Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hel***es Netopia 3351!


Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli kraftig lei av Netopia'en (3351) Nextgentel sender ut. Har prøvd absolutt alt for å få satt denne i "pass-through" modus, siden det ser ut til at bridge funksjonen kun funker mot PPPoE, og ikke PPPoA som NGT kjører. Jeg fulgte denne linken som jeg fant et sted her på forumet:

 

http://www.ntavados.net/guide/ngt

 

Så nesten for godt ut til å være sant da jeg fant den, og det førsteintrykket skulle vise seg å være det riktige :( Det som er så enerverende, er at det tydeligvis er flere som får dette til... Mitt problem er som følger: Netopia'en fungerer akkurat som den skal i pass-through modus - i alt fra 5 til 30 timer av gangen. Så mister jeg internetforbindelsen, og må skru av/på Netopia'en.

 

Jeg hadde samme firmware i Netopia'en som han som skrev guiden. Da dette ikke fungerte tilfredstillende lastet jeg ned aller siste firmware, som NGT ikke deler ut til sine kunder enda (selv om jeg fant den på serveren deres - lol!) - men nei, ingen forbedring.

 

Aner ikke hvor jeg skal finne informasjon om dette problemet - og jeg har ikke ringeste ide om hva som forårsaker nettbruddet. Jeg blir gal!!! Var på nippet til å bestille et annet ADSL modem, men så har jeg bestilt ADSL2+ fra NGT, som krever ADSL2+ modem - med støtte for Annex m, og det er ikke til salgs i Norge. Hurra.

 

Om du har noen ide om hvorfor Netopia'en konker etter noen timers bruk - vel, ikke ti om det :) Absolutt alle råd kan være gull verdt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest at problemet er oppvarming, dvs at netopiaen har for dårlig kjøling.

Det som skal fungerer er å demontere skallet og sette en vifte til å blåse direkte på innmaten.

 

Hadde noen problemer med linja til NGT før jeg også, support mente det var modem of fikk tilsendt 3351, da linja endelig kom opp så viste det seg at det selvsagt var sentralen og ikke modemet. Fikk da prøvd ut 3351 og gikk fort tilbake til 4542 som er den gode gamle traveren.

Lenke til kommentar

Er det tyngre jobb for on router å operere i pass-through mode? Høres merkelig ut for meg, det må da være motsatt? All data blir jo bare sendt direkte videre...

 

For å bekrefte - Netopia'en fungerer helt som den skal med standard instillinger (slik NGT forlanger at den skal være satt opp) - men jeg vil benytte min egen router løsning...

Lenke til kommentar

Jepp, mener den blir kraftig belastet ved påkjenning, hvordan og når dette slår ut er vell litt forskjellig men når jeg brukte ca 99% av linja så kunne jeg miste internettforbindelsen ganske ofte.

Sjekket litt opp på nettet blandt annet relativt.net og da fikk jeg det inntrykket av at det var en god løsning på stabilitetsproblemene som noen brukere hadde å kjøle ruteren ned ved hjelp av vifter.

 

Om det hjelper i ditt tilfelle vet jeg nå ikke men du kan jo alltids prøve.

Lenke til kommentar

Tro meg, jeg skal! :)

 

Så får vi se hva NGT sier den dagen de mottar et noe "modifisert" modem. Nei, tror jeg skal klare det uten å ødelegge noe - som du sier, ved å la den stå uten deksel, med en vifte ved siden av. Modemet står i kjeller'n, så det er svalt og fint der bestandig.

 

Men jeg har ikke store troen på det - ingen har brukt nettet mitt mens jeg var på jobb, og det var da linja falt ut.

 

sjurba - veldig interesert i ditt setup... Fulgte du samme guide som meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...