Gå til innhold

Hvilket spill-firma synes du er best å lage spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Valve, uten tvil. Har de noen gang lansert et dårlig spill? Det tror jeg ikke.

ikke så rart når de bare har gitt ut et par forskjellige spill :p

 

Haha, et par spill?

 

Half-Life - 1998

Half-Life: Opposing Force (Half-Life tilleggspakke) - 1999

Team Fortress Classic - 1999

Counter-Strike - 1999

Half-Life: Blue Shift (Half-Life tilleggspakke) - 2001

Day of Defeat - 2003

Counter-Strike: Condition Zero - 2004

Half-Life 2 - 2004

Counter-Strike: Source - 2004

Day of Defeat: Source - 2005

Half-Life 2: Lost Coast (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2005

Half-Life 2: Episode One (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2006

Team Fortress 2 - 2007

Left 4 Dead - 2008

Portal - 2007

Half-Life 2: Episode Two (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2007

Lenke til kommentar

Nintendo - Zelda og StarFox serien alene gjør meg fortsatt til et lite barn når jeg spiller dem.

 

Konami - Jeg er en stor fan av Castlevania serien, selv om jeg savner et spill i Super Castlevania 4 stilen, gothisk og semi realistisk graffikmessig.

 

Remedy - De har gitt ut 2 spill jeg virklig elsker (begge Max Payne..still counts) men jeg kunne ønske de jobbet litt raskere, klager ikke, er bare litt bortjemt med de to andre selskapene jeg nevnte)

Lenke til kommentar
Valve, uten tvil. Har de noen gang lansert et dårlig spill? Det tror jeg ikke.

ikke så rart når de bare har gitt ut et par forskjellige spill :p

 

Haha, et par spill?

 

Half-Life - 1998

Half-Life: Opposing Force (Half-Life tilleggspakke) - 1999

Team Fortress Classic - 1999

Counter-Strike - 1999

Half-Life: Blue Shift (Half-Life tilleggspakke) - 2001

Day of Defeat - 2003

Counter-Strike: Condition Zero - 2004

Half-Life 2 - 2004

Counter-Strike: Source - 2004

Day of Defeat: Source - 2005

Half-Life 2: Lost Coast (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2005

Half-Life 2: Episode One (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2006

Team Fortress 2 - 2007

Left 4 Dead - 2008

Portal - 2007

Half-Life 2: Episode Two (Half-Life 2 tilleggspakke) - 2007

legg merke til ordet "forskjellige" ;)

Lenke til kommentar

VALVE - Det fantastiske Portal har alltid ein plass i hjartet mitt :w00t:

For ikkje å gløyme Half Life spela

Bethesda - The Elder Scrolls :thumbup: Oblivion må vere ein av dei tinga eg har brukt ALTFOR mykje tid på :p (kanskje pokemon sapphire dankar ut oblivion, trur eg hadde brukt 380 timar på det som liten pjokk :p )

Lenke til kommentar

BioWare (Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic og Mass Effect ++) er hands down de beste, tett fulgt av Blizzard (Lost Vikings, Diablo, StarCraft og WarCraft), Squaresoft (nå Square-Enix; for Final Fantasy-serien) og gamle Black Isle Studios (Fallout, Planescape og Icewind Dale).

Endret av Antagonized
Lenke til kommentar

Synes det er overraskende at såpass få nevner nintendo, et selskap som ikke bare reddet hele industrien midt på 80-tallet, men som også med sin evige innovativitet og høye kvalitetskrav har satt standaren for spill i 25 år nå. I tillegg har nintendo mario- og zeldaseriene. Mario-serien er utvilsomt den mest innflytelsesrike spillserien noensinne, mens særlig det første zelda, a link to the past, og ocarina of time står som gigantiske milepæler i spillhistorien. Når vi føyer til Metroid, Starfox, Kirby, Donkey Kong, Wario, Pokemon, F-zero, Fire Emblem, Golden Sun, Mother, og samtidig vet at listen kunne fortsatt ekstremt mye lengre, ja så vil jeg si at det rett og slett ikke er noen som kan sidestilles med dem. Selv om selskap som blizzard selvsagt lager bra spill, så mangler det bredden, og ikke minst evnen til å revolusjonere industrien som nintendo har og har hatt.

 

Ellers liker jeg godt strategispill, og skulle gjerne sagt gamle microprose eller nye firaxis, eller for den saks skyld svenske paradox, men jeg synes problemet med alle disse (muligens med unntak av microprose) er at spillene de lager er for like. Da har jeg mer sansen for de japanske selskapene Konami og Capcom som har brede kataloger med nesten bare kvalitetstitler. Særlig capcom har jo mange ganger også vist at de satser på innovativitet som ganske nylig med okami. Klassiske Sega var også et svært dyktig selskap, men jeg er litt mer usikker nå etter at de har blitt en ren tredjepartsutvikler. Sony har også etterhver skaffet seg mange gode studioer, og spesielt team ico bør berømmes for forsøkene på å gå litt andre veier. Men som jeg nevnte først, for meg synes det åpenbart at selv om alle de jeg har nevnt er dyktige og lager bra spill, så er det ingen som kommer opp mot nintendo. Selv om også de er alt for flinke til å melke franchisene sine(links crossbow training og mario party 45984 osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...