theDurkan Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 (endret) Jeg har lenge lett etter en distro som fungerer med det trådløse nettverkskortet mitt, men uten håp. Det er en Lucent Orinoco gold, og er bygget på Prism2-chipsettet. Dette chipsettet er støttet i *nix-kjernen ganske lenge, men siden jeg har USB-versjonen, vil den ikke få kontakt. Jeg har bestemt meg for å satse på nytt trådløst kort. Krav: Fungere i Ubuntu/*nix generelt Trådløs og støtte G-standard (54mbs) PCI Ellers har jeg et hovedkort av typen Abit nf7-s Endret 19. mai 2005 av Mixel
abcd423417984 Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 intel 2200 fungerer knirkefritt i ubuntu hoary.
theDurkan Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 intel 2200 fungerer knirkefritt i ubuntu hoary. Er det et chipset, eller et kort? Jeg finner bare en miniPCI-versjon på komplett og psdata
CAT0 Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Les http://users.linpro.no/janl/hardware/wifi.html og se om du blir noe klokere ....
theDurkan Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 (endret) Joa, slikt har jeg sett på, men vil ha tilbakemeldinger fra folk som eier et slikt kort. Slik at jeg vet at det fungerer i praksis også. Kortet mitt skulle fungere knirkefritt i linux det også. Derfor jeg kjøpte det, men fungerer ikek her, pga. usb-trøbbel. edit: Trade name Standard Chipset BUS Available Linux driver CWP-854 rev. B b/g Ralink RT2500 PCI yes yes Ser at det ikke står yes på alle kort under "linux driver", betyr det at det ikke ligger drivere i kjernen, men at de må instaleres etterpå? Vil helst ha et kort som er støttet i kjernen. Endret 19. mai 2005 av Mixel
CAT0 Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg vil tro det betyr at det ikke eksisterer drivere som fungerer ordentlig.
kpolberg Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Finnes jo uendelig mange måter og få nettverkskort til å bli støttet i Linux. Selv kjører jeg ett D-Link PCMCIA kort med ndiswrapper, dette fungerer helt gulle bra. Det chipsettet du linker til finnes f.eks på Dette kortet. Funker helt konge, tror faktisk at dette skal være støttet av seneste Ubuntu, hvis ikke er det jo ikke noe større hokus pokus å oppdatere kjernen med de nødvendige driverene.
CAT0 Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Finnes jo uendelig mange måter og få nettverkskort til å bli støttet i Linux. Selv kjører jeg ett D-Link PCMCIA kort med ndiswrapper, dette fungerer helt gulle bra. Det chipsettet du linker til finnes f.eks på Dette kortet. Funker helt konge, tror faktisk at dette skal være støttet av seneste Ubuntu, hvis ikke er det jo ikke noe større hokus pokus å oppdatere kjernen med de nødvendige driverene. Skal vi ta ditt ord for det? Eller har du tenkt å komme med en referanse om at det faktisk er støttet?
theDurkan Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Finnes jo uendelig mange måter og få nettverkskort til å bli støttet i Linux. Selv kjører jeg ett D-Link PCMCIA kort med ndiswrapper, dette fungerer helt gulle bra. Det chipsettet du linker til finnes f.eks på Dette kortet. Funker helt konge, tror faktisk at dette skal være støttet av seneste Ubuntu, hvis ikke er det jo ikke noe større hokus pokus å oppdatere kjernen med de nødvendige driverene. Skal vi ta ditt ord for det? Eller har du tenkt å komme med en referanse om at det faktisk er støttet? Skulle ikke tatt hans ord for det. Det fungerer ikke. Eller har noen en glup ide for å få den til å fungere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå