Gå til innhold

6800LE vil ikke overklokkes lenger


piit

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte et Gainward 6800LE demokort fra komplett for et par uker tilbake. Jeg fikk åpnet alle pipelines og v.shadere og klokket det til 377/852 helt stabilt.

 

Så kjøpte jeg noen nye kabinettvifter og tenkte jeg i dag skulle prøve å klokke litt lenger. Men kortet nektet å overklokke i det hele tatt og gikk ned til 300/700. Om jeg nå prøver å overklokke med kun 1mhz, nekter den det også. :dontgetit:

 

Hva har skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Det skyldes at det er feil i en av de 2x4 pipelines du har åpnet... de er ikke stabile nok til at klokkeverktøyet godkjenner de når den kjører en test for å finne artifacts.

 

Har selv et som jeg kjører på 16/6@340/700... brukte expertool for å klokke opp gpu'en

 

Mvh

 

Stoneheart

Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om (og opplevd det selv) at 6800LE kortet noen ganger tillater at man softmodder det til 16/1.6 til tross for at pipelines egentlig ikke fungerer, bildet viser heller da ingen artifacts til å begynn emed. Det som da etter en stund skjer er at kortet plutselig tar kvelden.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt rykter om (og opplevd det selv) at 6800LE kortet noen ganger tillater at man softmodder det til 16/1.6 til tross for at pipelines egentlig ikke fungerer, bildet viser heller da ingen artifacts til å begynn emed. Det som da etter en stund skjer er at kortet plutselig tar kvelden.

Det høres utrolig merkelig ut. Det skal da ikke være noen sammenheng i å åpne pipelines og at kortet tar kvelden? Det må jo være tilfeldig.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...