Gå til innhold

Vant sak:Nokia/Lefdal-bare for innendørs bruk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir kanskje litt off-topic, men når jeg av en eller annen grunn låner en annen telefon enn min egen (6110), så føles de så plastic-fantastic. Min 6110 føles så utrolig mer solid. Som du sier, utviklingen går i feil retning. Ting skal produseres billigst mulig, vare kortest mulig og virke dårligst mulig slik at folk ofte kjøper nytt. Og fordi man skal ha alt så fordømt lite og lett for tiden, så blir det jo skjørere av det også. Synes størrelsen på min 6110 er akkurat passe. Mindre telefoner er vanskelige å holde uten at man får vondt i hånden etter fem minutter.

 

Dette i seg selv burde jo være grunn nok til å ha litt rundere regler når det gjelder hva som går på garanti/reklamasjon og ikke.

 

Selv om jeg synes tanken på ny telefon er forlokkende, så gruer jeg meg til den dagen min telefon sier takk for seg... antakeligvis blir det batteriet som gjør at jeg må kaste den. Men selv nå etter 7 år varer batteriet 3 dager når jeg har ladet det.

Lenke til kommentar
Det er alt for mange av dere som kjøper ny telefon istedet for å reklamere! Fordi butikker som Lefdal får dere til å tro at reklamasjonsreglene ikke dekker ny telefon/heving av kjøpet!

 

Forhandler har å forholde seg til verkstedets konklusjon. De har ingen verksted selv.

Dermed står de på sitt til saken evt blir klaget inn til forbrukerrådet.

Hva skulle de ellers gjøre? Mobilen er jo, så vidt de vet, ødelagt pga feilbruk fra kundens side.

 

Dette blir dermed ikke et stort nederlag for f.eks. lefdal, da de faktisk ikke kan gjøre annet enn å følge saksgangen, og gi deg ny telefon hvis dette ble påkrevd, eller nekte deg dette om de får medhold.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...