Gå til innhold

Kor kan eg få tak i denne boka?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil advare om at selv om det utvilsomt er en bok som er verdt å ha av historiske grunner, er det mye som har skjedd siden K&R. Du vil ikke kunne skrive et gyldig ANSI C-program etter kun å ha lest K&R.

 

Om du er interessert i å lære deg et programmeringsspråk i C-familien vil jeg dessuten anbefale C++ fremfor C (selv om f.eks. Linuxkjernen er skrevet i C).

Lenke til kommentar
Er der noen fordeler med å lære C framfor C++ egentlig? C++ er jo liksom " a better C " så?

Det er mindre å lære, og går dermed litt raskere. (Men jeg tror tiden investert i C++ utvilsomt er verdt det i lengden.) På den annen side, en måned brukt på å lære seg C++ gjør deg utvilsomt mer produktiv enn en måned brukt på å lære seg C. Jeg kommer ikke på noen andre "fordeler" ved å lære C fremfor C++.

 

For øvrig synes jeg ikke at å kalle C++ "a better C" er å være helt rettferdig mot C++ :)

Lenke til kommentar
Jeg vil advare om at selv om det utvilsomt er en bok som er verdt å ha av historiske grunner, er det mye som har skjedd siden K&R. Du vil ikke kunne skrive et gyldig ANSI C-program etter kun å ha lest K&R.

 

Om du er interessert i å lære deg et programmeringsspråk i C-familien vil jeg dessuten anbefale C++ fremfor C (selv om f.eks. Linuxkjernen er skrevet i C).

Har høyrt det om den første utgåva av boka, men den andre skal visst vere ypperleg utifrå alt eg har lest.

 

Altså ingen norske butikkar som har den? Finn heller lite sjølv, heller ikkje på www.bibsys.no (søker i norske bibliotek?)

Lenke til kommentar

Kjøpte den for ikke så lenge siden på tapir i Trondheim, hvis du bor der. Vil si at det er en kongebok, du lærer selvfølgelig ikke om moderne bibilotek og gui osv. Men den forklarer glimrende selve kjærnen i språket, Boken forventer at du kan en del, går rett på sak og prøver ikke å forenkle, forklarer tingene slik som de er. F.eks. om standarden, hva som er kompilatorspesifikkt, og hva som er i c-standarden, Beste datarelaterte boken jeg har lest enten det er om programering, os, hardware el.l. Siden du bruker linux er også eksemplene spennende, man lager typiske Unix-programmer som grep, echo, find og mer avanserte komandolinje-program. I motsetning til javaboken jeg leste, der man igjennom hele boken lagde et latterlig oppusningsprogram !!

Lenke til kommentar

Bøker er momsfrie i Norge, så du slipper å betale moms for bøker over 200,- .

 

For andre varer betaler du vanligvis moms på 25% hvis vareverdien er over 200,- eksklusiv frakt. Hvis varen overstiger 200,- må du betale moms på både varen og frakten. Strengt tatt betaler du altså ikke toll, men moms.

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...