Gå til innhold

e720 eller d500?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

d500: 1.3 megapxl kamera

e720: 1.0 megapxl kamera

 

d500: litt bedre lyd i høytaleren + at det følger med en ekstern høyttaler i pakken

 

e720: følger ikke med høyttaler i pakken men har til tross egne mp3 knapper forran sånn at du slipper å åpne telefonen for å høre på musikk.,.,

 

ellers er disse to mobilene helt like inni, men e720 er jo kammskjell mob da,. mye tøffere spørr'u meg.

 

et minus er det jo da: det går ikke ann å minimere mp3 spilleren sånn at man kan ikke drive på med noe annet mens man hører på musikk, da må man krysse ut musikken først

Lenke til kommentar
Hvilken mobil er best, e720 eller d500?

Hva er forskjellene? (detaljèr mest mulig)

d500 har jo gjort det bedre på tester og sånn, e720 har jo 2 display, o.s.v

 

Hvilken er den beste etter din mening?? :hmm::hmm:

Begge er bra, men jeg ville ha D500 jeg :D Er veldig fornøyd i hvert fall. Forskjellene er vel på kameraet, ellers er de vel ganske like.

Lenke til kommentar

Jeg valgte e720 etter mye om og men.

Etter å ha trykket på kompisen min sin D500 synes jeg det var et ok valg.

D500 tar større bilder med sitt kamera, men hvorvidt bildene er bedre er jeg jammen ikke så sikker på. Det jeg imidlertid vet med sikkerhet er at e720 tar langt bedre video i dobbel så høy oppløsning. D500 sin video hakker og har som sagt lavere oppløsning...

 

Mvh.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg hadde i sin tid (i vinter) D500 og nå har jeg nettopp skaffet meg en E720. Mye samme telefonen, med de forskjeller andre har kommentert i denne tråden.

 

Minnet er for lite til at den skal kunne dra særlig utbytte av mp3-spilleren, men det er greit å ha noen få filer liggende til å bruke som ringetoner.

 

Husker ikke hvordan det var på D500, men på E720 er skriften i menyene blitt noe mindre. Det synes jeg er mer praktisk.

 

På E720 vises batteristatus, klokke, innkomne meldinger og antenneindikator konstant i et eget OLED-display over ytterdisplayet. Det er meget praktisk og ser stilig ut. Praktiske er også knappene for mp3-spilleren under ytterdisplayet.

 

Noe som irriterte med D500 var at displayglasset og de blanke delene av dekslet (den svarte utgaven) ble stygge av fingermerker, og merkene var vanskelige å fjerne uten en klut. Akkurat som på SE T610. Slikt er overhodet ikke noe problem på E720. Den har en gråblå metallfinish med innslag av felter med grå skiferfarge. Elegant!

 

Mens kameralinsen på D500 er helt skjult og beskyttet når telefonen er lukket, sitter den meget utsatt til på E720. Dette er sløvt! På E700 hadde man i det minste en opphøyet ring rundt. Smuss eller riper på kameralinsen gir ikke direkte gode bilder.

 

Jevnt over er jeg meget fornøyd med E720. Menyene er raske, og stadig mer av Samsungs sære egenskaper er blitt fjernet. Samsung har nok lyttet til brukerne, ikke minst på området kalender, telefonbok og trådløs overføring. Det synes også som Samsung har fjernet en del av de irriterende pling-plong-kvitteringstonene, som jeg mener jeg har opplevd på alle Samsung'er jeg har hatt, også D500.

Lenke til kommentar

Et par ting til (E720):

 

C-tasten kan brukes for å slette valgte elementer i ei liste over f.eks bilder, SMS'er, lyder osv. Kan ikke huske å ha opplevd dette på Samsung før, men mulig D500 hadde det, selv om jeg ikke tror det.

 

Denne egenskapen er vanlig på Sonyericsson, og man slipper å gå inn i en meny for å slette. Man markerer et element, trykker C-tasten, og bekrefter om man vil slette.

 

 

De små dekslene som dekker høyttalerkontakten og lade-/datakabelkontakten er begge festet til telefonen, så man slipper å miste dem.

 

 

Synkeprogramvaren WideSync ser ut til å være den klart beste fra Samsung hittil. Det skal ikke så mye til å overgå det som har vært...

Hadde litt problemer med å få det hele til å virke, men det skyldtes at det ikke var angitt riktig COM-port i innstillingene, som man finner integrert i Outlooks "Verktøy" > "Alternativer".

 

Prøvde denne synkeprogramvaren for første gang med E720, men den er kompatibel med en del andre telefoner også; husker ikke hvilke. For de som har valgt vekk Samsung pga mangelfulle businessfunksjoner, har Samsung gjort klare og viktige forbedringer på D500 og E720.

 

 

Tastaturet på E720 er behageligere enn på D500. På D500 ligger tastene for tett oppi hverandre, og pga en opphøyet kant rundt det alfanumeriske tastaturet, samt i front av navigasjonstastene, setter det bokstavelig talt begrensninger for bruken.

På den annen side må man holde godt på E720 for at den ikke skal vippe framover og ut av hånda. Ikke noe ukjent fenomen på clamshell-telefoner. Dette igjen fører til at man må holde telefonen i balanse samtidig som man skal taste, hvis man kan si det på den måten. Altså ikke noen telefon som er god å sitte og knotte på mens man kjører bil, men det skal man da heller ikke gjøre :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...