Gå til innhold

Telenor er Norges største "partyboopers"!!!


Anbefalte innlegg

Les først artikkelen!!

http://www.hardware.no/nyheter/november01/...r_overpris.html

 

Jeg mener staten må inn og regulere, de ønsker jo en rask utvikling innen bredbånd! Telenor har jo full kontroll på dette i dag, og de må vel kunne kalles Norges største festbremser!!! :mad: :mad: :mad:

 

mailto: [email protected] og si din mening om prisingen! De melker kundene sine som dumme kyr, og misbruker sin posisjon med å holde prisene oppe hos alle ADSL-tilbydere!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har helt rett i at telenor har sinnsyke priser.

 

Men når de har så mangen kunder som de har med de prisene, så er det jo sinnsyk god "butikk" å kunne ha så høye priser også da. De gidder ikke å redusere prisene på internett når de får enorme mengder nye kunder med de prisene de har.

 

Så du kan si det sånn at de vet hvordan de skal drive butikk.

 

Det er bare å ikke bli kunde der, du pluss "noen" til, så blir nok prisene redusert med tiden skal du se.

 

--

Lenke til kommentar

mailbombe?? hva slags newbies er dere a? håper dere er klar over at dette ikke løser noen ting, og at det ikke tar telenor lang tid å fjerne "arbeidet" deres.

 

Å mailbombe er jo bare å skaffe dere selv problemer og få dem til å bruke ressurser på andre områder (f.eks. fjerning av "elite hackere" som dere). Dessuten tror jeg neppe de vil gi folk som mailbomber raskere internett så dem kan mailbombe ENDA raskere.

Lenke til kommentar

Hadde enda Telenor fjerna oppkoblings avgifta på ISDN i det minste for internett oppkobling. For oss stakkarer som ikke får ADSL el. før neste århundre.

 

Da kunne man hatt råd til å kjøre dobbel-linje med Call Bumping.

 

Men neida Telenor bare øker oppkoblingsavgifta hele tia.

Lenke til kommentar

Jeg synes også at mailbombing er en dårlig ide, jeg la inn link til Telenors faktura-avdeling sånn at kunder som innser hvordan de holder prisene oppe kunne få sagt sin mening på en saklig måte!! Det er noe helt annet en mailbombing.... Om Telenor tar det seriøst eller ikke vet ikke jeg, men dess mere press dem får, dess bedre! Det er kundene dem lever av...

Lenke til kommentar

Roten til alle problemene ligger i at Telenor eier omtrent hele tele/data infrastrukturen her i landet.

Staten (eller et uavhenging selskap) skulle vært eiere av dette. Da kunne selskap som Telia, BT, AT&T konkurrert med Telenor på like vilkår. Slik det er nå må jo Telenors konkurrenter leie linjekapasitet av Telenor.

 

Hvor er konkurransetilsynet i denne saken?!

Lenke til kommentar

Har dere hørt om Post- og teletilsynet (www.npt.no)?

De har ansvaret for at alle aktørene på det norske markedet overholder regler og forskrifter.

En henvendelse til dem er nok rette veien å gå. Les litt på sidene deres så vil dere se at de tidligere har medvirket til omfattende endringer i det norske telemarkedet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-26 09:08, tema2000 skrev:

Har dere hørt om Post- og teletilsynet (www.npt.no)?

De har ansvaret for at alle aktørene på det norske markedet overholder regler og forskrifter.

En henvendelse til dem er nok rette veien å gå. Les litt på sidene deres så vil dere se at de tidligere har medvirket til omfattende endringer i det norske telemarkedet.


 

Det faktum at NPT ikke har gjort noe merkbart med Telenors 'monopol' i over 12 år sier mye om, etter min mening, hvilken verdi det har i denne saken...

Lenke til kommentar

To ferske saker fra NPT (nei, jeg jobber IKKE der!):

 

Opplysningen 180 og 181 trekkes tilbake

[16.11.2001] PT har vedtatt å trekke tilbake Telenors nummeropplysningstjenester på telefonnumrene 180 og 181 fra og med 30. april 2002. Telenor og andre interesserte tilbydere vil måtte søke om å få tildelt nye firesifrede nummer som er avsatt til nummeropplysningstjenester.

 

Klage på Telenors samtrafikkpriser - PT opprettholder vedtak

[14.11.2001] PT vedtok 19.06.01 at Telenor måtte redusere sine samtrafikkpriser i fastnettet. Tele2 har bl a påklaget at vedtaket ikke ble gitt tilbakevirkende kraft. PT opprettholder sitt vedtak, og saken er nå oversendt Statens teleforvaltningsråd.

 

De forsøker i et hvert fall.

 

Terje

Lenke til kommentar

Telenor er ikke den biligste teleaktøren i Norge i dag på grunn av Teletilsynet. Alle her prøver å skylde på Telenor for prisene, men sannheten er den at Teletilsynet ikke lar Telenor senke prisene fordi de kan skvise ut konkurentene i markedet slik at de for totalt monopol (og ikke bare på kobbertrådene). Derfor er Telenor sjelden billigst. Men i forhold til en del andre teleselskaper er Telenor et stort og seriøst selskap med ok service.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-26 18:22, Afool skrev:


Telenor er ikke den biligste teleaktøren i Norge i dag på grunn av Teletilsynet. Alle her prøver å skylde på Telenor for prisene, men sannheten er den at Teletilsynet ikke lar Telenor senke prisene fordi de kan skvise ut konkurentene i markedet slik at de for totalt monopol (og ikke bare på kobbertrådene). Derfor er Telenor sjelden billigst. Men i forhold til en del andre teleselskaper er Telenor et stort og seriøst selskap med ok service.




 

Den kjøper jeg IKKE!!

Poenget er at Telenor holder prisene oppe hos andre ADSL-tilbydere med den høye prisen de tar for kobber-utleie..! Slik at de selv kan holde prisene oppe hos seg selv uten å miste alle kundene sine...

De surfer videre på bølgen fra den tiden de var statseid...

Kanskje det beste hadde vært å fordelt kobberet på en fornuftig måte til de forskjellige ADSL-tilbyderne...?

Jeg tror hovedgrunnen til at de holder den høye prisen er at de tjener rått på alle dial-up kundene sine og prøver i det lengste å unngå at de går over til ADSL. Det er tellerskritt som gir penger i kassa, ikke sant?

Hvis de valgte å senke prisen ville selvsagt konkurrentene ha gjort det samme, så at de skulle få mere monopol av det er et tynt argument!

 

 

_________________

I'm feeling very shpongled.

Smashed,mashed, completely geschtonkenflapped

 

[ Denne Melding var redigert av: MiraQdata på 2001-11-26 20:03 ]

Lenke til kommentar

Bergensbaserte Nextgentel betaler i dag Telenor 168 kroner pr. måned i kobberleie pr. ADSL-kunde. Dersom man sammenligner denne prisen med det Telia tar i Sverige, så vil man se at Telenor faktisk ligger mer enn tre ganger høyere. Telia tar nemlig 50 kroner av sine "konkurrenter" for samme tjeneste i Sverige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...