.

 

Eventuelt 14-åring med tilgang på luftgevær.

det var faktisk en godt voksen person som drev med dette.

Lenke til kommentar
Det som er greia med magnesium er at dersom man prøver å slukke brennende stoff med vann, så er det stor sannsynlighet for at det eksploderer. Hvorfor husker jeg ikke, men det kan ha noe med at magnesiumet spalter vannet til en høyeksplosiv blanding av hydrogen og oksygen. Correct me if I'm wrong.

Etter hva jeg kan huske om metall branner, så skal man ikke bruke vann fordi brannen har så høy temperatur at vannet fordammer med en gang. Og å få en sky med meget varm damp i mot seg er ikke veldig trivelig, risikerer vel å bli kokt levende i værste fall.

Lenke til kommentar
Det som er greia med magnesium er at dersom man prøver å slukke brennende stoff med vann, så er det stor sannsynlighet for at det eksploderer. Hvorfor husker jeg ikke, men det kan ha noe med at magnesiumet spalter vannet til en høyeksplosiv blanding av hydrogen og oksygen. Correct me if I'm wrong.

Etter hva jeg kan huske om metall branner, så skal man ikke bruke vann fordi brannen har så høy temperatur at vannet fordammer med en gang. Og å få en sky med meget varm damp i mot seg er ikke veldig trivelig, risikerer vel å bli kokt levende i værste fall.

magnesium brukes til kinaputt krutt og raketter populært kalt "flash powder" som er en blanding med et annet stoff jeg ikke husker i farta for å gjøre stoffet mindre sensitivt, ublandet magnesium i pulverform er veldig sensitiv til statisk elektrisitet og kan eksplodere i beholdere hvor det dannes trykk. så derfor skal man heller ikke bruke kruttet fra raketter og batterier til å lage bomber da dette er vedlig sensitivt mot statisk elektrisitet. det værste du kan finne på er å bruke magneiumen fra stjerneskudd for å lage såkalt "sparkler bomb", dette er ublandet ren magnesium i høy grad som gjør at de kan utgjøre stor fare pga sin sensitivitet.

 

altså ikke gjør det,det er farlig!!!

 

uten trykk smeller det ikke. en ballong som går istykker er en eksplosjon selv om det ikke er krutt,men bare luft.

 

takk for oppmerksomheten

 

sorry for OT,men følte jeg måtte si det.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Vi ga en gang millitærkjeks til en fugl. Den fløy og så sprengte den. Bestefar lo rått.

:lol: Husker en gang i grilla, så var det noen venner av meg som kasta hot dog-brød på taket til måsene. De hadde visst hatt hjortesalt og tabascosaus og litt av hvert i de. Måsene spiste som gale, spydde, spiste det igjen, og spydde, sov. Og vi lo.

Er ikke meningen å høres ut som en gal dyremishandler her, er faktisk ganske glad i dyr. Bare synes vi har nok av de jævla måsene som flakser rundt, (og nei jeg gidder ikke starte en "synes du ikke et måseliv er like mye verdt som et annet liv"-diskusjon nå.) :p

Lenke til kommentar
Etter hva jeg kan huske om metall branner, så skal man ikke bruke vann fordi brannen har så høy temperatur at vannet fordammer med en gang. Og å få en sky med meget varm damp i mot seg er ikke veldig trivelig, risikerer vel å bli kokt levende i værste fall.

Ved høye temperaturer reagerer magnesium med vanndamp og danner magnesiumhydroksid og hydrogen, og som kjent brenner hydrogen + oksygen ganske bra. I tillegg kan magnsium reagere med karbondioksid, så man bør ikke bruke CO2-slukkere på en magnesiumbrann heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Da jeg var liten passet vi naboens undulat mens han var på ferie. den sto på stua i buret sitt og hadde det sikkert ganske ok. så gikk det en jævel i min far, og han tok ned en av de ustoppede fuglene han haddde på hylla. det var en utstoppet hønsehauk, som var stoppet ut i stup positur (dette var en fugl han hadde funnet død, så til dere som er i mot utstopping: han hadde ikke drept den for å stoppe den ut) . han førte hauken ned mot undulatens bur, og stakkaren i burte stivnet til og falt rett av pinnen sin. den lå urørlig i buret en stund, men så våknet den til igjen..dagen etter var den død. husker jeg var med på begravelsen i naboens hage, men vi nevnte aldri omstendighetene rundt dens død. dette er faktisk noe min far skjemmes veldig over og han nevner det ofte når vi kommer inn på husdyr at han ikke skjønner hva han tenkte på:p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...