gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Ja..det er mange her som har utrolig bestemte oppfattninger om hvilke ting som hører til hvilken klasse osv... Poenget er at kan du bruke itemet, så trenger du itemet. Om det er dårligere enn det du allerede har så kan man godt la være å rolle, men er det bedre så rull i vei. Det er naivt å tro at folk i wow tenker som en rekke folk her inne når det kommer til hva man kan rulle på og ikke. Om man kommer på ignore listen til en eller annen tilfeldig jumbo, hva gjør nå det? Man blir ikke ignora av guilden sin uansett og det er dem som betyr noe for en..dem som hjelper med vanskelige quest.
MysticoN Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 (endret) gamer73.. så det hadde vert helt ok for deg å hatt en hunter i grp som rulla på ALT av våpen drop? selv om han nødvendigvis ikke bruker det så mye? Endret 13. april 2005 av MysticoN
Hanzo Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Min erfaring er den at navnet ditt for blir kjent, på godt og vondt. Dette forandrer seg gjerne på sikt når det kommer flere i lv55+, men slik det er nå så er det nesten skjeldent at jeg havner i en grupper der jeg ikke alt kjenner et navn eller to. Hadde en warrior rolla på en bue som var betydelig bedre en det jeg hadde, hadde jeg beklaget, forklar hva som hadde skjedd og forlatt gruppa igjen. Gidder ikke teame med idioter, finnes nok hyggelige folk der ute... Jeg ser også dobbeltmoralen, fordi jeg som hunter setter veldig stor pris på et skikkelig sverd, men forventer at gun/bow er forbeholdt meg. Men jeg ruller da faen ikke på mail som gir +sta og strength. VIdere så venter jeg ALLTID på om noen skriker ut at dette vil de ha før jeg roller på BoP items. Det skulle mye til for at jeg hadde rolla på et sverd jeg ville ha dersom en warrior eller pala hadde skrekket ut. Dersom idioten hadde rolla på en bue jeg ville ha noen sekund tideligere, så hadde jeg rolla om det faen meg var en epic plate chestpiece uansett om jeg bare kunne ha solg den til vendor for 2g... Kjipt å gå glipp av en epic item som du kan selge for 150g, men også forbannet kjipt å måtte starte opp en ny mann fordi din eksisterende står på ignore lista til halve befolkningen på serverem
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Ja self er det det. Jeg hadde ikke forventet noe annet. Vil jeg ha et spesielt våpen som jeg finner der og der så samler jeg guild-mates og forklarer saken. Slik at når det spesielle våpenet dropper så får jeg det. Man kan ikke vente slik vennlighet fra random party members....Jeg verken gir eller forventer slik vennlighet fra noen jeg ikke kjenner.
Aiven Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Ja..det er mange her som har utrolig bestemte oppfattninger om hvilke ting som hører til hvilken klasse osv... Poenget er at kan du bruke itemet, så trenger du itemet. Om det er dårligere enn det du allerede har så kan man godt la være å rolle, men er det bedre så rull i vei. Det er naivt å tro at folk i wow tenker som en rekke folk her inne når det kommer til hva man kan rulle på og ikke. Om man kommer på ignore listen til en eller annen tilfeldig jumbo, hva gjør nå det? Man blir ikke ignora av guilden sin uansett og det er dem som betyr noe for en..dem som hjelper med vanskelige quest. Det vi presenterer her er helt ordinære loot regler i høyere instances. At du selv tydeligvis nekter å innfinne deg med dette er egentlig bare synd for deg selv, jeg vet om et par som har samme instilling på min server og disse blir unngått av de fleste. Nei det er ikke naivt å tro, fordi vi VET av erfaring at de fleste tenker slik. Det kommer du nok også til å oppdage. Får håpe du synes det er greit å spille bare med guilden din, den dagen du ikke har noe annet valg.
MysticoN Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 ja.. har selv slike folk på serveren jeg spiller på.. bruker /badguy list. og har et par som har bytta guild. så vi gir infor fra guild - guild. så vist noen grp med en sikkerlig idiot så er det ganske så mange som får vite det og da blir han plasert på ganske så mange ignore lists.
Gnurk Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Note: Har ikke lest hele tråden, men å kalle noen ninjalooter i dette tilfelle er nå helt idiotisk. Raidleader burde klart satt regler for *hvem* som får rolle, og så snart noen roller, vinner og looter så er saken klar. Hadde du lootet med en gang = ninjalooting, hvem som kan/ikke kan bruke et "lootet" item'et har ingenting med ninjalooting å gjøre. Istedenfor å klage på deg burde som sagt alle klagd på raidleader for ikke å ha definert regler bedre.
MysticoN Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 har selv vert i sikkert 20 sm grp hvor en spessiel i grp er ute etter hjelm f.eks.. det er den eneste grunnen ti at at joiner grp.. og da får han seff den vist vi vart enige om det før vi starta.. noe anna ville vert ulogisk. dropper det en mail med masse +str så ruller ikke jeg(hunter) på den vist det er en shaman i grp.. jeg har no ikke noe brukt for str.. og ikke kom og si at en warrior har mer nytte for en blå/lilla gun enn en hunter har... warrior bruker det KUN til å pulle mobs (bruker sjeldent gun i det heletat i grps) menst gun er det våpenet en hunter bruker 24-7.. som hunter så gjøre jeg alt får å ungå å komme i melee.. warrior og rogue som ruller på bow/guns som hunter trenger er noen idioter som tenker kun på seg selv og kommer til å bli svert så lite populær ettervert.
JPNord Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 OT: spiller du på silvermoon og er medlem av wolfpack gnurk?
Hanzo Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Jeg verken gir eller forventer slik vennlighet fra noen jeg ikke kjenner. Noe som er en fantastisk flott måte å sørge for at man ikke får nye venner på... Jeg har kun opplevd et par ganger at det har blitt satt loot regler, de aller fleste overlater dette til sunn fornuft. Og som sagt, vent to sekunder før du triller. Gi folk en sjangs til å sjekke ut utstyret før de triller. Som en kompis sa når en item forsvant for ham: Idiot, jeg hadde betalt deg mer for å la være å trille en det du får for den der hos en vendor. BoP items, selv epic går jo for noen gå gull hos en vendor. Forøvrig er dette et fenomen som inntreffer etter lv35+ tror jeg, alle under dette triller helt uten å sjekke hva det trilles om.
Omar Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Om man kommer på ignore listen til en eller annen tilfeldig jumbo, hva gjør nå det? Man blir ikke ignora av guilden sin uansett og det er dem som betyr noe for en..dem som hjelper med vanskelige quest. Ofte trenger man flere enn bare guildmembers når man skal ta MC, Onyxias lair osv...
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Hvorfor i all verden skal ikke en warrior få bruke gun? Jeg bruker gun så mye jeg kan...puller...skyter på mobs som er frøset fast i bakken osv...skyter på fiender fra avstand mens andre mye høyere lvl venner hakker løs på mobs...også kan jeg ikke loote en gun? Sludder! Eneste avtale jeg går med på er at hvis en eller annen sier at han er med i partyet for et spes item. Da respekteres dette selvsagt. Og det der "se hvor mange venner du får" pisset hører ingensteds hjemme. Jeg har har bare vært ute for en situasjon hvor det var en som ble sint pga min loot. Det var faktisk en gun. Jeg forklarte hva jeg brukte denne gunnen til og vedkommende sa ok, men var self litt snurten fordi jeg fikk den og ikke henne. Men det finnes jo kontroll-freaks overalt..som skriker og skråler hvis ikke alle gjør som dem.. Dette er et spill. vi koser oss og har det gøy. Vi er hyggelige mot hverandre ja. Men der der syke jantelovsmentaliteten som herkser blandt en rekke norske spillere kan stikkes der solen normalt ikke skinner!
Zindre- Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Hvorfor i all verden skal ikke en warrior få bruke gun? Jeg bruker gun så mye jeg kan...puller...skyter på mobs som er frøset fast i bakken osv...skyter på fiender fra avstand mens andre mye høyere lvl venner hakker løs på mobs...også kan jeg ikke loote en gun? Sludder! Eneste avtale jeg går med på er at hvis en eller annen sier at han er med i partyet for et spes item. Da respekteres dette selvsagt. Jeg har har bare vært ute for en situasjon hvor det var en som ble sint pga min loot. Det var faktisk en gun. Jeg forklarte hva jeg brukte denne gunnen til og vedkommende sa ok, men var self litt snurten fordi jeg fikk den og ikke henne. Du BRUKER kanskje en gun ja, når du skal pulle og når du skal ta mobs som stikker av. Hunter LEVER AV å bruke gun, fordi nesten alle spellsa til hunter har med det å gjøre. Warrior gun spells = 0 Hunter gun spells = 5-10+
Aiven Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Og det der "se hvor mange venner du får" pisset hører ingensteds hjemme. Men det finnes jo kontroll-freaks overalt..som skriker og skråler hvis ikke alle gjør som dem.. Dette er et spill. vi koser oss og har det gøy. Vi er hyggelige mot hverandre ja. Men der der syke jantelovsmentaliteten som herkser blandt en rekke norske spillere kan stikkes der solen normalt ikke skinner! Det var vel egentlig bare et tidsspørsmål for den norske jantelovsmentaliteten ble en del av temaet Men seriøst, jeg spiller sjelden med norske spillere så det er ikke bare nordmenn som tenker slik, men de fleste spillere over level 50 med litt vett i skallen. Her kvalifiserer du nok på det siste, men ikke på det første har jeg følelsen av. Så se hvor mange venner du får er egentlig en god oppsummering av temaet, selv om det er en oppbrukt klisje.
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Du BRUKER kanskje en gun ja, når du skal pulle og når du skal ta mobs som stikker av. Hunter LEVER AV å bruke gun, fordi nesten alle spellsa til hunter har med det å gjøre. Warrior gun spells = 0 Hunter gun spells = 5-10+ som jeg sa..jeg bruker guns til en god del. Jeg lever ikke av guns, men jeg elsker å bruke dem. Og dem er til nytte i situasjoner hvor jeg ikke kan gå i nærkamp pga for lavt lvl på meg selv i forhold til mobs. Og ser man slik på det. Hva lever jeg av da? Egentlig ikke noen ting som andre klasser ikke også lever av! Så jeg trenger jo egentlig ingenting! Jeg får bare håpe at alle andre er så snille at jeg kan få noen av dem tingene jeg ikke lever av, men muligens kan bruke. Jeg må nok en gang få si at situasjonen blir helt annerledes om man avtaler på forhånd.
haarod Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Spiller prest selv, hender jeg er i instances med idioter som sier at jeg f.eks. ikke skal rulle på ditt og datt fordi jeg ikke kan bruke det. Jeg ruller på alt jeg som er mulig å rulle på, men hvis noen sier ifra at de vil, og vil bruke, et item så lar jeg vær å rulle på det. Men enkelte folk har ikke forstått at det er forskjell på hva man kan bruke og hva man kommer til å bruke. Skal en warrior få lov til å rulle på alt, unntatt wands da? Og jeg som prest, kan bare rulle på cloth, mace, staff og wands som nesten alle klasser kan rulle på? Vil ikke kalle deg en "ninjalooter" hvis du bruker itemet selv, men hvis du ikke bruker det, da var det dårlig gjort av deg.
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Men seriøst, jeg spiller sjelden med norske spillere så det er ikke bare nordmenn som tenker slik, men de fleste spillere over level 50 med litt vett i skallen. Her kvalifiserer du nok på det siste, men ikke på det første har jeg følelsen av. Ok-..så jeg har vett i skallen, men er ikke over lvl 50 ja! Det stemmer jo det da!
gamer73 Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Vil ikke kalle deg en "ninjalooter" hvis du bruker itemet selv, men hvis du ikke bruker det, da var det dårlig gjort av deg. Dette er jeg enig i! Jeg ruller aldri på items jeg ikke kan bruke...om ikke vi har blitt enig om FRI-LOOT (noe vi ofte blir hehe)
brillan Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Spiller prest selv, hender jeg er i instances med idioter som sier at jeg f.eks. ikke skal rulle på ditt og datt fordi jeg ikke kan bruke det. Jeg ruller på alt jeg som er mulig å rulle på, men hvis noen sier ifra at de vil, og vil bruke, et item så lar jeg vær å rulle på det. Men enkelte folk har ikke forstått at det er forskjell på hva man kan bruke og hva man kommer til å bruke. Skal en warrior få lov til å rulle på alt, unntatt wands da? Og jeg som prest, kan bare rulle på cloth, mace, staff og wands som nesten alle klasser kan rulle på? Vil ikke kalle deg en "ninjalooter" hvis du bruker itemet selv, men hvis du ikke bruker det, da var det dårlig gjort av deg. Siden shammy sine hovedstats er stamina,intellect og spirit så bruker jeg selvfølgelig kappen. Healingen kommer også godt med.
Aasgaard Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Altså, det er _veldig_ klare regler for hva som er akseptert og ikke akseptert på høy level. Det gjelder ikke bare i guilds. Praktisk talt alt av "tilfeldige grupper" (de blir forresten ikke så tilfeldige, folks rykte går fort) fungerer etter følgende regler (syt gjerne, men det er slik det er): - Alt som er grønt og BoE kan alle rolle på (vanligvis bare søppel uansett), men hvis noen i gruppa vil bruke gjenstanden gir vinner den til ham/henne. Gratis selvfølgelig. - Man roller _aldri_ på BoP med mindre man skal bruke det. Hvis flere er interesserte går det til den klassen som har mest bruk for (se på stats og bruke fornuft). En healer har mest bruk for noe som har +healing, en warrior har ofte mer bruk for et godt sverd enn en hunter (warrior bruker det langt mer), og en hunter har gjerne langt mer bruk for gun/bow enn en warrior (av samme årsak). Det er ikke dermed sagt at en hunter ikke kan få et godt sverd, men man prioriterer de som bruker mest først. - Man roller _aldri_ på sett som tilhører andre klasser. Har man lyst til å bruke en slik ting tar man pass, sjekker med gruppa at den aktuelle klassen alt har tingen, og tar en /random 100 med andre interesserte etterpå. På settitems som er BoE er det vanlig at de går til guildmedlemmer av noen i gruppa om for eksempel paladinen i gruppa alt har lightforge-beltet. - Alt BoP som ingen kommer til å bruke blir vanligvis fordelt mellom enchantere. Alle har passa (ettersom man ikke roller hvis man ikke vil bruke), så enchantere tar /random 100 om gjenstanden til slutt. - Blått/lilla BoE går alltid til de som vil bruke fremfor de som vil selge. Det gjelder all loot. Salg har siste prioritet. - Hvis man er usikker på en roll så tar alle pass, det diskuteres, og man tar en /random 100 til slutt. - Det er vanlig å vise litt omtanke ved å ta pass på ting hvis man alt har fått mye bra og andre har fått lite. Kan ikke kalles et krav, men det blir selvsagt oppfattet positivt av de andre i gruppa. Dette er ingen naiv holdning, det fungerer slik i praksis også. De få som ikke klarer å innordne seg får veldig fort veldig få gruper å være med i. Meget sjelden det er noe problem. Folk er gjerne ikke så interesserte i å ta sosialt selvmord at de kan bryte med slike allmenne godtatte regler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå