Gå til innhold

Opera bruker litt for mye cpu, ram?


Anbefalte innlegg

hei.

Lasta ned den siste versionen av opera.

Men nå tar operaen vellllldig mye resurser.

Det skjer ikke med en gang, men når programmet har vært oppe liten stund. Og jeg har åpnet ett par vinduer.

 

Den kan f.eks ta resten av cpuen, det si kansje 70%, og 25mb ram.

Eller 20% på cpuen og 115mb ram.

Og dette er ett stort problem siden jeg kjører laptop.

 

Har en ny Zepto 2215w, med disse spesifikasjonene

CPU=1.8

RAM= 1GB

WinXp ProNo

Opera 8.0 Eng

 

Noen som har hatt samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Min Opera 8 bruker 0-2% av CPU, minne forbruket er akkurat nå på 45mb, med to sider oppe... Synes ikke akkurat at det er noe problem altså, men så er dette en stasjonær pc da...

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
å jeg bytta til Firefox. Bruker endel minne den også, men den er ihvertfall mer stabil. Ligger jevnt på 60 MB minneforbruk, som bare er halvparten av hva Opera brukte.
Det var da veldig mye! Hos meg bruker Firefox rundt 15-17 mb minne hvis jeg har 4 tabs åpne, og hvis alle tabbene er aktiv (laster en side).
Lenke til kommentar
å jeg bytta til Firefox. Bruker endel minne den også, men den er ihvertfall mer stabil. Ligger jevnt på 60 MB minneforbruk, som bare er halvparten av hva Opera brukte.
Det var da veldig mye! Hos meg bruker Firefox rundt 15-17 mb minne hvis jeg har 4 tabs åpne, og hvis alle tabbene er aktiv (laster en side).

Hvor mange utvidelser har du installert? Få utvidelser krever generelt mindre ressursbruk.

Lenke til kommentar
Det var da veldig mye! Hos meg bruker Firefox rundt 15-17 mb minne hvis jeg har 4 tabs åpne, og hvis alle tabbene er aktiv (laster en side).

 

Det er på laptop'en på jobben jeg sliter med minne....selv om det skulle være nok tilgjengelig minne på maskina (768 MB).

 

På min egen PC hjemme, så ligger Firefox jevnt på 30 MB minne....nøyaktig samme installasjon. Har 7 extensions på begge.....

 

Men Opera bruker mye minne på begge maskinene....

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...