NightKeeper Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Du er ikke noen ninjalooter nei, det skulle bare mangle. Jeg som Paladin hadde også rollet på den pga. fantastisk armor, og gode stats (Selv om det ikke var Strength og Stamina) Hadde det vært Cloth / Leather / Mail så hadde jeg seff ikke rollet , men det er en kappe ffs, som alle kan bruke.
Loeve Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Du er ikke noen ninjalooter nei, det skulle bare mangle. Jeg som Paladin hadde også rollet på den pga. fantastisk armor, og gode stats (Selv om det ikke var Strength og Stamina) Hadde det vært Cloth / Leather / Mail så hadde jeg seff ikke rollet , men det er en kappe ffs, som alle kan bruke. Så fullstendig idiotisk sagt. Det finnes kapper med det tredobelte av armoren til denne. Jeg håper virkelig jeg aldri grouper med deg.
X672 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Hadde du lootet med en gang = ninjalooting, hvem som kan/ikke kan bruke et "lootet" item'et har ingenting med ninjalooting å gjøre. Er nok ikkje samme loot system som i AO du, er "group loot" på så må alle rolle/passe før nokken får tingen og vist ein rouge roller på ein mage armor og vinner blir det ninjalooting i wow.
chokke Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 trodde ninjaloot var å rolle på alt og ta alt, mana potions for en rogue osv.
NorwegianZealot Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 omg hax!!! dere er alle lamez00r. wow er verrrry bad:(
NightKeeper Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Du er ikke noen ninjalooter nei, det skulle bare mangle. Jeg som Paladin hadde også rollet på den pga. fantastisk armor, og gode stats (Selv om det ikke var Strength og Stamina) Hadde det vært Cloth / Leather / Mail så hadde jeg seff ikke rollet , men det er en kappe ffs, som alle kan bruke. Så fullstendig idiotisk sagt. Det finnes kapper med det tredobelte av armoren til denne. Jeg håper virkelig jeg aldri grouper med deg. Kapper med tre ganger så mye armor som denne? Haha, og forresten, jeg bryr meg ikke om dine politisk korrekte meninger...
X672 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Kapper med tre ganger så mye armor som denne? Haha, og forresten, jeg bryr meg ikke om dine politisk korrekte meninger... Cloak of Warding Binds when equipped Back Cloth 214 Armor Requires Level 57 Passive: Increased Defense +7. http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18413
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Dette er ingen naiv holdning, det fungerer slik i praksis også. De få som ikke klarer å innordne seg får veldig fort veldig få gruper å være med i. Meget sjelden det er noe problem. Folk er gjerne ikke så interesserte i å ta sosialt selvmord at de kan bryte med slike allmenne godtatte regler. Jeg leser du skriver det, men tror ikke på det! Det er jo mange her på forumet som ikke er enig med de reglene dine. Og da tipper jeg mange på serverne rundt om kring ikke er enig heller. Tror muligens at det er mer ønsketenking jeg.
X672 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Dette er ingen naiv holdning, det fungerer slik i praksis også. De få som ikke klarer å innordne seg får veldig fort veldig få gruper å være med i. Meget sjelden det er noe problem. Folk er gjerne ikke så interesserte i å ta sosialt selvmord at de kan bryte med slike allmenne godtatte regler. Jeg leser du skriver det, men tror ikke på det! Det er jo mange her på forumet som ikke er enig med de reglene dine. Og da tipper jeg mange på serverne rundt om kring ikke er enig heller. Tror muligens at det er mer ønsketenking jeg. eg veit om minst 8 level 60 på min server som skal vera jævlig heldige om dei får vera med på instance. Er kansje ikkje så mange men tenk vist det var deg som LFG og kjente level 60 folk seier du er ein "ninjalooter" er ikkje så mange som vil ha deg i gruppa da skal eg sei deg...
Gnurk Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Hadde du lootet med en gang = ninjalooting, hvem som kan/ikke kan bruke et "lootet" item'et har ingenting med ninjalooting å gjøre. Er nok ikkje samme loot system som i AO du, er "group loot" på så må alle rolle/passe før nokken får tingen og vist ein rouge roller på ein mage armor og vinner blir det ninjalooting i wow. Er rett og slett ikke enig i definisjonen av ninjalooting der, så lenge man faktisk har mulighet til å rolle og gjør det (hvis man ikke trenger item'et in question, need / greed bør jo vurderes), så er det heller "lootwhoring". Han man lootet noe som *andre* hadde vunnet i roll, *da* er det ninjalooting. Særlig hvis man sniker seg unna med det (spiller jo ikke WoW enda, men i AO er det kun ditt eget team som får "mrlootwhore looted Premium Ninjalooter-item of Doom" -message, så det er relativt enkelt å ninjaloote og komme unna med det, dessverre. Men som sagt, min enkle mening her
Aasgaard Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Jeg leser du skriver det, men tror ikke på det! Det er jo mange her på forumet som ikke er enig med de reglene dine. Og da tipper jeg mange på serverne rundt om kring ikke er enig heller. Tror muligens at det er mer ønsketenking jeg. Et vesentlig spørsmål er da: Hvor mange av de som er uenige har spilt en stund på lvl 60? Det er ingen ønsketenkning. Jeg snakker av erfaring (akkurat samme system var vanlig på høy level i closed beta også forresten). Du må være så uenig du bare vil, det har ingen verdens ting å si. Resultatet blir bare at de eneste du vil få gruppa med på 60 er de få andre "utstøtte" som ikke blir bedte med på ting. Kan ikke tvinge noen til å tro meg, men da får dere bare se selv. Jeg sitter ikke her og dikter opp. Jeg forteller hvordan det fungerer i praksis. Heldigvis synes jeg det er en fornuftig måte å løse det på også, og det er generelt få konflikter. I alle fall hvis man unngår visse folk, og det gjør man.
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 jeg vil tippe at den listen av "utstøtte" blir ganske lang etterhvert Man blir ikke utstøtt om man forklarer sine meninger om hvorfor man lootet det spesielle itemet osv...det meste kan løses med en prat. Om en hunter f.eks sier at han vil ha den gunnen som finnes i denne instancen, kan jeg si at jeg er også ute etter gunneren. Og videre foreslå at vi begge triller på den. 50% sjanse for å få den og ingen sure miner. Dette kan man også self si når itemet dropper. I et scenario hvor en av partene nekter å gjøre dette, pga at den personen krever sin rett til å få itemet, ender bare med at begge triller og at en blir sur. I så tilfelle kan den personen badliste så mye han vil. I mine øyne gjør han dette uten gyldig grunn. Om jeg vil ha itemet selv om jeg ikke kan bruke det, er det meg som er urimelig. Om det da ikke er avtalt Free-loot. Om du mener noe annet så er det greit, men dem fleste skjønner jo at det ikke er en person som er ute etter å skape kvalme eller looter kun for pengenes skyld. Og det der med svartelisting er sterkt overdrevet. Hvem går rundt å husker på hvem som er på den listen og hvem som ikke er det. Joa..det er sikkert personer som bruker all sin tid på å overvåke andre osv...sikkert dem samme personene som whiner til GM om navn dem syntes ikke passer til spillet osv..
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 (endret) eg veit om minst 8 level 60 på min server som skal vera jævlig heldige om dei får vera med på instance Ok...det r ikke så mange som er lvl 60 enda så bare tenk deg når flere kommer opp på det nivået. Da blir den listen din over personer du ikke vil party'e med svært lang. Er et noe som sier deg at "dine regler" kanskje er litt ekstreme og sære? Endret 13. april 2005 av gamer73
Aasgaard Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 jeg vil tippe at den listen av "utstøtte" blir ganske lang etterhvert I så fall går det fra at noen er utstøtt, til at man kun gidder å gruppe sammen med de man vet er greie. Det vil strengt tatt ikke være noe særlig, da blir det fort en "elite". Du tar skammelig feil i dine antagelser om at slik oppførsel vil være akseptert blant folk flest. Det virker ikke som det er spesielt enkelt å få deg til å godta hvordan ting fungerer, men du vil nok oppdage det selv. Man blir ikke utstøtt om man forklarer sine meninger om hvorfor man lootet det spesielle itemet osv...det meste kan løses med en prat. Om en hunter f.eks sier at han vil ha den gunnen som finnes i denne instancen, kan jeg si at jeg er også ute etter gunneren. Og videre foreslå at vi begge triller på den. 50% sjanse for å få den og ingen sure miner. Dette kan man også self si når itemet dropper. I et scenario hvor en av partene nekter å gjøre dette, pga at den personen krever sin rett til å få itemet, ender bare med at begge triller og at en blir sur. Jo, det blir du. Om det er med andre som har større behov for gjenstanden. Som warrior får du bare stille deg bak huntere i køen om fine guns/bows. Du har _null_ bruk for dps på gun som warrior. Det duger utmerket med en grønn gun med litt heldige stats fra lavere level. Du suger uansett til alt annet enn å pulle med gun/bow. Du kan selvsagt varsle at du kommer til å rolle hvis en gitt gjenstand dropper. Men da bør du gjøre det før start, så gruppa kan velge å ikke ta deg med i det hele tatt. Og det der med svartelisting er sterkt overdrevet. Hvem går rundt å husker på hvem som er på den listen og hvem som ikke er det. Joa..det er sikkert personer som bruker all sin tid på å overvåke andre osv...sikkert dem samme personene som whiner til GM om navn dem syntes ikke passer til spillet osv.. Aner ikke hvilken level du er på, men det er neppe 60 eller i nærheten. Alle blir ikke 60 samtidig, det kommer hele tiden noen nye "aspiranter". Du, dine venner, og dine venners venner oppdager fort hvem det er verdt å ha med i grupper og ikke. Det danner seg fort nettverk av spillere, og helt tilfeldige grupper forekommer praktisk talt ikke på 60. Du spiller først og fremst med de du vet er til å stole på, og prøver kanskje ut en ny når det er ledig plass i gruppa raidet. Om du er eneste nykomling i et raid på 10 og du ikke innfinner deg i reglene de andre 9 spiller etter vil de huske det, og du vil kanskje ikke få bli med i noe raid som noen av de 9 andre er med i igjen. Det begynner å bli rimelig mange på 60 nå. Alle kjenner selvsagt ikke alle, men det er stor sjanse for at minst en i raidet har hørt om en aktuell person før. Enten det er noe positivt eller negativt.
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 (endret) Vel om man raider kun med sine venner på 60 er jo det ikke noe problem. Da raider man med dem som kjenner deg godt og respekterer dine item-ønsker. Eller man kan velge å ikke ta med hunteren? Elite på lvl 60 joa...men da kommer det jo annpå om man ønsker å være med i en slik elite med så strenge regler da. Det danner ser helt sikkert nok av andre lvl 60 grupperinger av spillere. Så kan man få spille slik man liker best! Endret 13. april 2005 av gamer73
Aasgaard Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Vel om man raider kun med sine venner på 60 er jo det ikke noe problem. Da raider man med dem som kjenner deg godt og respekterer dine item-ønsker. Eller man kan velge å ikke ta med hunteren? Elite på lvl 60 joa...men da kommer det jo annpå om man ønsker å være med i en slik elite med så strenge regler da. Det danner ser helt sikkert nok av andre lvl 60 grupperingen av spillere. Så kan man få spille slik man liker best! Det er jo ikke helt uten grunn at man spille med slike regler. Det er fordi det i lengden er det beste for alle. Flere får bra utstyr hvor det er viktigst for dem. Så får man det som er mindre viktig, men som man gjerne vil ha i andre rekke. Det som dropper dropper. Da er det om å gjøre å benytte det best mulig for alle.
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 minner mer om idealisme enn realitet det siste der. Men ok, du må få lov til å mene det. Folk har forskjellig oppfattning av rettferdighet. Slik er det bare. Det viktigste er i bunn og grunn å ikke skape kvalme på serverne. I det tror jeg vi er enig.
Aasgaard Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 minner mer om idealisme enn realitet det siste der. Men ok, du må få lov til å mene det. Folk har forskjellig oppfattning av rettferdighet. Slik er det bare. Det viktigste er i bunn og grunn å ikke skape kvalme på serverne. I det tror jeg vi er enig. Det er vi selvsagt enige i. Det blir imidlertid feil å kalle det idealisme når det faktisk fungerer slik med flertallet av folk på lvl 60 nå. Det er i høyeste grad reelt. Om det vil fortsette å fungere vil vise seg, men det er et system som fungerer, og som det i dag er underforstått at man benytter seg av dersom en ikke blir enige om annet før start. Det fungerte rimelig identisk i Closed Beta også. Jeg tror det vil fortsette å fungere for majoriteten av spillerne, fordi nye lvl 60-er kommer gradvis til, og blir integrert i massen av andre på 60. Det skal mye til å bryte med innarbeidede regler alle andre i gruppa tar som en selvfølge. Etter et par raids føles det naturlig, og du vil igjen være med på å lære det videre til de nye som kommer til. Det kommer helt sikkert ikke til å gå slik for alle, men for veldig mange.
X672 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 eg veit om minst 8 level 60 på min server som skal vera jævlig heldige om dei får vera med på instance Ok...det r ikke så mange som er lvl 60 enda så bare tenk deg når flere kommer opp på det nivået. Da blir den listen din over personer du ikke vil party'e med svært lang. Er et noe som sier deg at "dine regler" kanskje er litt ekstreme og sære? vel, eg spiller på Blackrock US, er ein del level 60 folk der med tanke på at servern har 26k characters. Og med dei reglene eg spiller går det som regel bra i 98% av raidene men du har jo av og til den eine som ikkje greier å følge reglene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå