Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 (1997) - Pris og barnevogn?


Anbefalte innlegg

Jeg har mulighet for å kjøpe en Audi A4 1.6 sedan 1997-modell som har gått drøye 40.000 km for ca. NOK 90.000,-. Er det noen som har erfaringer med denne modellen?

 

Særlig lurer jeg på om noen har erfaringer med bagasjerommet (som virker litt lite og utilgjengelig) og barnevogner (kan bli en mulig problemstilling i løpet av eiertiden..).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt Audi A4 1,6 sedan 1996-modell i nesten 2 år, og vil si meg fornøyd med bilen. Utseendemessig er det lite som slår den til den prisen, og kjørecomforten er god.

 

Bakseteplassen er et kapittel for seg selv, man har store problemer å sitte to voksne mennesker baki der dersom det sitter noen i framsetet som ikke har setet i og oppi rattet.

 

1,6 motoren er ingen racerutgave. Den går fremover, men det er igrunn alt. Hvor mye en legger merke til det kommer selvsagt an på kjørestilen, men om du er fornøyd med at den går fremover, og ikke presser rødstreken, så vil jeg tro du blir fornøyd. Aner ikke om de har utbedra det, eller om det var en engangsfeil på den jeg brukte, men girkassen var litt smårar når det gjaldt forholdet mellom 2. og 3. gir.

 

40.000km på en bil som er 8 år gammel er svært lite. Har du noe form for garanti på at den er gått så lite..?

 

Kan ikke si jeg hadde spesielt mange barnevogner i bilen, men bagasjerommet er relativt dypt innover mot kupeen. Litt usikker på antall liter, men mener å huske at det er litt høyt opp til innlastingsområdet.

 

Alt i alt var jeg svært fornøyd med denne bilen. Skulle gjerne hatt 1,8T eller 1,9 diesel-utgavene, og vurderer faktisk en A4 som min neste bil.

Edit; Uansett, så er vertfall 17" felger et krav på en slik bil, enten du er familiefar eller bygderåner. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Ingenting gale og sei om A4, 1.6 går jo på fram og du kjører rett, ikkje super bil nei. Har vår 3 A4 i hus no, og syns faktisk A4 99` 1.6 var bedre og kjøre enn 05` 1.6. Er ikkje masse som skal til for at de blir fine heller, sjølv om dei er fine orginale. Audi A4 er ein av få biler eg syns er fine som stv.

Lenke til kommentar

Takk for raske og gode tilbakemeldinger.

 

Når det gjelder kjørelengden, så gjelder dette en bil som har vært eid av venner av familien fra den var ny. Det er derfor absolutt ingen grunn til å betvile den meget korte kjørelengden.

Lenke til kommentar
Takk for raske og gode tilbakemeldinger.

 

Når det gjelder kjørelengden, så gjelder dette en bil som har vært eid av venner av familien fra den var ny. Det er derfor absolutt ingen grunn til å betvile den meget korte kjørelengden.

Da er det vel bare å slå til.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...