Gå til innhold

Prosjekt: Silent Silverwater [Update: 22.09]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm.. nei deter den svarte som var modda (har hatt et bilde av den på forumet her før med et bilde tatt med webcam, men det var av elendig kvalitet.) Derfor benyttet jeg sjansen til å legge ut bilde av den ;)

 

Når jeg er ferdig... hm.. alltids ting man kan gjøre, men jeg har tenkt å lage vindu, fikse på relét, viftestyring, få ferdig tanken, fikse slik at radiatoren får dratt in mer luft ;)

 

så blir det sikkert noe mer også, men det kommer etterhvert ;)

 

Takk for positiv respons :)

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

Najst prosjekt du har ja. Litt uklare bilder av musa dog, og du kunne for all del droppet "museklikkekonkurransemusa"? ^^

 

Men ser kabinettet ditt fra fronten, og det ville blitt utrolig najst om du "stealthet" fronten på Dvdbrennern. Blindpanelene du har er jo fette najse, så det hadde blitt bra tror jeg :D

Lenke til kommentar
Najst prosjekt du har ja. Litt uklare bilder av musa dog, og du kunne for all del droppet "museklikkekonkurransemusa"? ^^

 

Men ser kabinettet ditt fra fronten, og det ville blitt utrolig najst om du "stealthet" fronten på Dvdbrennern. Blindpanelene du har er jo fette najse, så det hadde blitt bra tror jeg :D

ja vurderer det, men skal nok fikse et annet slags design på fronten i form av farget plexi eller noe slikt ;)

Lenke til kommentar

Beklager at det ikke har vært så altfor stor aktivitet i denne tråden, men det skjer noen små ting bak kulissene. Jeg har kjøpt inn noen små ting for å kunne få tanken ferdig og jeg har kommet opp med noen nye planer.

 

Plexi.jpg

 

Det svarte er plexi som skal dekke noen "rotete" plasser i kabinettet for å få det reinere, men jeg vil ha noe stilig på plexien så er åpen for forslag ;)

 

Når det gjelder det hvite, så er det der tanken kommer til å bli plasert.

 

Men som dere sikkert ser så er det en grønn LED på skjermkortet mitt :( den ødelegger alt, så har tenkt til å enten bytte den til en med annen farge/bytte den til en vanlig diode uten lys som gjør akkurat samme jobben (hvis dette finnes). Eller er det noen andre som vet en smart ting jeg kan gjøre for å slippe å måtte gå løst på skjermkortet?

 

Det var alt for nå... håper at jeg er ferdig med tanken iløpet av helgen, skal holde folket oppdatert så godt det lar seg gjøre.

 

BTW. Post 1337

Lenke til kommentar
Teip svart teip overn eller maskèr rundt å spraye den svart! ;)

Ser uansett veldig bra ut! Har selv en grønn LED, bare på HK.. Off..

jeg er mer redd for å spraye på kortet enn å lodde på det :\ men det kunne vært en ide... noen som vet om en sprit-tusj vil gjøre samme jobben?

Lenke til kommentar
Tviler på ta det leder strøm. Men hvis det er på LEDen du skal ha det gjør det ingenting om den leder strøm.

tenkte sånn i tilfelle jeg skulle søle litt maling på kretskortet som jeg ikke klarer å få bort igjen. Så er det greit å vite om det leder strøm eller ikke

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

okay.. Da har jeg endelig fått litt inspirasjon (etter en lang dødperriode) til å starte opp prosjektet igjen :D en av hovedgrunnene er at harddisken og NB ikke har det så godt av sånn systemet står nå. Jeg skal se om jeg klarer å få kommet meg inn til klasern for å få kjøpt inn noen skruer og et borr til å lage tanken :) gjengetapp til nipplene mine fant jeg ikke, så har måtte lage en egen en :) Jeg skal også se om jeg rekker å fikse relét slik at det faktisk virker som det skal virke.

 

I tillegg må jeg fikse opp i bulken det ble etter en tur på et lan (dumme veivesenet lager stygge fartsdumper som ikke er merket :hrm: ).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

UPDATE

 

Endelig har jeg fått skaffet meg tank.. dere lurer sikkert på hvorfor jeg sier at jeg måtte skaffe meg tank, men grunnen er at gjengetappen min virket ikke. Så da dro jeg på leting etter en ny en, men da fant jeg bare dyre versoner til industrielt forbruk. Så det endte med at jeg heller gikk til innkjøp av en tank. Samtidig kjøpte jeg med en viftestyrging og en vifte + grill som jeg har noen planer for :)så noen bilder (må alltid ha med det i en update ;)

 

DSC00072.JPG

 

DSC00075.JPG

 

DSC00078.JPG

 

takk for denne gang :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da er det tid for STOR UPDATE :cool:

 

Ja.. i de to siste ukene mine har det skjedd mye med kabinettet.. noen problemer har det vært (i form av sprekt vga-blokk osv. men en ny er i huset og skal forhåpentligvis monteres denne helgen ;) )

 

(og endelig noen bilder av ordentlige modder som er gjort :D )

 

Powerswitch til pumpe som skal monteres inn til relé:

DSC00095%20(Custom).JPG

 

Relé (bare et lite kjapt bilde... vet ikke helt hvordan det virker, men hva har vi ikke fedre til ;) ):

DSC00120%20(Custom).JPG

 

DSC00121%20(Custom).JPG

 

DSC00135%20(Custom).JPG

 

 

Så skulle fronten fikses. Jeg har tidligere ikke hatt muligheten til å utnytte hele radiatoren (2 x 120) før, men nå er det åpnet helt opp, og både temperaturen og jeg er glade i resultatet:

DSC00102%20(Custom).JPG

 

DSC00127%20(Custom).JPG

 

 

Så var det på tide å fikse "gropene i veien" etter et lite uhell på vei til lan:

DSC00097%20(Custom).JPG

 

og så bra jeg klarte å få det:

DSC00126%20(Custom).JPG

(forskjellen er kanskje ikke så stor på bildene, men det ble faktisk mye mye bedre i virkeligheten!)

 

 

Så til min nye vanntank, Jeg bestemte meg for å lage noe som var litt orginalt og stilig og endte med et litt "rundt" design:

 

DSC00105%20(Custom).JPG

 

DSC00107%20(Custom).JPG

 

Bakdelen er til venstre, mens front er til høyre:

DSC00130%20(Custom).JPG

 

Og til slutt ble festet og vanntanken slik:

DSC00134%20(Custom).JPG

 

Og det var det for denne gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...