Gå til innhold

Gh 11 LS Racing


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal fortelle litt om mitt Prosjekt. Har starta på det nå, og gleder meg til og se resultatene!

 

Båt: Gh 11 LS

Antall fot: 11

Årsmodell: 2002

Vekt: 240 Kg

 

Specc:

Dobbelt skråg, Glassfiber & Gelcoat finish.

11 Fot, maks motor: 10-15KW (Maks 20Hk)

 

Kjøpte båten i 2002, Ny fra fabrikk i Hemningsberget. Kjørte med en Yamaha 9.9(15) , som jeg nå har bytta ut.

Båten min gikk 24 Knop (Med 15Hk, og motor løftet 5Cm fra Akterspeil)

 

Så fyller jeg 16 i August, da sommeren er Over. Så, gadd ikke kjøpe noen ny båt denne sesongen, så har nå starta med og Modifisere og Oppgradere båten min, til en Racing version!

 

NYTT

 

- Motor: Yamaha 25Hk Autolube (EFI)

- Propell: Turbo HOT SHOT Chopper : 10 1/8 x 15

- 12v Chesco Marine Batteri (Dynamo Oppladbart)

- YAMAHA El. Start

- YAMAHA El. Tilt

- YAMAHA El. Knopmåler

 

- Et bilde av den nye Propellen min!

Photo-0048.jpg

 

 

Hva jeg har gjort:

 

Kobla fra standar eksosannlegget i Motoren (Jet-Eksos) , Vanligvis kommer eksosen ut av Propellen, og når den går på Tomgang, ut av Eksosribba på Stammen (de 2 små hullene rett ved Kjøle-spruten ut av motoren).

Kobla det om, slik at all eksosen kommer ut i _FRI_ Luft!. Borra opp et større hull i Stamma, og kobla om slangen som går til bunn av Motoren, og i Undervanns huset, i en Slange opp i det nye Eksos systemet. Bytta forgasseren, og Vannfilteret, slik at vann blir spylt fra Jet-Eksosens inntak på høyre og venstre side, opp i slangen som teknisk sett var brukt til Vannkjølinga på Motoren.

 

Propellen ble nøye Polert, og Cleana, så skrudde jeg den på, og ga Propell-Bolten 30 Grader mer vinkel, slik at jeg får høyere turtall, og mer fart på høyere trim.

Motoren vil gi fra seg en høy "Søyle" , som gir igjen etter masse oppmerksomhet ;)

 

 

Utsende og Styling:

 

Nye Decals har blitt laget, og Produsentenes klistremerker går på. MOMO Ratt, Racing putetrekk og Solstripe i Vindskjermen, 10 Røde Neon-lys (Kaldkatoder) , ble montert Under konsollen, og under Fenderlista, Og får strøm mellom motoren da den ga mindre strøm, så ikke Inverteren min Brenner opp!.

 

Ny "Nisselue" , dvs Kalæsje over Konsollen så alt elektrisk holder seg tørt ;). Også kjøpte jeg et nytt Annlegg!. 2 Stk 250w BOSE Marine Speakers, 2 Stk 10" Marine Bassere fra BOSE, en Pioneer Forstærker og en ALPINE Mp3/CD/Hdd Spiller.

 

Selvfølgelig ble nye Lantærner installert. (Styrbord , og Babord) Rød og grønn, samt 360 graders Lantærne akterut, og Flaggholder og Flaggstang!

 

 

Dette er så langt jeg har kommet atm, Skal få tatt noen nye bilder av båten når jeg blir ferdig. Båten går på vannet til Pinse, så gleder meg til og komme på vannet igjen! :)

 

 

Skal prøve og holde posten aktiv !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ey tøft! Gleda meg til bilder..

ka du gjedde for den propellen..?

 

 

og ga Propell-Bolten 30 Grader mer vinkel, slik at jeg får høyere turtall, og mer fart på høyere trim.

Motoren vil gi fra seg en høy "Søyle" , som gir igjen etter masse oppmerksomhet

 

Tilta du motoren opp eller? de du meina?

 

prøvde sjøl de på min i dag men hadde orginal propell so kunne tenkt meg en i stål :)

Lenke til kommentar

hehe. En with jolle trenger noe mer enn en vanlig stål-propell.

Den lille båten din, trenger nok en Racing Cleaver propell. www.Winrace.no produserer disse propellene. koster 4500,- for Yamaha 9.9(15Hk). De produserer sikkert for Tohatsu og, men det er jeg ikke helt 100% sikker på. Jeg er en Yamaha frelst gutt, og jeg kjører ikke Tohatsu, no way :w00t:

 

Båten min går fra alt mellom 30 - 37 Knop, etter de nye modifikasjonene. 25Hk, med alle performance tinga som er gjort med den, er det ganske mye for en liten 11 fots båt..

 

Vekt:

 

JA - Ghen er tung. Veier litt mer en With'en ;)

With 10/11/12 ble bygd som et konsept for SMÅ motorer , med høy fart og lav vekt. Du burde løfte motoren din 4 Cm fra Akterspeilet, og bolte den fast til hekken. Legg en Tre-list under "Mellomrommet" som blir, og skaff deg en skikkerlig propell. Da vil det suse litt ;)

Lenke til kommentar

Den lille båten min? din e jo ikkje so serli masse større då! hehe:P

kjøre ikkje tohatsu eg heller :D kjøre en suzuki 9,9.. har ikkje trimma den enda for der e ikkje blombering so eg må bytte heile forgasseren... men den går jo 23knop med 9,9 so eg gleda meg til eg får 15 hk rekna med 25 / 26 knop då!

har ikkje noke store forventinga med fart. mene satsa på å få den til og gå opp mot28/29 :p knop.. etter eg har fått ny propell.

 

Du kan sjå bilde av den i den tråden "post bilder av deres båter"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

alexsnader:

Hei!

Jeg skal kjøpe en slik båt som du har, men lurer litt på hvordan den er.

Jeg vet at den er selvlensende, men er det med en slik propp som du må ta ut å inn? Hvor mange er det plass til i den? Jeg snakket med forhandleren å han sa at visst jeg hadde den største tanken, ville jeg ikke få plass til den inne i sadelen? Jeg har en 25 liters tank. Og en 9.9 Tohatsu.

 

Mvh.Eiv880

Lenke til kommentar
alexsnader:

Hei!

Jeg skal kjøpe en slik båt som du har, men lurer litt på hvordan den er.

Jeg vet at den er selvlensende, men er det med en slik propp som du må ta ut å inn? Hvor mange er det plass til i den? Jeg snakket med forhandleren å han sa at visst jeg hadde den største tanken, ville jeg ikke få plass til den inne i sadelen? Jeg har en 25 liters tank. Og en 9.9 Tohatsu.

 

Mvh.Eiv880

Sendte deg en PM eg.. bare spør hvis du lure på noke anna :)

Lenke til kommentar

Propell bolten, er mounten du fester propellen til.

Båten er selv-lensende. www.Ghbaat.no for info ;)

 

#salgsannonse fjernet av moderator - Slikt holder vi til bruktmarkedet så slipper vi å forsøple forumet med det#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

vil gjerne fortelle litt om mitt prosjekt. har ikke så mye peiling men er enkelt å kvitte seg med sparepengene allikevell.

 

jeg har en 12" with 1979 modell, ikke noe sånt nytt drommedille dritt (alle dagens with båter er drommediller)

 

båten er sendt på verksted for å pusses helt ned og så lakeres med 2 komponent lakk. den skal bli ferrari rød. og så skal akterspeilet forsterkes og bygges om for lang stamme

 

legger på hvitt bunnstoff hvite fenderlister og hvit lakk inni.

 

har kjøpt en scooterkonsoll til å ha i båten og i den skal det monteres ett pioneer bilstereoannlegg og 4 stk marine boss høyttalere. det skal også monteres en fast tank på 43 liter i konsollen slik at jeg kan fylle igjennom en forkrommet tanklokk, stilig ?

 

ellers har jeg kjøpt en 30 hk yamaha 3 syl med autolube (separat oljetank) elstart og lader til batteri.

 

trenger hjelp til å finne ut hva slags propell som er riktig til denne båten og hvilken dim.

 

lurer også på hva slags ratt jeg skal ha

 

hvorvidt det er mulig å få gasspedal og om det er fett.

 

jeg er litt usikker på hva slags ratt jeg skal ha.

 

 

har budsjett på i underkant av 50 000

Lenke til kommentar
vil gjerne fortelle litt om mitt prosjekt. har ikke så mye peiling men er enkelt å kvitte seg med sparepengene allikevell.

 

jeg har en 12" with 1979 modell, ikke noe sånt nytt drommedille dritt (alle dagens with båter er drommediller)

 

båten er sendt på verksted for å pusses helt ned og så lakeres med 2 komponent lakk. den skal bli ferrari rød. og så skal akterspeilet forsterkes og bygges om for lang stamme

 

legger på hvitt bunnstoff hvite fenderlister og hvit lakk inni.

 

har kjøpt en scooterkonsoll til å ha i båten og i den skal det monteres ett pioneer bilstereoannlegg og 4 stk marine boss høyttalere. det skal også monteres en fast tank på 43 liter i konsollen slik at jeg kan fylle igjennom en forkrommet tanklokk, stilig ?

 

ellers har jeg kjøpt en 30 hk yamaha 3 syl med autolube (separat oljetank) elstart og lader til batteri.

 

trenger hjelp til å finne ut hva slags propell som er riktig til denne båten og hvilken dim.

 

lurer også på hva slags ratt jeg skal ha

 

hvorvidt det er mulig å få gasspedal og om det er fett.

 

jeg er litt usikker på hva slags ratt jeg skal ha.

 

 

har budsjett på i underkant av 50 000

himmelen1: Drommedille er ikke noe drit bare for å si det :ermm:

 

Har selv en 8 fot With Drommedille som er fra 1980 (har vokst ut av den for noen år siden, så skal selges til fordel for bilen ;) )

Den har jeg en Suzuki 9.9 (15 nå) gjør rett rundt 35-38 knop, men en vanlig With gjør rett rundt 25 med samme motoren...

 

En annen ting er det du ikke merker om du har passasjerer med deg (så å si ingen forskjell)

 

Også er det en fantastisk morsom båt å kjøre :love:

 

For spørsmål, send PM enten det gjelder spm. om båten eller pris osv osv...

 

Takk for meg, nok OT for i dag...

 

 

Mvh

Pluggen

 

Edit: Trykkleif ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
En annen ting er det du ikke merker om du har passasjerer med deg (så å si ingen forskjell)

 

Ja! fy flate! skulle kjøre onkelen min fra dykker båten til land en gong, han hadde fult dykker utstyr på seg lodd og flaske++ og so var det ei venninde med, båten skaut nesten like godt oppi plan jo, fikk kanskje 2 eller 3 knop mindre.

har ei drommedille på 10 fot med 9,9

Lenke til kommentar
  • 14 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...